Onko kellään mitään positiivista kerrottavaa lähihoitajaopinnoista?
Itseäni ala kiinnostaa aivan oikeasti, tahtoisin näin " vanhoilla päivilläni" (38-v) opiskella uuden ammatin.
Mutta kun jatkuvasti kuulee, miten alalle ajautuu vain sellaista porukkaa, jota ei opiskelu edes kiinnosta, opetuksen huonosta laadusta yms, on tullut vähän epävarma olo. Löytyykö siis ketään täysipäistä, ammatistaan pitävää ja kiinnostunutta lh:ta tai opiskelijaa, joka voisi kertoa hyviäkin puolia! (kai niitäkin sentään on...) Itseäni lähinnä olisi esim. lastenhoito- ja kehitysvammaisten hoito.
Kommentit (5)
Itse olen lähihoitaja, eikä minulla kyllä ole moitteen sijaa tästä ammatista. Varmasti joka ammatissa/tutkinnossa on jotakin parantamisenkin varaa ja opiskelijoitakin löytyy " monen moista sorttia" . Tässä ammatissa saa olla ihmisten kanssa tekemisissä ja mielestäni työ on myös mielekästä, tosin tokihan palkka saisi olla parempi... Lähihoitajille varmasti löytyy töitäkin!
vipsu
jos olet kiinnostunut, niin ainakin muutamia vuosia sitten, oli uusi haku kesällä.
Meillä oli ainakin hyvä luokkahenki..eri-ikäisiä ihmisiä ja kaikki tultiin toimeen keskenämme.
Opetus oli laadukasta ja sain hyvät valmiudet työhöni. Olen sairaalassa pitkäaikaisosastolla töissä ja tykkään työstäni.
Töitä riittää, sain itsekin vakituisen työpaikan. Itse ainakin arvostan alaani ja olin tyytyväinen opetuksen tasoon. Hyvillä arvosanoilla valmistuin ja olen omalla alallani.