Mitä mieltä aikuisista ihmisistä, jotka juovat energiajuomia?
Kommentit (16)
Eipä minkäänlaisia. Siinäpä vetävät. Vedän joskus itsekin samalla, kun pelaan.
T. 31-vuotias nainen.
En ollut tähän törmännyt, ennenkuin viime viikonloppuna töissä. Kuvittelin jotenkin, että energiajuomat on todettu haitalliksi aikoja sitten, joten yllätti kyllä kun työpari avasi ennen töiden aloitusta yhden ja laittoi pari jääkaappiin.
En mä itse mikään superterveellinen ole, mutta en silti koskisi moiseen moskaan pitkällä kepilläkään.
Huvittavaa - muinoin minulla oli työkaveri, joka joi työvuorossaan aina viisi puolen litran Batterya...
T: kokki evp
Meidän it-alan yrityksessä tosi moni enerkiajuomia. Tyhjiä tölkkejä ja pitsalaatikoita joka puolella.
Ihan normaalia.
Huvittavaa oli, kun kerran eräs tuttava arvosteli mua energiajuomistani samalla, kun kittasi limsaan läträttyä vodkaansa ja myöhemmin rypi umpikännissä. Join edelleen energiajuomaa, kun katsoin tätä vierestä.
Eihän noita nyt ole hyvä alvariinsa kitata, niinkuin ei mitään hiilihapotettuja juomia, mutta eivätköhän aikuset osaa tehdä itse ne omat valintansa. Ei paljoa siis hetkauta.
No aikuisillehan se on tarkoitettu joten en ajattele mitään. Tosin itse en niitä kamalan makuisia ja hajuisia litkuja juo uhattunakaan, mutta jos joku niistä tykkää niin juokoon pois.
Kroonikot hoitavat sillä usein migreeniä
Yleensä energiajuomia juovilla ovat ravintoasiat muutenkin päin prinkkalaa. Einespitsoja, eineksiä, sokerimehuja, suklaapatukoita, yms roskaa. Ja tupakkaa ja nuuskaa kuluu myös kauheita määriä. Ryhti on huono ja hintelä olemus.
Yleensä naiset jotka juo näitä on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Kroonikot hoitavat sillä usein migreeniä
Meidän migreenistä kärsivä koululainen ei saanut ottaa kouluun mukaan lääkärin suosittelemaa energiajuomaa eikä kahvia. Pitää migreenilääkkeiden lisäksi mukana kofeiinitabletteja ihan lääkärin määräyksestä.
Aikuiset ihmiset päättävät itse, mitä syövät ja juovat. Kaikki tuomitseminen on typerää.
Energiajuomien juojat toivovat salaa/alitajuisesti pääsevänsä ruskeaan taloon imeskelemään menninkäistalkkarin kiveksiä. Se kiveshiki on se juttu...aah...
Juon niitä usein lievässä migreenissä, tauriini auttaa .
Ainakin it-firmassa jossa olen töissä niitä juo suunnilleen kaikki. Eli ei herätä mitään mielipiteitä,, maailman tavallisin asia.