*KESKIVIIKKOOn SYYSäidit-04*
Kommentit (26)
kolmosen vein jo puoli kasiksi päiväkotiin,joka vuotinen kevät retki päivä.
Sais tämä sade jo loppua tosiaan ja tulla se kaivattu kesä.
Lomatkin kun lapsilla alkaa on kurja istua sisällä.
Meidän ikaalisten loma varmistui eilen.5päivää täysihoidossa ja hemmoteltavana(kunto ja hoito loma)heinäkuussa.Siellä on lastenhoitopalvelut ja paljon aktiviteettiä isommille lapsille.Mä ajattelin osallistua aiankin mummojen kanssa vesijumppaan ja steppiin hyppimään.Sitten haaveilen niistä aroma-hoidoista.
Lapsille oli jousiammuntaa,frispeen heittoa,rantaretkeä,rullaluistelua,kokoperheen melontaa ja vaikka mitä muuta...Ei olla koskaan ennen oltu tälläisellä " toiminta" lomalla...
Rahattomuus.Ikuinen ongelma.Penniä venytetään.Nytkin oli niin monta extra laskua että ihan ihme että talous pysi kasassa...
Lottovoittoa kaikille,lottoamattomillekkin!
Kyllästymiseen asti mutta kerrompa.Meillä miehen ote tässä ehkäisy puolessa lipsuu.Enää ei voi lukea vahingoksi tai hetkelliseksi mielenhäiriöksi.Nyt sitten jännään tuleeko kuitenkin jo helmikuinen.
Näin se elämä vie.Ensin mies lykkää ja lykkää(+sitten muut vastamäet)ja sitten ollaan taas kuin ei oltaiskaan koskaan lykätty=)
Nyt täytyy mennä.Multa poistetaan kohta luomi ja HIRVITTÄÄ ihan kauheesti(minä joka synnyttänyt 5 krt!!!)Pikku juttu mutta iso kauhu...
Mukavaa päivää kaikille!
L+5
T-P, jaksamisia sadepäivään! Täällä vielä aurinko paistelee. Mut kylmä on. Tarvitseekohan kesävaatteita ollenkaan.. Kiva, kun Onni viihtyy itsekseenkin! Ehkä lyhyt yö johtui Onnin eilisistä mega päikkäreistä! :) Nean pitkien unien kausi taitaa kyllä olla ohi..tänään heräs jo puoli 8 ja eilen kuitenkin unet vaan puolitoistatuntia. Hyvästi aamujen oma rauha!
Tiivii, mukava kuulla susta ja onnea uuteen kotiin! :-)
Jatu, mäkin mietin, et mikä se spleidi on! Miten miehesi voi? Mitenköhän huominen?
Kerppu, hienoa, jos jotain hyvääkin vaihteeksi tapahtuisi! Voimia edelleen, oot ajatuksissa!
Eilen illalla käytiin Itiksessä, ihan kiva reissu oli. Nea oli aivan innoissaan, kun pääsi sellaisen liikkuvan leikkipoliisiauton kyytiin, josta kuului piipaa! Mulla oli koko päivän pakkomielle saada raparperipiirakkaa, ihan kamala himo! Onneksi löytyi Itiksestä ja mansikoita myös, joista oon haaveillu monta päivää. Tosin ei niin kovin makeita olleet. Ja söin tyhmä iltamyöhään ja taas ravasin vessassa. Nea sai eilen kolme mansikkaa, ois varmaan syöny vaikka kuinka paljon, sanoi heti, et ' maistuu hyvälle!' En uskaltanu kerralla enempää antaa, kun ei aiemmin oo syönyt, vaikka ei tosta määrästä kyllä mitään tullut ja tuskin ois tullut, vaikka enempikin olis syönyt.
Mersu tulikin mieleen, toivottavasti H:n ruokatilanne helpottaisi!!
Tänään kävästään kaverin pojan 1-v synttärikahveilla, kivaa! Oon jo valmiiks niin surullinen, kun muutaman päivän päästä tuo perhe muuttaa kauas täältä. :-( On ollut niin mukava ystävä.. Nea syö tossa aamupalaa. Sit pitäisi taas puistoon suunnata. Väsyttää.
Joku-en muista kuka- kyseli, et kestääkö muilla lapsosilla nukahtaminen. Nealla nykyään iltaisin menee puolisen tuntia ja välillä päivälläkin kestää. Olis aika kyllä opettaa nukahtamaan itsekseen, ei jaksaisi makoilla hiljaa siellä makkarissa.
Mut eipä tässä muuta liiku päässä tällä hetkellä. Toivottavasti kaikille olisi kiva päivä tänään!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 15+2
Kun en eilen ehtinyt edes bööaamaan.
Pikaisesti ei edes aivotoiminta surraa.
Hilu: mahtavaa, että loma tuntui lomalta :-)
Ayap: alppimaasta laitan viimeistän viikonloppuna lisää... :-) Hyvältä kuulostaa.
Tiivii: tosiaan karkailepa useammin nettiin. Hauskaa, että alatte kotiutua ja pidä pintasi lisätöitä vastaan.
Kiireellä katoan - mökkikamat viimein paikoillaan, uudet pakkaukset valmiina. Käväisemme miehen työkuvioiden tiimoilta Ruotsin risteilyllä.
Typy yrittää jättää päiväunet pois, mutta hyytyy iltakuudelta. Pitäiskö yrittää" pakottaa" päiväunille, kun ei pakkovalvottaminen onnistu... Onko kokemusta / tietotaitoa moisesta?
kyselee Keilin
Taisi mennä pari päivää kirjoitussaamattomuuden kourissa. Sinänsä mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut, en vaan saanut aikaseksi.
Aavis, mahtavaa, että Motti on saanut laajennettua ruokavaliota!
Tiiviille onnea uuteen kotiin! Kaikki syysmammat odottelee teidän uutta nettiliittymää ja lisää kuulumisia:)
Hilu, myös niitä matkakuulumisia odotellaan!
Meillä myös rytmi alkanut heittää ja nukahtaminen kestää. Päikkäreillä tuntuis toimivan se, että laitan tunnin myöhemmin nukkumaan. Iltaisin menee korkeintaan puoli tuntia myöhemmin sänkyyn ja nukahtaa suht hyvin.
Esikoisella on tänään vika päiväkotipäivä nykyisessä ryhmässään. Elokuussa sitten alottaa erityisryhmässä. Pitäkää peukut pystyssä, että minä saan työpaikan ja että pienempikin pääsee samaan päiväkotiin! Eilen kävin haastattelussa taas. En edes uskalla olla kovin toiveikas.
Mulla on haikea olo, kun päiväkoti loppuu. Esikoinen itse ei tajua sellaisesta mitään, vaan on jo innoissaan menossa uuteen ryhmään (on jo ollut aamupäivisin siellä tutustumassa). Joskus lapset ottaa asiat niin helposti ja yksinkertaisesti. Suloisia ovat!
Nyt loppui ajatukset, Kerppu mielessä! Menen laittamaan postia!
T: Ynis
Mietinki illalla et missä Ynis?!
Juu tuo spleidi on just tuo bleidi mistä Saamuska kirjotti..poika puhuu spleideistä ja en pahemmin vaivaudu sanojen oikeellisuutta tarkistamaan ;-)) Nämä on näitä tarhassa opittuja juttuja....
Nyt siivoomaan,ulos ja ku tytsä nukku ni pikareissu itiksee..illalla pojan kevätjuhla :-)
Enkeli:nyt kuulostaa mies pahalta,mut katellaa viel lähempänä iltaa...
jatu
On niin huono olo, ettei tee mieli Edes makeaa! Kipii :) Muita hyviä puolia ei sitten tulekaan mieleen.
Kävin eilen lääkärisedän luona, sain kortisonikuurin.
Tänään menen hyvän ystäväni läksiäis-syömään, ikävä on vaivannut siitä asti kun kuulin heidän muuttavan kahdensadan kilometrin päähän. Ei me nytkään olla usein nähty, mutta tieto siitä, että hän on ollut lyhyen matkan päässä, on jo " auttanut" . Ymmärrätte ehkä, mitä tarkoitan? Onneksi Saamuska on jo opettanut, ettei ystävyys välimatkaa katso :) *kiitos*
TiPiä lainatakseni meni näkö päälle. Hop, hop siis, lapset pihalle ja mamma kans.
Lempo, tulisitko taas kirjuuttelemaan?
Tiivii, kiva että tulit näyttäytymään!
Mersu-linkkinikkari, kiitos hupaisista jutuista!
Muutama rivi vain. Ihana aurinko paistaa, täytyisi pian taas suoriutua ulos. Minä olen jostain syystä tänä aamuna ollut todella väsynyt, sellainen kokonaisvaltainen väsymys joka menee luihin ja ytimiin. Sekoittuu sekä tunnepuoli että fyysinen puoli. Itkeä tirautinkin - ja en mä edes oikein tiedä mikä muka on vikana ... Höh.
Muutosvoimaa Kukkuulle! Tai siis tarkoitan, onnea alkavalle äitiyslomalle :)
Ayap, niinpä siitä ystävyydestä ja välimatkasta. Samaa mieltä. Minulle molemmat todella läheiset ystävät asuvat välimatkan päässä. Toinen täällä Suomessa ja toinen ihan toisessa maassa. Varsinkin tämän jälkimmäisen kanssa näemme aniharvoin (onneksi on nettiyhteys!!!) mutta aina on voimakas tunne siitä että lähellä toisiamme ollaan - ja sitäpaitsi, kun näemme, tuntuu kuin jatkaisimme luontevasti siitä mihin viimeksi jäimme. Mukavaa läksiäis-päivää sinulle ja ystävälle, Ayap.
Tiiviille onnea uuteen kotiin. Minustakin Jyväskylä on kiva kaupunki!
Keilinille mukavia reissuja!
Ja Hilun matkakertomusta odotellaan täälläkin.
Lähden hakemaan lisää kahvia. Kyllä tämä taas tästä ... Onneksi mies lupasi tulla tänään ajoissa kotiin ja hoitaa tyttöä illan, niin saan ihan omaa aikaa .. Niin vielä, en halua valittaa mutta välillä luulen että tämä väsymys mulla johtuu siitä, kun mies tekee paljon töitä + nämä pesäpallo-hommat vievät myös hänellä aikaa. Eli eilenkin oli aamusta iltaan yksin tytön kanssa .. Jotenkin tällaiset päivät väsyttävät VAIKKA tyttö nukkuukin päiväunet jne. jne.
Alli
Vettä tulee tasaiseen tahtiin tosi kovasti koko ajan. Laitoin aamulla viestin serkulle (jolla la syyskuun vika päivä). Mentiin kylään ja samalla siihen naapuriin, äitinsä luo, joka on siis mun täti. Siellä oli pikku lapsia hoidossa, joten Onnillakin oli kivaa. Äsken tultiin kotiin, Onni just ehti nukahtaa autoon mutta sain helposti takas unille. Vaihdoin vaipan ja vein sänkyyn ja Onni oli jo untenmailla. Kuinka väsynyt olisinkaan, jos olisin vaan kökkinyt kotona?
Onnillakin kestää nukahtaminen illalla aina sen puoli tuntia. Jos menee vähemmän, on ihme. Joskus menee kauemminkin mutta yleensä tuo 30min. Vaatii sen, että nukuttaja makoilee sängyllä. Joskus vähän syliä. Päikyille yleensä helpommin.
Peukut pystyssä Yniksen työpaikan puolesta!!! Mä välillä aina mietin, että olispa/-ko? kiva mennä töihin vaikka ens vuoden puolella. Sitten alan miettiin, että Onni hoitoon ja hyvästi oma aika? Kun nyt on niin hurja vaihe tässä mun kuntoilussa, ottaen huomioon, että olen perheellinen. Mutta kun ei ole työpaikkaa, ei tarvi kovin kauaa noita miettiä:) Tänne kyllä avataan uus hotelli, voishan sinne hakea. Ja pakkohan se onkin.
Jäi taas se näkö päälle kunnes muistin nauhoittaneeni eilen dokkarin. Sitä siis katsomaan. Meinasin jo mennä päikyille.
T-P
Niin, aurinko paistaa ja on aika lämmin, jos pysyy pois varjosta. Omituinen sää, kun on 5 min välein kuuma ja kylmä. Joku kulki ulkona shortseissa ja t-paidassa, kun mulla farkut, t-paita, ohut neule ja takki:) Takki tosin lähti, kun käveltiin kotiinpäin. En tiedä miten muualla uudellamaalla, mutta meillä ei ole satanut pitkään aikaan muutamaan pisaraa enempää. Säätiedotukset on meidän osalta olleet välillä aika pielessä.
Pitäis mennä miettimään megaruokalistaa. Perjantaina tulee pari kaveria grillaamaan ja lähdetään ehkä jopa kaupungille sen jälkeen. Alustavasti on ollut puhetta, että appivanhemmat ottais lapset yökylään. Saa nähdä. Itellä ei ole kovin biletysolo nyt, mutta perjantaina voi ollakin ja sitten harmittaa, jos pitää jäädä lasten kanssa kotiin illalla.
Onko kenelläkään muuten hyviä vinkkejä siihen, miten sais valkoiset mustatäplikkäät yöpuvun housut taas valkoisiksi? Värjäytyivät, kurjat, pesussa vaaleanpunaisiksi, tyhmä minä:( Ostin Lontoosta esikoiselle eikä niitä olla käytetty edes vielä (pesen usein ennen käyttöä, että näen kutistuuko pesussa. Ettei turhaan säilötä laatikossa odottamassa tyttöjen kasvamista ja sitten jää pieneksi heti ekassa pesussa).
Minä en ole saanut aikseksi kysyttyä mieheltä ensi tiistaiksi autoa. Katotaan miten meidän puistoon tulemisen käy. Julkisillakin tietty pääsee, muttei ole kovin mielekästä kahden kanssa kahdella kulkuneuvolla. Jospa menisinkin nyt heti soittamaan...
Ps. Tea (tai joku muu), tiedätkö oisko Turkkiin hyvä olla jotain ylimääräisiä rokotuksia?
Leannalle ripakopallinen rohkeutta luomioperaatioon! :-)
Motin laajentuneelle makumaailmalle teen aaltoja täällä!
Tiivii, antoipas työkaverisi heti mielltyttävän ensivaikutelman! :-/
Ynis,silloin kun Turkissa ollaan käyty, niin mitään ylimääräisiä rokotuksia ei tarvinnut laittaa. Tämänpäivän tietoa ei minulla ole. :-(
Ja Rosa ruuttasi parsat pöksyyn...
Lila75
Tuolla sanotaan, että hepatiitti a ja b, tartuntavaara mahdollinen. Malarialääkityksestä sanotaan näin: Malarian estolääkitystä suositellaan, joko maassa tai sen osissa. Mitähän toi tarkottaa? Ja miten noi hepatiitit?
T: Ynis, joka joskus haluais olla ajoissa eikä myöhässä tai viime tipassa:)
Poitsu unilla. Ajttelin tänään että laitan pojan aiemmin petiin jotta ei tarvitsisi herättää unilta. Joka pvä olen joutunut herättään neljän aikaan mutta ei kannattanut laittaa aiemmin, poika mesos 30 minsaa ja nukahti 13.10, on vissiin sen rytmi:)
Tänään poika nukkuikin 7.40 asti, toivotaan täsät pysyvää tapaa....
Olin aamulla anoppillassa hakemassa kukkia pihale, sain varmaan 20-30 eri kukkaa, iltapvällä anoppi tulee leikkimään pojan kanssa ja minä saan rauhassa istutella kukkia. Anoppillassa on aivan ihana piha, haaveilee itsekin.... mä rakastan kukkia ja pihaa kun siellä on paljon erilaisia kukkia. Rikkaruohot kuin vain saisi aisoihin ja nuo voikukat, argh.
Meen huomenna kaverin Tuppereille ihan tähän lähelle, pakko ostaa sit jotain.
perjantaina lähdemme mökkeilemään ja palaamme maanataina.
eipä tänne muuta
p.s täälllä paistanut arska koko pvän , anoppilla 8km päässä ja siellä satanut koko pvän jopa rakeita
t. manteli ja unilla oleva nuhanenä
Ynis, kannattaa varmaankin soittaa terveydenhoitajalle ja kysyä häneltä noista. Kahdesti olen Alanyassa ollut, ihan ilman hepatiitti- ja malariarokotuksia. Mies sai hepatiitin kouluruuasta aikoinaan, eli ei kait tuo Havrix ainakaan pahaksi olisi.
Mitäpä sitä itsekseen ihmettelee. Sain tk:sta sairaanhoitajan kiinni joka vielä tiesi matkarokotteista. Tilasin hepatiitti A:n kaikille. Tuleepahan suojauduttua siltä, oli liiottelua tai ei:)
Ei, meille ei tule vauvaa :)) vaan me saatiin rivarineliö, tästä ihan läheltä. Ipanat saa omat huoneet ja me saadaan oma makkari, ilman lapsia. Kämppä on kaupungin, joten vuokralla jatketaan.
Muutetaan tässä kesäkuun aikana, meillä on päällekäin kummatkin kämpät ja tuplavuokrat, ei kiva, mutta saapahan ainakin hissukseen muuttaa.
Keilinillä reissuja vaan riittää, kannattaako sun edes laukkuja välillä purkaa :)
Tosi hienoa että Motille on löytynyt sopivia pöperöitä.
Eilen tuli 4D:ssä allergioista britanniassa. Siellä taitaa olla allergioiden hoito olla ihan lapsenkengissä. Pric-testeihin ja a-lääkärille pääsyäkin joutui odottamaan hurjan kauan, oliko jopa vuosia, karmeaa.
Ynis, mihin päin Turkkia lähdette ja kauan olette? Tahtoo myös Turkiin !!
Lintsu on alkanut hillumaan illalla nukkumaan menon kanssa, itkee monta kertaa, rauhoittuu kyllä kun menee silittämään. Pyytää huuhtelemaan tuttia, johon en ala sen jälkeen kun sänkyyn on menty.
Tutti, mulla on hermot riekaleina, Lintsulla on nykyään tutti suussa aamusta iltaan, puhuu tutti suussa, hyvä ettei syö tutti suussa.
En vaan tiedä onko musta tutin hävittämiseen nyt kun se on elintärkeä Lintsulle ja sitten tuo muuttokin tulee.
Sitäkin pähkäilen, voinko laittaa Lintsun heti omaan huoneeseen nukkumaan? Vai olisiko parempi etä ensin nukkuu vähän aikaa vielä meidän kanssa ja kun on tottunut uuteen kotiin, niin sitten siirtää omaan huoneeseen ? Jos kokemuksia/ajatuksia asiasta niin mielelläni niitä lukisin.
Hilu
Toissapäivänä vein Sinin päikkäreille. Ei tahtonut nukahtaa. Kuului vain pinniksen laitojen kolinaa, kun neiti niitä ajankulukseen kolisteli. Kailotin vain alakerrasta että Sini, nyt pää tyynyyn ja nukkumaan. Yleensä tehoaa. Nyt ei. Lisää kolinaa ja sitten kuuluikin tömps, tömps, töms, ja Äääiiitiiii. Menin katsomaan ja kun huoneen oven aukaisin niin Sini oli iloinen virne kasvoillaan minua vastassa. Ja niin Sini, tuo antiakrobaattimme, oppi tulemaan pinniksen laitojen yli. Iso tyttö. Tänä aamuna en herännytkään Sinin itkuun. Vaan tomeriin töminäaskeliin kun neiti riensi meidän sänkyä kohti. Kiva herätä. :-)
OLen minä sitten tyhmä. Loppui maidoton dieetti. Aloin latistaa margariinillä. Levittelin eilen joka leivälle margariiniä. Ja söin 3kpl keksiä, Suklaakeksiä.... Tänään Rosalla kasvot kuin rupikonnalla, taas.. Tyhmyydestä sakotetaan. Enhän minä nyt voi sanoa tuliko reaktio margariinistä vai keksistä. Ääliö minä. Vai sitten hormooneista. Menkat alkoi taas... Jatkan maidotonta sunnuntaihin ja sitten latistan oikein..Arvatkaa harmittaako? Koko maidottoman ajan Sinin iho oli loistavassa kunnossa. Pikkuhiljaa tämä antialgeerialaseilla varustettu äiti alkaa epäillä pahinta. Rosa on ollut koko ajan melkoinen karstankehittäjä, nyt ei karstaakaan ole. Tosin poistin karrstan Lipolanilla enkä öljyllä. Tekisi mieleni uskoa että Lipolan vain on megahyvää mutta, mutta..Pelko alkaa hiipiä puseroon.
Pääskyset on ärsyttäviä. Paskoivat tyttöjen kerrossängyn jonka olin juuri saanut kuultomaalattua. Polttivat kakillaan maalin. Kyllä hatuttaa. Enhän minäkään polta sonnallani niiden huonekaluja! Hmm..
Lila75, joka kait kohta riekkuu katonharjassa housut kintuissa :-D
Linnunkakka on kyllä vihoviimeistä tavaraa. Polttaa esim. autojen maalipinnan hämmästyttävän nopeasti!
ENKELI: Laitoin sulle pannu-postia!
Hilun pohdinnoista muutoksiin liittyen tuli mieleen, että joskus poikasten pieniä ollessa mietittiin yhden saman ikäisten lasten äidin kanssa, että jos muutoksista toipumiseen kuluva aika on vakio, esim. 2kk, niin: muutto 2 kk, omaan huoneeseen 2kk, tutista luopuminen 2 kk = 6kk toipumista. Jos taas kaikki muutokset toteuttaa kerralla, niin " toipumisaika" ehkä venähtää parilla viikolla, eli yht. 2½kk, mutta on se kuitenkin vähemmän kuin puoli vuotta. Mutta tämä on siis teoreettista pohdintaa, ei absoluuttista totuutta :)
Lasten ajatuksista ei varmaa tietoa ole, mutta jos ajattelen omasta näkökulmasta tuota, niin mieluummin kerralla kuin niin, että saa jatkuvasti pelätä mitä vanhemmat seuraavaksi keksii :)
Kukkuun eiliseen: Taas toimita siulle halauksen :) Oikein onnellista äitiyslomaa!
Onkin pitänyt sanoa, että kai Piletti pidät meille tuparit, samoin nyt Hilu? :) Ja muutkin muuttaneet ja muuttavat:)
Mennään just Alanyaan. Saa nähdä miten selvitään helteestä heinäkuussa siellä. Apua!
Minä melkein suosittelisin samaan syssyyn muuttamista omaan huoneeseen. Ayapin teoriat osui yksiin mun ajatusten kanssa, joten en selittele sen enempää:)
6.30 herätys. Eli alle 9h yö. Miksi tämä meni taas tähän, että yöt lyhenee? Ja mulla jo kolmas yö, kun en saa nukutuksi. Hö.
Ja vettä sataa. Onhan tuota nyt jo satanut ihan riittävästi. Eilinen päiväkin oli kuin eräältä kesältä vuosien takaa. Paistaa aurinko ja yhtäkkiä tulee vauhdilla jostain pilvet, jotka sataa. Muistan tuon kesän (98) siksi, koska ostin silloin rullaluistimet ja joka kerta kun lähdin luisteleen, alkoi sataa. Ja mulla oli aina kengät mukana ja kävelin kotiin milloin mistäkin. Koska luulin, ettei luistimet saa kastua ollenkaan...
Onni leikkii autolla tyytyväisenä. Hiljalleen alkaa löytyyn tekemistä, jota lapsosemme tekee hetken ihan yksin. Tuossa kuiskailee samalla " pappa, isi, mummu" . Suloista. Auton kyydissä on näkkileipää, josta voi välillä ottaa haukun.
Voi kun tämä rahattomuus jo päättyis. Olen entisen esimieheni armoilla nyt. Hänen pitäs eritellä kaikki työviikot, jotka ehdin firmassa työskennellä ennen äippälomaa, siis työtunnit pitää eritellä viikoittain. Yleensähän tilitoimisto tekee nuo mutta kun tilitoimisto vaihtui ä-loman aikana ja sitä edeltävät tiedot on esimiehen käsissä. Kohta olen viikon odotellut. Harmittaa siksi, että kuitenkin meni alle 2kk, että työkkäri päätti etten joudu karenssiin ja liitto olis valmiina maksamaan. Enää puuttuu summat, josta laskea päivärahan suuruus.
Tulkaahan nyt joukolla pinoa täyttämään. Vaikka eipä muualla taidakaan sataa kuin täällä. Taidatte nauttia auringosta muualla tänäänkin.
T-P
ja tässä eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7430577&p=1&mpage=3&tmode…