Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsittekö vuodenaikamasennuksesta?

Vierailija
16.09.2019 |

Itellä on tosi paha olo ollut jo viikon ja tuntuu että helpotusta ei ole näkyvillä, pelottaa olla yksin kotona jne. :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toistaiseksi. Asennoidun hamaroityviin iltoihin siten, etta ihanaa kun voi taas polttaa kynttiloita, kapertya saman viltin alle rakkaan kanssa, siemailla punaviineja ja tehda ihania pataruokia juureksista <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Olen jo monena vuotena ollut poikkeuksellisen alakuloinen ja takki tyhjä tammikuussa. Jouluun asti jotenkin jaksan mutta tammikuussa iskee totaalinen väsymys ja uupumus. Alan taas hitaasti piristyä kevättä kohden maaliskuussa. Tosin silloin kesäaikaan siirtyminen saa kaiken iloisuuden kadotettua ainakin kuukaudeksi ja toden teolla olen taas elämänmyönteinen vasta toukokuun loppupuolella.

Vierailija
4/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kärsin.

Onko sinulla jo kehissä supervoimakkaat d-vitamiinit ja mahd.e-epa (jos et syö masennuslääkkeitä)? Ja jos et syö, oletko kokeillut mäkikuismaa?

Sitten on ne kuuluisat ferritiiniarvot, jotka on hyvä tarkistuttaa.

Ja tärkeimpänä se että käyt ihmisten ilmoilla päivittäin.

Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Mutta kokeile ensin nuo, sitten vasta muita keinoja.

Vierailija
5/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja se jatkuu vuodenajasta toiseen

Vierailija
6/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta vuodenaikamasennukselta ja olisi etuajassakin, tulee marraskuussa naisille ja maaliskuussa miehille. 

Vierailija
7/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@4 Venlafaxinia syön ahdistuneisuushäiriöön. Nyt olen tänään ottanut vitamiinilisät, täytyy toivoa et alkaa helpottaa. :/

Vierailija
8/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu...

Ja ollut myös peloissani tänään. Olin kaverin luona viikonlopun kyläilemässä ja se tyhjyys kotona vetää matalaksi.

Pyykinpesukone käy seuranani ja mieliala kyllä paranee aina iltaa kohti.

60 vee kokemusta aiheesta 😃

Kesällä huomattavasti helpompaa, jo elokuussa tulee ensimmäiset aavistukset laskuista. 😵

Vierailija
10/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kesällä olo on kaikkein pahin. Ankeaa ja yksitoikkoista koko elämä, samanlaista päivästä toiseen...

Vierailija
11/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan, monennessako viestissä mainitaan viltti, kynttilä ja tee.

Vierailija
12/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla kaamosmasennus. Itselläni taas on kevätdepressio johon vaikuttaa valoisuus, allergia ja katupöly mutta syksyllä oon yleensä energisempi ja kesään sitten vaikuttaa kuinka kuumaa on ja onko myös trooppiset yöt kun silloin ei voi edes nukkua ja myös se että en voi olla auringossa.

Vierailija
13/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan? On koko kesän ollut voimat pois, ei ole paljoa muuta jaksanut kuin syödä ja maata, mutta nyt kun illat ovat alkaneet hämärtymään olen alkanut huomaamaan itsessäni ihan uudenlaista energiaa. 🤔 Monesti olen vähän kieli poskessa laukonut, että syyskuusta alkaa se parempi puoli vuotta, mutta ehkä se on omalla kohdallani jopa totta!

Vierailija
14/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuota edellä mainittua kaamosmasennusta itseni kohdalla.. heti kun illat alkaa olemaan hämärämiä/pimeämpiä ja päivä lyhenee lähes silmissä, minua alkaa ahdistaa ja kuristaa rinnasta, on siis sietämätön olo. Taasko tämä pitkä, pimeä aika alkaa.. :(

Olo alkaa helpottamaan vasta maalis-huhtikuun paikkeilla, kun päivät ovat taas huomattavasti pidempiä ja valoisampia

Vierailija
15/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, on lääkitys menossa ihan muuhun masennukseen.

Vierailija
16/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen elossa huhtikuun alusta elokuun loppuun. Muun ajan vuodesta olen zombi. Lasten muutettua omilleen ei kuitenkaan enää yksinasuvana ole yhtä suurta ongelmaa kuin aiemmin. Pimeimpään vuodenaikaan vuorokaudessa nukun 12 h, olen töissä 8 h, työmatkoihin menee 2 h ja loput 2 h sujahtaa nopeasti. Olen luopunut ajatuksesta, että syyskuun alusta maaliskuun loppuun pitäisi arkisin tehdä jotain muutakin kuin nukkua ja käydä töissä. 

Vierailija
17/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kevättalvella kärsiväni kaamosmasennuksesta. Nyt viime viikon aikana olen taas huomannut mielialan hiljalleen laskevan. Luin, että kaamosmasennus vaivaa eniten iltapäivisin. Minulle vaikeimpia ovat aamut sekä nukkumaanmeno. Aamulla ajatukset ovat vain negatiivisia ja uuvuttaa pienetkin asiat. Nukkumaan mennessä taas murehdin aivan pikkuasioistakin ja ne paisuvat suuriin mittasuhteisiin. Päivällä on kaikista helpointa.

Vierailija
18/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin keväästä ja kesästä. Liika valoisuus saa masentuneeksi. Unenlaatukin kärsii valoisena vuodenaikana.

Vierailija
19/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin jatkuvasta pimeydestä, kylmyydestä, harmaudesta ja sateesta. Ei ole elämää auringonvalon ulkopuolella.

Vierailija
20/24 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

🌚

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi