Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lueskelin tuota vauvan hoitoon-jättämis-ketjua ja kerronpa yhden jutun... vaviskaa täydelliset äidit!

Vierailija
31.05.2006 |

Lastensuojeluihminen sanoi minulle, että jos lapsi on ollut sijaiskodissa jo muutaman vuoden, niin häntä ei sieltä enää hevillä pois oteta, koska hän on jo kiintynyt sijaisperheeseen.

Vauvan kohdalla on eri asia, koska hänellä ei vielä ole tuollaista muistia...

ja kyseessä siis 7 kk ikäinen vauva, joka on huostaanotettu, tempaistu siis hetkessä pois äitinsä luota ja sijoitettu vähän etäisemmin tuntemansa isänsä luo.

Että se niistä vauva-ajan 2 päivän hoitoon-jättämis-traumoista...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin nyt ensimmäisen vkl:n lapsestani erosta ja hän on 5kk vanha..joskus omaa aikaakin tarvitsee kun yksin lapseni hoidan

Vierailija
2/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on vieläkin (jo yli 60v) sellainen ettei tahdo päästää kenestäkään läheisestä irti (napanuora ei katkea esim lapsiinsa millään) elää vain omille ihmisilleen, muut ovat täysin huonoja ja ulkopuolisia ym ym...

Varmasti voi johtua luonteestakin mutta selviä merkkejä on kyllä tuosta lapsuuden traumastakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tällä hetkellä aivan normaali 8,5-vuotias, mutta eihän tuota tiedä, milloin se trauma iskee?

ap

Vierailija
4/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidistä erottaminen kokonaan ei mielestäni ole verrattavissa yhdeksi yöksi jättämiseen.

ap

Vierailija
5/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mikään äidistä erottaminen jos lapsi on esim isovanhemman hoidossa ja äiti vaikka 2 yötä risteilyllä!!!!

Siinä kaikki osapuolet hyötyy; äiti saa levätä ja rentoutua ilman että tarvitsee päivystää 24h, lapsi saa viettää aikaa kahden kesken isovanhemman/vanhempien kanssa ja mummot ja papat saa paapoa rakkaita lapsenlapsiaan!

Mikä siinä on väärin?

Vaviskaa nyt oikein kunnolla; minä olin 13 vuorokautta ulkomailla kun lapsi oli 1,7v. Lapsi oli kotonamme isovanhempiensa kanssa ja hyvin meni.

Minulla oli kova ikävä ja suru mutta sehän tässä ei olekaan pääasia vaan se ettei lapsi kärsinyt! :o)

Vierailija
6/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sä täällä skitsoot, mee riehumaan ja kiljumaan tuohon toiseen ketjuun, jonka pohjalta tämän aloituksen tein.

Siellä sun pitää puolustella tekoasi, eikä täällä.

ap

Vierailija
7/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon ettette jättäisi lastan pitkäksi aikaa hoitoon, mut nimitääin jätettiin mummolaan hoitoon alle 3v 2vkoa, olen 100%että siitä mulle on jäänyt sellainen päälle, että etsin kokoajan turvaa ihmisistä ja hyväksyntää. Koitan väkisillä olla mukava jotta minut hyväksyttäis yms. Olen kuitenkin jo aikuinen ja itsekkin äiti, nyt sen tajuan että mistä kaikki johtui, kun kuulin tästä hoidosta. Halveksin äitiä usein kaikista asioista ja veikkaan sen johtuvan siitä että hoidon aikana mummoni on kovastikkin parjannut äitiäni että jätti lapsen hänelle yms. Niin oppiin sieltä sen tavan.

Mistä TE menette varmuuteen siitä ettei lapsenne hoitaja jollainlailla manipuloi lastanne teitä vastaan!!!?

Olkaa lapsillenne läsnä pian he ovat isoja ja sit voitte juosta niin paljon kuin jaksatte!

Vierailija
8/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et VOI olla tosissas.

Vierailija
9/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä menen kyllä takuuseen, että äitini ei todellakaan manipuloi lapsiani. Tykkää sekä lapsistani että minusta, ei ole mitään syytä kääntää lapsiani minua vastaan. Hullu ajatuskin.

ap

Vierailija
10/10 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän se ole mikään äidistä erottaminen jos lapsi on esim isovanhemman hoidossa ja äiti vaikka 2 yötä risteilyllä!!!!

Siinä kaikki osapuolet hyötyy; äiti saa levätä ja rentoutua ilman että tarvitsee päivystää 24h, lapsi saa viettää aikaa kahden kesken isovanhemman/vanhempien kanssa ja mummot ja papat saa paapoa rakkaita lapsenlapsiaan!

Mikä siinä on väärin?

Vaviskaa nyt oikein kunnolla; minä olin 13 vuorokautta ulkomailla kun lapsi oli 1,7v. Lapsi oli kotonamme isovanhempiensa kanssa ja hyvin meni.

Minulla oli kova ikävä ja suru mutta sehän tässä ei olekaan pääasia vaan se ettei lapsi kärsinyt! :o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä