Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosraskauden keskeytys. Vertaistukea kaipaan.

Vierailija
15.09.2019 |

Vierailija
klo 18:07 | 15.9.2019
Sain tietää odottavani kaksosia, molemmilla on omat sikiöpussit. Ylihuomenna on keskeytys, en jaksaisi tämän ikäisenä huolehtia edes yhdestä lapsesta enää. Olen 39-vuotias, kolme teini-ikäistä lasta ja yh. Olen nyt viikolla 10. Enpä olisi uskonut että vanhoilla päivillään joutuu kokemaan tällaista, koskaan ennen ei ole ehkäisy pettänyt. Joudun osastolle keskeytykseen tuplaraskauden takia, miten olisi onnistunut kotona. Näen hirveitä painajaisia jossa sikiöt ovat kädessäni ja liikkuvat. Olen aina ollut abortinvastainen, joten teen tässä täysin omaatuntoani vastaan. Adoptioon en voisi antaa, siinä pitäisi ottaa jo sisaruksetkin huomioon. En voisi luopua valmiista lapsesta, saati sitten kahdesta.

Olen varma että karma kostaa ja joudun maksamaan tästä kalliisti vielä, joko mielenterveyden menetyksellä tai jollain vieläkin pahemmalla. Oikeinhan se mulle on. Miehen pistin jo kävelemään, enkä enää koskaan päädy harrastamaan seksiä kenenkään kanssa. Kyllä, sain opetuksen.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit kuitenkin aiemmin päätynyt synnytämään yhden lapsen? Siis sähän voit myös abortoida vain yhden, vai eikö se jostain syystä onnistu? Ihan normaalia kaksos- ja kolmoisrauskauksissa, jota aina ovat riskiraskauksia, että osa-abortointejakin tehdään.

Vierailija
22/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älä tee aborttia. Tulet näkemään joka yö seuraavat 40v hautaan asti kuvia kuolleista. Omia kokemuksia. Olen 69v ja 40v sitten tein abortin. Joka helvetin päivä kadun.

Hei olen 31v. ja 19v. Tein abortin, en ole nähnyt asiasta unta koskaan enkä katunut päivääkään. Omia kokemuksia.

Se on eri asia. Sinulla 19-vuotiaana oli vielä yli 20 vuotta aikaa tehdä lapsia. Ap:n osalta tämä on viimeinen mahdollisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älä tee aborttia. Tulet näkemään joka yö seuraavat 40v hautaan asti kuvia kuolleista. Omia kokemuksia. Olen 69v ja 40v sitten tein abortin. Joka helvetin päivä kadun.

Hei olen 31v. ja 19v. Tein abortin, en ole nähnyt asiasta unta koskaan enkä katunut päivääkään. Omia kokemuksia.

Sinä teit abortin tilanteessa, jossa sinulla oli vielä yli 20 vuotta aikaa tehdä uusi lapsi. Ap on tilanteessa, jossa toista mahdollisuutta ei enää tule. 

Vierailija
24/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia. Sinulla 19-vuotiaana oli vielä yli 20 vuotta aikaa tehdä lapsia. Ap:n osalta tämä on viimeinen mahdollisuus. 

Ap:lla on jo 3 lasta.

Vierailija
25/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 39 vuotias ja odotan neljättä lastani. En näe syytä miksi et pärjäisi kuten edellistenkin lasten kanssa. Kaksoset on lahja.

Jos et ole kaksosraskautta kokenut, kaksosia synnyttänyt ja heidän vauva- pikkulapsiaikaa kokenut niin ei kannata lahjoista paljon kommentoida! Yhtä paha kuin kommentti että siinä ne menee kaksi missä yksikin.

Vierailija
26/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on surullinen ja vaikea, mutta jos sydämessäsi tiedät ettet jaksa sitä rääkkiä, on se varmasti oikea.

Vierailija
27/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 30 v kun minulle tehtiin abortti. Päiväkään en ole katunut, en ole unia nähnyt enkä mielenterveyttäni menettänyt. Nyt olen 50 ja tiedän etten olisi elämässäni tässä tilanteessa jos olisin lapsen pitänyt. Onnellinen.

Vierailija
28/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eepi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 39 vuotias ja odotan neljättä lastani. En näe syytä miksi et pärjäisi kuten edellistenkin lasten kanssa. Kaksoset on lahja.

Jos et ole kaksosraskautta kokenut, kaksosia synnyttänyt ja heidän vauva- pikkulapsiaikaa kokenut niin ei kannata lahjoista paljon kommentoida! Yhtä paha kuin kommentti että siinä ne menee kaksi missä yksikin.

No tässä kaksosten äiti ja meille ainakin olivat kaksoset paras mahdollinen lahja, mitä elämä voi tarjota. Mikä niissä kaksosissa niin kamalaa on, että joidenkin puheissa ne tuntuu olevan onnettomuus?

Yksi on ihana mutta kaksi kamalaa? Miksi? Kaksihan on tuplasti enemmän ihanaa.

Kaksosista on jo varhain hurjasti seuraa toisilleen.

Vierailija
29/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti minäkin tekisin abortin tuossa tilanteessa. Olen itsekin yh ja kahden teinin äiti, en missään tapauksessa jaksaisi enää vauva-arkea. Ymmärrän sinua täysin, tsemppiä sinulle!!

Vierailija
30/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 teiniä ja äiti = 4 hoitajaa kaksosille.

Tuo voisi olla aivan mainio ja perhettä yhdistävä juttu. Puhu teiniesi kanssa ennen päätöstä.

Vierailija
31/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. En kykene mitenkään huolehtimaan kahdesta vauvasta yksin. Eikä teinejä kiinnosta vähääkään olla apulaisena, heillä on omat menonsa. Onneksi raskaus on sentään aivan alussa, pidemmälle kuin olisi ehtinyt en olisi varmaan tähän ratkaisuun pystynyt.

ap

Miten sä tiedät että kyseessä on kaksoset, jos raskaus on aivan alussa? Tsemppiä, hirveä tilanne.

Vierailija
32/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen meidän kaksosistamme kuoli vakavaan sairauteen. Antaisin mitä tahansa, jotta olisin saanut pitää molemmat. Sinun elämäsi on kuitenkin sinun elämäsi ja itse teet omat valintasi. Minä en ole missään asemassa sinua tuomitsemaan.

Vierailija
33/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eepi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kaksosten äiti ja meille ainakin olivat kaksoset paras mahdollinen lahja, mitä elämä voi tarjota. Mikä niissä kaksosissa niin kamalaa on, että joidenkin puheissa ne tuntuu olevan onnettomuus?

Yksi on ihana mutta kaksi kamalaa? Miksi? Kaksihan on tuplasti enemmän ihanaa.

Kaksosista on jo varhain hurjasti seuraa toisilleen.

Vaan AP ei taida haluta tilanteeseensa yhtäkään lasta, joten yksi on kamalaa, ja kaksi kaksinverroin kamalaa.

Vierailija
34/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiolapsia on hirveän vaikea saada Suomessa, kaksoset sijoitettaisiin varmasti yhdessä eli heillä olisi luultavasti hyvä elämä edessä. Kun sinua epäilyttää niin synnytä ja anna adoptioon, teet lukuisat ihmiset onnellisiksi ja ksksoset eivät todellakaan kärsi kun pääsevät ihan vauvasta heti omaan perheeseen.

Vierailija
35/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 10 sikiöt ovat jo pienen vauvan näköisiä eli niillä on jo "kaikki valmiina" niin sanotusti kädet, jalat yms.

Ihan vaan varoituksena, kun ne sinne portatiiviin putoaa ja jos sinne katsot...

Voimia. Ei varmasti helppo paikka oli päätös mikä tahansa.

Vierailija
36/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiolapsia on hirveän vaikea saada Suomessa, kaksoset sijoitettaisiin varmasti yhdessä eli heillä olisi luultavasti hyvä elämä edessä. quote]Ne Muhoksella ohjaajan tappaneet nuorisokotinuoret olivat molemmat adoptiotaustaisia. Eli adoptiotausta ei tosiaan takaa hyvää elämää. Saatikka sitten, että jonkun lapsia haluamattoman pitäisi ryhtyä lapsentekokoneeksi hommaan kykenemättömille. 

Vierailija
37/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiolapsia on hirveän vaikea saada Suomessa, kaksoset sijoitettaisiin varmasti yhdessä eli heillä olisi luultavasti hyvä elämä edessä. Kun sinua epäilyttää niin synnytä ja anna adoptioon, teet lukuisat ihmiset onnellisiksi ja ksksoset eivät todellakaan kärsi kun pääsevät ihan vauvasta heti omaan perheeseen.

Vaativa mutta myös varmasti paljon antava vaihtoehto. Ja mikä upea vastuunkantamisen malli teineillekin.

Vahingon abortointi taas ei kovin hyvää mallia näytä.

Vierailija
38/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläviä ihmisiä ovat ne pienet. Niin surullista tämä maailmanmeno. Ei mitään väliä toisen elämällä.

Vierailija
39/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptiolapsia on hirveän vaikea saada Suomessa, kaksoset sijoitettaisiin varmasti yhdessä eli heillä olisi luultavasti hyvä elämä edessä. quote]Ne Muhoksella ohjaajan tappaneet nuorisokotinuoret olivat molemmat adoptiotaustaisia. Eli adoptiotausta ei tosiaan takaa hyvää elämää. Saatikka sitten, että jonkun lapsia haluamattoman pitäisi ryhtyä lapsentekokoneeksi hommaan kykenemättömille. 

Ei siinä mitään koneellistamista ole, jos synnyttää itse aikaan saamansa lapset. Eivät ne lapset ole osaansa valinneet eivätkä itsestään nyt olemassa. Koneesta voitaisiin ehkä puhua sijaissynnyttämisessä, mutta se on sitten ihan eri asia.

Vierailija
40/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärtänyt miksei adoptio ole vaihtoehto? Jäisivätkö ne teinisisarukset kaipaamaan vauvoja vai mikä heidän suhteen oli se huolenaihe? Siis toki ymmärrän ettei adoptioon antaminen helppoa ole, mutta abortinvastaiselle henkilölle ei varmaan vauvojen surmaaminekaan helpolla käy? Ja isältäkin varmaan vaadittaisiin suostumus vai miten se menee?

En osaa sanoa mitään järkevää. Ikävää, ap, että sinulle kävi näin. Surullista toki myös lasten puolesta, jotka eivät pääse rakastavaan kotiin vaan jonnekin biojätteisiin :-(  Mutta en voi vannoa ettenkö itsekin samassa tilanteessa päätyisi samaan ikävään ratkaisuun :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä