Kaksosraskauden keskeytys. Vertaistukea kaipaan.
Vierailija
klo 18:07 | 15.9.2019
Sain tietää odottavani kaksosia, molemmilla on omat sikiöpussit. Ylihuomenna on keskeytys, en jaksaisi tämän ikäisenä huolehtia edes yhdestä lapsesta enää. Olen 39-vuotias, kolme teini-ikäistä lasta ja yh. Olen nyt viikolla 10. Enpä olisi uskonut että vanhoilla päivillään joutuu kokemaan tällaista, koskaan ennen ei ole ehkäisy pettänyt. Joudun osastolle keskeytykseen tuplaraskauden takia, miten olisi onnistunut kotona. Näen hirveitä painajaisia jossa sikiöt ovat kädessäni ja liikkuvat. Olen aina ollut abortinvastainen, joten teen tässä täysin omaatuntoani vastaan. Adoptioon en voisi antaa, siinä pitäisi ottaa jo sisaruksetkin huomioon. En voisi luopua valmiista lapsesta, saati sitten kahdesta.
Olen varma että karma kostaa ja joudun maksamaan tästä kalliisti vielä, joko mielenterveyden menetyksellä tai jollain vieläkin pahemmalla. Oikeinhan se mulle on. Miehen pistin jo kävelemään, enkä enää koskaan päädy harrastamaan seksiä kenenkään kanssa. Kyllä, sain opetuksen.
Kommentit (79)
Minun äitini oli se, jolle ei ilmestynyt niitä "elämä kantaa" -ihmevoimia. Hän oli väsynyt, masentunut, raivopäinen ja henkisesti muualla. Lapsen kuuluu saada syntyä toivottuna ja saada turvallinen lapsuus.
Mitenköhän tuo eri pusseissa olo liittyy tähän avaukseen?
Trollaus ja sillä halutaan enemmän kommentteja?
Ap, lopulta päätös on sinun sillä sinä elät seurauksien kanssa. Jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Eepi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 39 vuotias ja odotan neljättä lastani. En näe syytä miksi et pärjäisi kuten edellistenkin lasten kanssa. Kaksoset on lahja.
Jos et ole kaksosraskautta kokenut, kaksosia synnyttänyt ja heidän vauva- pikkulapsiaikaa kokenut niin ei kannata lahjoista paljon kommentoida! Yhtä paha kuin kommentti että siinä ne menee kaksi missä yksikin.
No tässä kaksosten äiti ja meille ainakin olivat kaksoset paras mahdollinen lahja, mitä elämä voi tarjota. Mikä niissä kaksosissa niin kamalaa on, että joidenkin puheissa ne tuntuu olevan onnettomuus?
Yksi on ihana mutta kaksi kamalaa? Miksi? Kaksihan on tuplasti enemmän ihanaa.
Kaksosista on jo varhain hurjasti seuraa toisilleen.
Tässä on toinen kaksosten äiti. Olin 30 v saadessani kaksoset ja olin jaksamisen äärirajoilla, vaikka mies oli apuna. Pahimpaan aikaan mietin jopa adoptiota. Seuraa kaksosista ei ollut toisilleen toisen vamman vuoksi kovin paljon. Isompi sisarus jäi vähälle huomiolle. Selvittiin, mutta en suosittele, jos jo alunperin tuntee, että yksikin lapsi on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti minäkin tekisin abortin tuossa tilanteessa. Olen itsekin yh ja kahden teinin äiti, en missään tapauksessa jaksaisi enää vauva-arkea. Ymmärrän sinua täysin, tsemppiä sinulle!!
Minä, minä, minä, minä, minä, minä minä, minä, minä, minä, minä
No kuka muu niistä yh:n lapsista huolta pitää kuin se minä ?
Sosiaalitoimiko ? Naapurin Vesa?
Minämimäminä-kommentin kirjoittaja tarjoaa apuaan?
Voimia. Minä olin myös 39 ja jouduin keskeyttämään raskauden ihan alussa, kun sairastuin samaan aikaan syöpään. Lapsi olisi ollut toivottu.
Tehkää ihmeessä sterilisaatio, paras ehkäisykeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. En kykene mitenkään huolehtimaan kahdesta vauvasta yksin. Eikä teinejä kiinnosta vähääkään olla apulaisena, heillä on omat menonsa. Onneksi raskaus on sentään aivan alussa, pidemmälle kuin olisi ehtinyt en olisi varmaan tähän ratkaisuun pystynyt.
ap
En tuomitse, olen itsekin kolmen teinin äiti enkä halua enää koskaan yhtään lasta. Päätyisin itsekin aborttiin, jos kierukkani pettäisi. Enkä minäkään voisi antaa lasta adoptioon ja kertoa kolmelle kotona asuvalle teinille kuinka tämä nuorin annetaan pois kun äiti ei jaksa.
Mutta jos sallit niin kysyn, että miksi huolehtisit lapsista yksin, eikö isä voi hoitaa myös lapsiaan vaikka ette asuisikaan yhdessä? Vai onko isällä esim. päihdeongelmia.
Isä asuu monen sadan kilometrin päässä, olisi liian hankalaa.
ap
Teknisesti tuo on ongelma vain ensimmäiset vuodet. Aika pian lapsoset voivat asua vuoroviikoin toisen luona. Mutta vastauksista huomaa että ap on jo päätöksensä tehnyt, eikä halua nähdä ratkaisuja.
Aijot siis mur-hata OMAT LAPSESI??!!
Älä tee sitä, kadut sitä elämäsi loppuun saakka!!
Kyllä elämä järjestyy, ihan varmasti niin käy, mutta älä tapa.ta heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. En kykene mitenkään huolehtimaan kahdesta vauvasta yksin. Eikä teinejä kiinnosta vähääkään olla apulaisena, heillä on omat menonsa. Onneksi raskaus on sentään aivan alussa, pidemmälle kuin olisi ehtinyt en olisi varmaan tähän ratkaisuun pystynyt.
ap
En tuomitse, olen itsekin kolmen teinin äiti enkä halua enää koskaan yhtään lasta. Päätyisin itsekin aborttiin, jos kierukkani pettäisi. Enkä minäkään voisi antaa lasta adoptioon ja kertoa kolmelle kotona asuvalle teinille kuinka tämä nuorin annetaan pois kun äiti ei jaksa.
Mutta jos sallit niin kysyn, että miksi huolehtisit lapsista yksin, eikö isä voi hoitaa myös lapsiaan vaikka ette asuisikaan yhdessä? Vai onko isällä esim. päihdeongelmia.
ap
Teknisesti tuo on ongelma vain ensimmäiset vuodet. Aika pian lapsoset voivat asua vuoroviikoin toisen luona. Mutta vastauksista huomaa että ap on jo päätöksensä tehnyt, eikä halua nähdä ratkaisuja.
Ap kertoi jo otsikossa haluavansa vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämä järjestyy, ihan varmasti niin käy,
.
Mistä SINÄ voit sen tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ai vuoroviikoin? Ei lapsilla voi olla eri päiväkotia eikä eri koulua joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä ennen aborttia ultrataan noin tarkasti? Että tiedossa on eri sikiöpussit jne.
Yleensä raskaustesti riittää, jos noin varhaisilla viikoilla keskeytetään.
Ihan Naistenklinikalla.
Et tapa lapsias. Mieti mitä teiniskin ajattelee. Olisitko tappanut heidätkin kenties?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tuo eri pusseissa olo liittyy tähän avaukseen?
Trollaus ja sillä halutaan enemmän kommentteja?
No vertaistukea kun kaipaa, niin voi haluta esim. tietää miten tuollainen raskaus keskeytyy ja tuleeko paljon vuotoa jne.
Mies siis katosi ja tämän jälkeen haluatkin abortin? Mikäli mies olisi jäänyt et harkitsisi aborttia? Oliko varattu tai lyhytaikainen tuttavuus? Siitäkö tämä mielenmuutos? Onhan sinun täytynyt tietää raskaudesta jo pitkään.
Jokainen tekee, niin kuin oikeaksi kokee.
Minulla oli 3 teiniä, kun aloin odottamaan lasta 45-vuotiaana.
Teinit olivat kauhuissaan ja protestoivat . Mutta kun vauva syntyi, hänestä tuli niin tärkeä ihmissuhde näille murrosikäisille, että se tuli varmasti muovaamaan vahvasti heidän tunne-elämäänsä hoivan ja huolehtimisen osalta. Isojen sisarusten suhde pienimpään on edelleen merkityksellinen asia.
Minulle kehittyi pienimmän vauva -aikana vahva tunne, että jos kerran saa vanhana lapsen, pitäisi saada kaksoset. Olisin halunut toisen heti perään, mutta sitä en saanut.
Isot lapset sain aikanani vuoden välein. Pienimmän olisin myös halunut saada kasvavan myös samanikäisen sisaruksen kanssa, koska tiedän, että sekin merkitsee paljon.
Elämä on virta, antaa sen viedä.
No kuka muu niistä yh:n lapsista huolta pitää kuin se minä ?
Sosiaalitoimiko ? Naapurin Vesa?