Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosraskauden keskeytys. Vertaistukea kaipaan.

Vierailija
15.09.2019 |

Vierailija
klo 18:07 | 15.9.2019
Sain tietää odottavani kaksosia, molemmilla on omat sikiöpussit. Ylihuomenna on keskeytys, en jaksaisi tämän ikäisenä huolehtia edes yhdestä lapsesta enää. Olen 39-vuotias, kolme teini-ikäistä lasta ja yh. Olen nyt viikolla 10. Enpä olisi uskonut että vanhoilla päivillään joutuu kokemaan tällaista, koskaan ennen ei ole ehkäisy pettänyt. Joudun osastolle keskeytykseen tuplaraskauden takia, miten olisi onnistunut kotona. Näen hirveitä painajaisia jossa sikiöt ovat kädessäni ja liikkuvat. Olen aina ollut abortinvastainen, joten teen tässä täysin omaatuntoani vastaan. Adoptioon en voisi antaa, siinä pitäisi ottaa jo sisaruksetkin huomioon. En voisi luopua valmiista lapsesta, saati sitten kahdesta.

Olen varma että karma kostaa ja joudun maksamaan tästä kalliisti vielä, joko mielenterveyden menetyksellä tai jollain vieläkin pahemmalla. Oikeinhan se mulle on. Miehen pistin jo kävelemään, enkä enää koskaan päädy harrastamaan seksiä kenenkään kanssa. Kyllä, sain opetuksen.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te jossain lahkossa ?

Mitenkään muuten ei voi kommenttejanne ymmärtää.

Uskotteko myös joulupukkiin ?

Raskaus on lahja 39 vuotiaalle vuosia lasta toivoneelle , ei 3 teinin yh:lle.

Ja älkää sanoko, että elämä kantaa , ei kanna siinä vaiheessa äiti on seinähullu tai makaa uupumuksesta toista viikkoa sängyssä kykenemättä yhtään mihinkään.

Vierailija
42/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Olen itse tehnyt abortin,minulla oli tuolloin kaksi pientä lasta ja eroamassa. Tein abortin en olisi jaksanut tilannetta. Joskus miettinyt asiaa mutta en niin ,että katuisin.

Tiedät itse parhaiten oman jaksamisen ja olet varma päätöksestä joten kyllä kaikki menee niinkuin kuuluukin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla päivillä? Puhut kuin olisit jo vanhainkotiin kohta muuttamassa. Ihminen jolla työelämään on vielä yli 20 vuotta jäljellä.

Vierailija
44/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älä tee aborttia. Tulet näkemään joka yö seuraavat 40v hautaan asti kuvia kuolleista. Omia kokemuksia. Olen 69v ja 40v sitten tein abortin. Joka helvetin päivä kadun.

Hei olen 31v. ja 19v. Tein abortin, en ole nähnyt asiasta unta koskaan enkä katunut päivääkään. Omia kokemuksia.

Se on eri asia. Sinulla 19-vuotiaana oli vielä yli 20 vuotta aikaa tehdä lapsia. Ap:n osalta tämä on viimeinen mahdollisuus. 

Ap:llä on jo kolme lasta, tuskin hän jää kaipaamaan uusia mahdollisuuksia. Mutta näille syntymättömille lapsille tämä on ainoa mahdollisuus. 

Vierailija
45/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; anna kaksoset adoptioon! Saavat rakastavan perheen ja yhdessä pääsevät! Kadut päätöstä lopunelämää jos teet abortin,.

Vierailija
46/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen mummoraskaus? 

Minä sain ensimmäisen lapseni 39-vuotiaana.....

En ole kokenut itseäni vanhaksi lasten riennoissa ja hoidossa.

Vierailija
47/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä keskeytyksen yhteydessä voi saada myös sterilisaation?

Vierailija
48/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on ok, jos SINÄ pidät sitä oikeana ratkaisuna.Kannattaa puhua paljon ja käsitellä asia, niin se ei jää mörkönä kaihertamaan. Päätös, jonka teet, on varmasti oikea.

Vierailija
49/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tahansa päädytkin, se on oikein. Ne sikiöt ei tunne eikä tiedä mistään mitään, parempi niiden on kadota nyt kuin syntyä tällaiseen maailmaan, vielä kaiken lisäksi ei-haluttuina, stressaantuneelle ykisnhuoltajalle. Ihmisiä on täällä ihan tarpeeksi. Älä tunne syyllisyyttä suotta.

Vierailija
50/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna adoptioon, sillä jos nyt epäröit niin valintasi ei ehkä anna sinulle mielenrauhaa. Mieti vielä mitä positiivista pienistä saisit itsellesi? Älä vain sitä, mistä jäät paitsi. Iso perhe on loppujen lopuksi ilon aihe, etenkin sitten vanhusaikana! Aina emme ymmärrä kaiken tarkoitusta heti. Ymmärrän kuitenkin, että tällä hetkellä tuntuu ahdistavalta. Voimia!!

Vierailija
51/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mahdollisuus elää näillä lapsilla.

Vierailija
52/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eepi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 39 vuotias ja odotan neljättä lastani. En näe syytä miksi et pärjäisi kuten edellistenkin lasten kanssa. Kaksoset on lahja.

Jos et ole kaksosraskautta kokenut, kaksosia synnyttänyt ja heidän vauva- pikkulapsiaikaa kokenut niin ei kannata lahjoista paljon kommentoida! Yhtä paha kuin kommentti että siinä ne menee kaksi missä yksikin.

No tässä kaksosten äiti ja meille ainakin olivat kaksoset paras mahdollinen lahja, mitä elämä voi tarjota. Mikä niissä kaksosissa niin kamalaa on, että joidenkin puheissa ne tuntuu olevan onnettomuus?

Yksi on ihana mutta kaksi kamalaa? Miksi? Kaksihan on tuplasti enemmän ihanaa.

Kaksosista on jo varhain hurjasti seuraa toisilleen.

Kaksoset on minullakin, ihan omasta kokemuksesta puhun.

Vierailija
53/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä voit tietää voimavarasi. Minä sain yllätyslapsen 42 veenä. Olin jo 5 kuulla, kun asiantila valkeni. Mieheni oli intopiukeena, minä en niinkään. Lapsi on nyt ekaluokkalainen. Vanhempi tyttösarja on nyt lukiossa, vanhin poika 21 v. jo töissä. Teinit kyllä auttavat joskus, mutta ei heitä voinut vauvanhoitajiks jättää. Ja kun sulla ei ole miestä messissä, ymmärrän sua hyvin.

Yhdestä kyllä selviydyin, mutta kaksoset olisivat ihan liikaa. Abortti on just että jos ei jaksa, ei pysty, niin kaikkien paras on se varhainen abortti.

Vierailija
54/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia jos et ole täysin varma. Varmaa tässä asiassa on vain se, että jos heidät pidät, niin olet heistä todella onnellinen jossain vaiheessa elämääsi, todennäköisesti jo synnytyslaitoksella.

Itselläni on kaksi teiniä ja taapero. Ovat hyvänä lastenhoitoapuna. Olen lapsistani erittäin onnellinen.

Jos olet terve, niin pidä heidät.

Vierailija
55/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas nähdään kuinka abortin vastustaja kääntää kelkkansa kun sattuu omalle kohdalle. Mutta tsemppiä, hyvin se menee ja päätös on varmasti oikea jos sinusta tuntuu ettet lapsia jaksaisi hoitaa. Mielenterveys voi mennä myös silloin kun lapset synnyttää ja uupuu. Sinulla on jo 3 ihanaa teini-ikäistä, nauti heistä.

Apllä on oikeus tehdä se päätös minkä hän haluaa ja tutkimusten mukaan äärimmäisen harva katuu keskeytystä eli turhaa huolen lietsontaa.

Usassa hysteerisesti aborttia vastustava nelikymppinen pariskunta tuli ehkäisystå huolimatta raskaaksi ja teki abortin kun eiväthän he enää halua lapsia. No siksi on hyvä olla kaikille oikeus itse päättää asiasta. Ko pari palasi vastustamaan aborttia hysteerisesti.

Usassa aborttia hysteerisesti vastustavan miehen teinitytär tuli raskaaksi ja teki abortin kun eihän teini voi alkaa äidiksi. No siksi on hyvä olla kaikilla oikeus itse päättää asiasta. Teinin iså palasi vastustamaan aborttia. Nämä kaksi todellista esimerkkiä niistå lukuisista aborttia vastustaville tehdyistå aborteista.

Linkki?

Vierailija
56/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä keskeytyksen yhteydessä voi saada myös sterilisaation?

Sterilisaatio ei ole yhtä luotettava kuin paikallaan olevan ja ei-liian pitkään pidetty kierukka. Mutta sen tosiaan voi usein saada samalla.

Vierailija
57/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja !

Toivottavasti ap ei lue näitä hihhuleiden vastauksia.

Jos luet niin älä syyllisty , ei ole mitään syytä.

Vierailija
58/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti minäkin tekisin abortin tuossa tilanteessa. Olen itsekin yh ja kahden teinin äiti, en missään tapauksessa jaksaisi enää vauva-arkea. Ymmärrän sinua täysin, tsemppiä sinulle!!

Minä, minä, minä, minä, minä, minä minä, minä, minä, minä, minä

Vierailija
59/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä ennen aborttia ultrataan noin tarkasti? Että tiedossa on eri sikiöpussit jne.

Yleensä raskaustesti riittää, jos noin varhaisilla viikoilla keskeytetään.

Vierailija
60/79 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae keskusteluapua että saat asian käsiteltyä niin hyvin kuin voit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan