Onko lapseni liian pitkä tyttö?
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
Eli siis, lapseni on 5 luokalla 11 vuotta, ja hän on 46 kiloa ja 158-9 senttiä. Olen huolissani, kun hän on melkein luokkansa pisin tyttö ja niin. Olen eniten huolissani poikaystävän löydöstä ja siitä teini-iästä.
Olen itse noin 160 nainen ja mieheni on 185. Huolestuttaa, sillä pikkusisko on ihan normaali pituinen.
Loppuuko pituuskasvu kuukautisten jälkeen, kertoi että hänellä alkoi valkovuodot.
En haluaisi että rakas tyttäreni olisi mikään hujoppi.
Kiitos vastanneille:)
Kommentit (54)
Olin 12-vuotiaana 170 cm pitkä. Siihenpä sitten pituuskasvu loppuikin. Painoa on kyllä tullut.
Meidän 12,5v on 172cm ja painaa 46,8kg. Revippä siitä:). Kaikki luokkalaisiaan n. 20-5cm pidempi. Menkat alkoivat viime kesänä, mutta ennustetaan, että kasvaa vielä 178cm pitkäksi. Ainiin itse olen 175 ja lapsen isä, joka jätti meidät oli jotain 190?
Oma viidesluokkalaiseni, tyttö, on reilut 160 cm. Hoikka urheilijatyttö. Äitiään pidempi, mieheni on pitkä, 180 cm. Ja ihana tyttö on, joka ikinen vielä lisää venyvä sentti energiaa ja auringonpaistetta. Miksi viidesluokkalaisen kohdalla edes pitäisì huolehtia mahdollisista poikaystävistä? Nyt ovat tärkeitä kaverit, harrastukset, koulu, oma perhe. Ja että saa kasvaa omaksi itsekseen hyvällä itsetunnolla varustettuna.
180 cm mies ei kyllä ole mikään pitkä, ei tosin pätkäkään. Pituutensa puolesta ihan tavismies, joka ei joukosta pituutensa puolesta erotu. Sitten kun miehellä mittaa alkaa olemaan siellä 190 sentin huitteilla voi jo sanoa, että on pitkä mies.
Olin 5.-luokalla 169cm, nyt aikuisena 173cm. Onneksi mulla ei ollut tuollaista äitiä.
Ainahan tästä pituudesta on saanut kuulla, kun täällä päin Suomea aika iso osa miehistäkin on lyhyempiä. Jos vielä äitinikin olisi kommentoinut negatiivisesti ja voivotellut, että kelpaanko kenellekään miehelle, niin ei siinä kovin hyvät olosuhteet terveen itsetunnon kehittymiselle olisi olleet.
Minun poikani on 135 cm ja on 6.lk olen ylpeä hänestä, kuitenkin luokkansa pidempiä :)
Minun tyttäreni on 130 cm ja 2.lk ps en tiedä onko hän lyhyt vai pitkä
Ap:tä ahdistaa, koska tyttärestä kasvaa aikuisen kokoinen ja ap jää itse säälittäväksi pätkäksi. Kai se katkeroittaa, kun ala-asteelaiset menee ohi.
Kuka miettii tuollaisia? Ihan normaali pituus vitosluokkalaiselle. Jos tämä on aito avaus, mene itseesi ja mieti miksi kirjoitat noin typeriä nettiin. Jos ei ei ole aito, tee samoin.
Näin pitkänä naisena 176 cm, kyllä pahoitin mieleni muutamasta viestistä.
Mut sit tajusin että, mä olen aina ollut viehättävä ja aina on ollut poikaystäviä.
En oo ehkä kaikkien mieleen mut ei tarvitsekaan enkä edes halua.
Ei se pätkääkään ole varmasti kaikkien mielestä viehättävä!?
Ap on kamala äiti. Mä syvästi säälin hänen lastansa, kamala akka joka luultavasti tulee pilaamaan lapsensa itsetunnon!
Mä oon aina ajatellut että ei kukaan vanhempi voi olla kateellinen lapsillensa? Mutta ehkä tässä tapauksessa onkin niin?
Äiti on kateellinen kun tyttö on saanut pituutta ja itse olisi halunnut pitkät sääret, mutta sai vain pölkyt!
Toivottavasti tytöstä tulee maailman kuulu malli, niin saa myrkky-äiti kuolla kateuteensa!
Pitkät naiset on kuumaa valuttaa. Turhaa huolehdit, älä ainakaan pohdi asiaa lapsen kuullen
Tyttöjen pituuskasvu loppuu nopeammin kuin pojilla. Tuossa iässä myös tytöillä on paljon eroja, toisilla murrosikä on jo selvästi alkanut ja toisilla vasta yläasteella alkaa tapahtumaan muutoksia kropassa. Ihan normaali tyttö.