Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapseni liian pitkä tyttö?

Rakastavaäiti
15.09.2019 |

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
Eli siis, lapseni on 5 luokalla 11 vuotta, ja hän on 46 kiloa ja 158-9 senttiä. Olen huolissani, kun hän on melkein luokkansa pisin tyttö ja niin. Olen eniten huolissani poikaystävän löydöstä ja siitä teini-iästä.
Olen itse noin 160 nainen ja mieheni on 185. Huolestuttaa, sillä pikkusisko on ihan normaali pituinen.
Loppuuko pituuskasvu kuukautisten jälkeen, kertoi että hänellä alkoi valkovuodot.
En haluaisi että rakas tyttäreni olisi mikään hujoppi.
Kiitos vastanneille:)

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vitosluokan terveydenhoitajan tarkastuksessa tyttöni kanssa. Olen 184 cm , tyttöni ihan normipituinen 11-v.

Terkkari alkoi mitata tyttöä ja sanoi, että tytön ei tarvii PELÄTÄ että kasvaisi yhtä pitkäksi kuin äitinsä!!!???

No jo nyf valitsi sanansa.

Vierailija
22/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun seiskaluokkalainen tyttöni on 172cm, ja hyvä just tuollaisena. Hän kantaa jokaisen sentin ylpeydellä, pää pystyssä ja ryhti suorana, pitää pituuttaan vain hyvänä juttuna :) Itse olen 173cm

Kirjoitat kuin tyttösi olisi jotenkin erityisen pitkä. No, ei ole.

Ei olekaan mitenkään hirvittävän pitkä, mutta ikäisiään keskimäärin pidempi ja reippaasti luokkansa pisin tyttö, luokallaan varmaan kaksi poikaa, jotka ovat häntä pidempiä. Tarkistin netistä, ja keskimääräinen 13-vuotias suomalaistyttö on 156cm.

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas äiti.

Vierailija
24/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kutosella 176cm. Lopullinen pituus 178-180cm. Olen erittäin tyytyväinen. Älä vaan kerro tytöllesi ongelmistasi hänen pituutensa suhteen. Ei tee hyvää itsetunnolle jos äiti kokee jotenkin vialliseksi.

Vierailija
25/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla pituuskasvu taitaa jo loppua kutosluokalla ja sen jälkeen kasvaa ehkä pari senttiä. Tuskin tytöstäsi kasvaa edes 170cm.

Vierailija
26/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella pojat ylipäänsä ovat tyttöjä lyhyempiä, koska heille tulee kasvu ja kehityspyrähdys vasta myöhemmin.

Vierailija
27/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poika on kolmannella 150. Että jaa-a

Liian pitkät tytöt ei kyllä ole kauniita.

Esim Victoria’s Secret- tytöt on 180 cm: n molemmin puolin. Tienaavat isot rahat ulkonäöllään. Ei varmaankaan rumuutensa avulla.

Vierailija
28/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen naisen ongelmana, että tytöstä tuulee äitiään pitempi. Sairasta.

Vierailija
29/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuon ikäisenä jo 167cm pitkä, ja hiukan alle 170-senttiseksi myös jäin. En koe edes olevani mitenkään pitkä naiseksi.

On hyvinkin mahdollista, että hän ei paljoa enää kasva tai voi vaikka kasvaa pitkäksi, paskanko sillä väliä jos muuten on terve? Toivottavasti et voivottele asiaa hänelle ja aiheuta turhia itsetunto-ongelmia.

Vierailija
30/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ap on eniten huolissaan poikaystävän löytämisestä. Olet oksettava äiti. Tyttöparka ei saa varmaan mitään henkistä tukea äidiltään missään asiassa.

Vierailija
31/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on. Tuo poikaystäväkommentti viimeistään paljastaa.

Vierailija
32/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun seiskaluokkalainen tyttöni on 172cm, ja hyvä just tuollaisena. Hän kantaa jokaisen sentin ylpeydellä, pää pystyssä ja ryhti suorana, pitää pituuttaan vain hyvänä juttuna :) Itse olen 173cm

Kirjoitat kuin tyttösi olisi jotenkin erityisen pitkä. No, ei ole.

Ei olekaan mitenkään hirvittävän pitkä, mutta ikäisiään keskimäärin pidempi ja reippaasti luokkansa pisin tyttö, luokallaan varmaan kaksi poikaa, jotka ovat häntä pidempiä. Tarkistin netistä, ja keskimääräinen 13-vuotias suomalaistyttö on 156cm.

9

Häh ?? Olin 13 vuotiaana 173 cm samassa rytäkässä hävisi kymmenvuotias pullukka. 3 vuotta myöhemmin lukiossa meitä oli 4 samanpituista "koulun kuningatarta". Ja tämä puolivuosisataa sitten.

Vierailija
33/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on. Tuo poikaystäväkommentti viimeistään paljastaa.

Usko pois, on äitejä jotka näin sanoo.

T. Kokemusta on

Vierailija
34/54 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä monsteräitejä kaikenlaisia. Esim Elizabeth Taylorin äiti toivoi tyttärestään pidempää ja laittoi hänet jonkinlaisiin venytyslaitteisiin lapsena. Elizabeth vammautui ja kärsi kivuista loppuikänsä. Lääkkeiden väärinkäyttö alkoi tästä. Ellu oli jo lapsena maagisen kaunis tyttö mutta äidillä oli päähänpinttymä saada lapsestaan pidempi.

Vierailija
35/54 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sanoi että tytödtä tulee 180 vm mutta eihän edes paljon miettinyt asiaa. Kiitos kommenteista toivon että hänestä tulee lyhyt ja sievä tyttö.

Huomenna on terkkari, ja siellä voidaan kysyä.

ap

Vierailija
36/54 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten tämä kommentti littyy erityisen pitkiin naisiin?

Vierailija
37/54 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille<3 olen ehkä turhaan huolestunut. Terkkari sanoi että 170 on luultavasti pituus ja tyttö tykkäsi tästä kovasti!

Ap

Vierailija
38/54 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolkki on jo 152 cm.

Vierailija
39/54 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on pätkä. Toivottavasti tyttö saa ainakin vielä 10cm lisää.

Vierailija
40/54 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni täytty juuri 12-vuotta. Pituutta löytyy 168cm ja painoa about 43kg. menkat kuulemma alkaneet jo viime kesänä (6kk sitten) ja lääkäärin mukaan kasvaa vielä 8-12cm. Ainiin! Minä olen 175cm ja iskä, joka ei enää ole kuvioissa on ehkä sen 193cm? On luokkansa pisin ja on muita ainakin 5-15cm pidempi.