Ihan kauhulla odotan, millainen kaupunki Helsinki on 20-30 vuoden kuluttua
Ei siinä, ihan kivahan se on, että tulee monenlaista ihmistä, mutta tuntuu jo nyt, että sinne muuttavat kaikki sosiaalitapaukset. Tosi edullista Suomelle elättää Helsingin kustannustasolla ihmisiä.
En halua olla näkemässä, millainen kaupunki tulevaisuudessa on :(.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Silloin Helsinkin on vihreiden paratiisi ja persujen painajainen.
Sitähän se on jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsinki oikeasti muuttunut jotenkin esim. viidessä vuodessa? Olen ollut tuon ajan poissa, maaseutukaupungissa, enkä ole juurikaan Hgissä käynyt. Miten muutos näkyy käytännössä, vai onko kaikki yhtä hyvin kuin ennenkin?
Ainakin viimeksi kun kävin niin näkyi tummia tuijottavia miesporukoita, joilla ei näyttänyt olevan mitään tekemistä kuin meluaminen ja häiriköinti. Huumekauppa on avoimempaa myös.
30v päästä Helsingin seksuaalirikoksista >80% on ulkomaalaistaustaisten tehtailemia.
Maan ainoat sairaalat on 20 vuoden päästä Helsingissä. Sellainen muutos on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Hei maalaiset tulkaa joskus käymään, älkääkä rakennelko mielikuvianne jonkun mv-lehden varaan.
Tilanne on paljon pahempi.
Vierailija kirjoitti:
30v päästä Helsingin seksuaalirikoksista >80% on ulkomaalaistaustaisten tehtailemia.
Eikö ole jo nyt vai meinaatko että tilanne paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsinki oikeasti muuttunut jotenkin esim. viidessä vuodessa? Olen ollut tuon ajan poissa, maaseutukaupungissa, enkä ole juurikaan Hgissä käynyt. Miten muutos näkyy käytännössä, vai onko kaikki yhtä hyvin kuin ennenkin?
Ainakin viimeksi kun kävin niin näkyi tummia tuijottavia miesporukoita, joilla ei näyttänyt olevan mitään tekemistä kuin meluaminen ja häiriköinti. Huumekauppa on avoimempaa myös.
Minä kävelen tai pyöräilen joka päivä työmatkan Helsingissä ja lenkkeilen iltaisin, enkä ole nähnyt yhden yhtä tuijottavaa miesporukkaa tai huumekauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesassa on silloin samanlaista kansainvälistä pöhinää kuin jossakin Mexico Cityssä.. kun aamulla lähtee töihin, ei tiedä, monellako perheenjäsenten lukumäärä on vähentynyt päivän aikana.
Mut silloin kannattaakin olla monta lasta ja monta vaimoa, niin on edes jotain jäljellä työpäivän jälkeen.
Somaliksi kirjoitat yllättävän hyvää suomea.
Ai mutta taidatkin olla suomalainen. Tuo työpäivä paljasti.
Nämä keskustelut ovat pelkkää trollaamista. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Peräkammaripojilla ei ole muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelen tai pyöräilen joka päivä työmatkan Helsingissä ja lenkkeilen iltaisin, enkä ole nähnyt yhden yhtä tuijottavaa miesporukkaa tai huumekauppaa.
Helsinki on aika iso alue, jos et tiedä. Ja ihmiset näkee mitä haluaa. Siinä missä minä näen huumekauppaa sinä näet ihanaa kulttuurien kohtaamista. Siinä missä minä näen tuijottavia miesporukoita sinä näet ihania kulttuurisia kohtaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peräkammaripojilla ei ole muuta tekemistä.
Eikä sulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on aika iso alue, jos et tiedä. Ja ihmiset näkee mitä haluaa. Siinä missä minä näen huumekauppaa sinä näet ihanaa kulttuurien kohtaamista. Siinä missä minä näen tuijottavia miesporukoita sinä näet ihania kulttuurisia kohtaamisia.
Mitä ihmeen kulttuurisia kohtaamisia? Näen kyllä joka päivä kiinalaisia joukkoja kävelemässä pyörätiellä - onko se sitä kulttuurien kohtaamista? Ja kyllä töissäkin on paljon Suomeen muista maista muuttaneita, mutta mitään erilaista kulttuuria en ole heissä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereesta tulisi tehdä Suomen pääkaupunki. Ghetto-Helsinki voi slummiutua sitten rauhassa.
Tampere on jo ghetto ja täysin menetetty narkkareille.
Tämä, Tampereen keskustassa sitä narkkaritouhua näkyy kyllä todella räikeästi enemmän kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 vuotta olen täällä asunut eikä ole muuttunut mikään muu kuin turistien kasvanut määrä ja itäkeskuksessa on enemmän m*am*uja. Muuten ihan samanlaista kyllä kuin ennenkin.
Asumistuet jyllää kato, me landet maksetaan asuntosijoittajien voitot! Kela maksoi vuonna 2018 2,1 Mrd euroa tukia, nousua edellivuoteen 5%.
Vierailija kirjoitti:
Hei maalaiset tulkaa joskus käymään, älkääkä rakennelko mielikuvianne jonkun mv-lehden varaan.
Jos tulette niin liukuportaissa seistään sitten oikealla puolella.
Käyn säännöllisesti Helsingissä oman alan koulutuksissa muutaman kerran vuodessa. Joka kerta iso helpotus, kun sieltä pääsee pois. Rautatieasema edustoineen on heti sellainen kulttuurien ja yhteiskuntaluokkia sekasotku, ettei tiedä onko Bagdadissa, Mogadishussa vai Berliinissä. Taksin saaminen on haaste, jos ei halua lähteä lähi-itäläisten tai mustien miesten pimeisiin takseihin, joita asema on pullollaan ja sieltä huudellaan asiakkaita, kuin jossain basaarissa. Onneksi tuli kunnon keski-ikäinen omenavartaloinen taksisuhari paikalle, niin pääsi kyytiin ja turvallisesti perille. Kaduilla ei juuri kuule suomenkieltä, kun paikat on täynnä kiinalaisia, myös hotelli oli täynnä kiinalaisia, venäläisiä ja muita turisteja. Kaikki hotellivirkailijat oli ulkomaalaistaustaisia ja puhui murtaen ja hieman epäselvästi suomea, huom. kuitenkin puhuivat suomea! Ravintoloissa henkilökunta ei juuri suomea sitten puhukaan. Esim. omat kahdeksankymppiset vanhempani eivät voisi enää käydä Helsingissä, eivät pärjäisi mitenkään. Ei tietoa, onko Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa vai Berliinissä, kaikki samanlaisia kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti Helsingissä oman alan koulutuksissa muutaman kerran vuodessa. Joka kerta iso helpotus, kun sieltä pääsee pois. Rautatieasema edustoineen on heti sellainen kulttuurien ja yhteiskuntaluokkia sekasotku, ettei tiedä onko Bagdadissa, Mogadishussa vai Berliinissä. Taksin saaminen on haaste, jos ei halua lähteä lähi-itäläisten tai mustien miesten pimeisiin takseihin, joita asema on pullollaan ja sieltä huudellaan asiakkaita, kuin jossain basaarissa. Onneksi tuli kunnon keski-ikäinen omenavartaloinen taksisuhari paikalle, niin pääsi kyytiin ja turvallisesti perille. Kaduilla ei juuri kuule suomenkieltä, kun paikat on täynnä kiinalaisia, myös hotelli oli täynnä kiinalaisia, venäläisiä ja muita turisteja. Kaikki hotellivirkailijat oli ulkomaalaistaustaisia ja puhui murtaen ja hieman epäselvästi suomea, huom. kuitenkin puhuivat suomea! Ravintoloissa henkilökunta ei juuri suomea sitten puhukaan. Esim. omat kahdeksankymppiset vanhempani eivät voisi enää käydä Helsingissä, eivät pärjäisi mitenkään. Ei tietoa, onko Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa vai Berliinissä, kaikki samanlaisia kaupunkeja.
APUA ulkomaalaisia hotellivieraita! Toivottavasti niitä ei ole sentään Lapissa.
Olen siellä asunut ja ihmettelin aina miten niillä on varaa siihen. Ilmeisesti perinyt asunnon.
Eniten ärsytti muualta tulevat sotkuja viikonloppuisin.