Miksi "täysillä elämiseen" kuuluu ryyppäminen?
Moni kertoo eläneensä nuorena täysillä tai lujaa, koska ryyppäsi. Mistä tämä uskomus johtuu?
Kommentit (37)
Koska pitää ottaa ilo IRTI elämästä ja viinallahan sen saa; menee ihmissuhteet, työpaikka, opiskelut pieleen, terveys ym. Ei ole enää mitään iloa elämässä.
Niinpä. Koskaan en ole ymmärtänyt tuota.
Silloin se tuntui siltä ja aika monesta juntista viina on vieläkin se paras asia. Itse join nuorena paljon, aloitin juomisen jo 12 vuotiaana ja 18 vuotiaana määrät olivat valtavat. 21 vuotiaana se homma riitti ja sen jälkeen alkoholia ei ole paljoa mennyt. Olen hyvin onnellinen, että lopetin sen idiootin. touhun.
Omassa elämässäni parhaat muistot liittyvät ryyppäämiseen. Mitäpä muutakaan ihmiset tekisivät porukalla.
Kännissä on tapahtunut elämän hauskimmat mutta myös huonoimmat kokemukset.
Noloa, 1980 ehkä oli täysillä elämistä, mutta ei nykyaikana.
Ja asiaan tuntui liittyvän usein myös suuri määrä seksin harrastamista. Viina ja seksi, siinä ne täyden kovaa elämisen ainekset joita on mukava vanhempana maksa keltaisena ja syyläpippelisenä henki pihisten muistella.
Alkoholi alentaa estoja osalla ihmisistä niin paljon, että tekevät asioita, joita eivät selvinpäin uskaltaisi tehdä, esim. tuntemattomille puhuminen, tavanomaista hurjempiin tapahtumiin osallistuminen ja riskien ottaminen. Siitä se uskomus ehkä tulee? Jotkut uskaltavat, menevät ja tekevät enemmän humalassa?
Itse olen taas sitä mieltä, että alkoholi enemmänkin vie elämää pois. En tavoittele em. asioita, vaan nimenomaan rauhallista elämää ja ympäristöä. Alkoholi vääristää ajatusmaailmaa eli havaintoja, tulkintoja, muistikuvia, tunnereaktioita, ilmaisua. Mielestäni silloin ei "elä täysillä", jos oma kokemus on vääristynyt.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Omassa elämässäni parhaat muistot liittyvät ryyppäämiseen. Mitäpä muutakaan ihmiset tekisivät porukalla.
Esim. söisivät. Jotkut myös tekevät töitä ja saunovat.
Mihin sitä ölisevää ryyppyporukkaa tarvitaan, on minulle ikuinen arvoitus. Jokainen juo kuitenkin eri tavalla. Sekin on outoa, että piintynein ihmisvihaaja tahtoo usein jonkun jonka kanssa ryypiskellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja asiaan tuntui liittyvän usein myös suuri määrä seksin harrastamista. Viina ja seksi, siinä ne täyden kovaa elämisen ainekset joita on mukava vanhempana maksa keltaisena ja syyläpippelisenä henki pihisten muistella.
Niinpä. Se täysillä eletty elämä näkyy keski-iässä tihru silminä ja viininaamana naisilla, kessua on vedetty niin että suu näyttää persreiälle ilman mutristamistakin. Miehillä on iso pallomaha ja surkastuneet lihakset, naama on turvonnut palloksi ja sormet on keltaiset nikotiinista. Mutta on eletty täysillä, se on pääasia.
Varmaan eivät uskalla olla omia itsejään ilman ryyppyä tai kokevat saavansa jonkun ihme fiiliksen jota ei voi saada muuten.
Ei kukaan ole selvinpäin kovin hauskaa seuraa. Kun isolla kaveriporukalla kaikki on yhtäaikaa nousuhumalassa voi kokea pientä taikaa. Selvinpäin kaikki vaan odottaa että pääsis kotiin mahdollisimman nopeasti.
No eihän humalainenkaan ole hauska kuin ehkä toisen humalaisen mielestä.
Minäkin olen monien mielestä tylsä, kun en ikinä ole baareissa viihtynyt. Juuri eilen käytiin miehen toiveesta parilla ensimmäisen kerran tänä vuonna ja minä jurnutin koko illan, että onko pakko lähteä, en tykkää juoda humalaan ja vielä vähemmän tykkään katsoa kun muut juovat. Paras lauantai on kotona, villasukkaa neuloen ja punaviiniä juoden. Olen ehkä henkisesti 87-vuotias. Ja minulle on ihan sama jos joku pitää minua tuon takia tylsänä.
No life -tyypit pitävät ryyppäämistä jonain elämänä. Ne joilla oikeasti on mielenkiintoinen elämä eivät ehdi tuhlata aikaa krapulassa makaamiseen, joten viinan juominenkin pitää jättää vähemmälle.
Ryyppääminen ja holtiton nussiminen ovat täysillä elämistä. Sitten tyytyväisenä kuuskymppisenä vanhuksena voi niitä muistella palvelutalossa vaippojen vaihdon yhteydessä, jos nimittäin muistaa.
Ilman alkoholia olisin varmasti ikuinen vanhapoika. Sen verran ujo olin parikymppisenä. Sopivassa nosteessa minusta kuoriutui varsinainen naisten naurattaja.
Alkoholi on lääkkeenä hyvin vaarallinen, mutta se on myös lääke.
Täysipainoiseen elämiseen kuuluu leipä ja liemi siinä missä myös uni ja valve! MOT
M 45
Ei kai enää? Tuollaista kertovat ne, joiden nuoruudessa noin ajateltiin. Itsekin siihen joskus lankesin, mutta enää en kehtaisi noin sanoa.