Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain sivistymätön ei seuraa uutisia

Vierailija
15.09.2019 |

Mitä tuumitte ihmisistä, jotka eivät seuraa aikaa, lue tai katso uutisia ja ole kiinnostununeita näistä?

Onko se sivistymättömyyden merkki? Laiskuutta tmv. Pitäisikö kaikkien olla kiinnostuneita.

Itse en jaksa kaiken muun kiireen keskellä olla perillä oikeastaan mistään eikä se kiinnostakaan. Tästä syystä saan kyllä paljon hämmästyneitä katseita ja kommentteja mm.: etkö tosiaan tiedä?! jne.

Olenko siis sivistymätön ja outo? Rasittaa jo se suurimpaan osaan ihmisiä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaako se suurimaa osaa ihmisiä?

Vierailija
2/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palstaltahan ne ovat luettavissa.

Ilmasto-Greta matkalla New Yorkiin.

Kuka on kuollut.

Kuka on saanut pildeä 50 vuotta sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ja ei. On se minusta aika kaameaa jos ei yhteiskunnasta mitään tiedä. Sen sijaan joudun itse valikoimaan aika tarkkaan uutiset joita seuraan. Olen tullut herkemmäksi koko ajan, ja monet uutisoinnit laukaisee ahdituksen. Pakko suojata itseä jonkin verran.

Vierailija
4/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla elämäntilanteita, että ei riitä mielenkiinto maailmaa kohtaan.

Mutta tosiaan, maailman asioiden lähtökohtainen seuraamattomuus johtaa sivistymättömyyteen.

Myös nettiuutisten lööppien varaan jättäytyminen vääristää maailmankuvaa.

Rasittavia ovat ihmiset, jotka ovat ikänsä seuranneet vain pintailmiöitä.

Tällaisia on ihan koulutetussskin väessä.

Vierailija
5/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: eikö se riitä, että olen sivistynyt siinä mielessä, että olen kouluttautunut ja näin sivistänyt itseäni ammattini ja siihen liittyvien opintojen kautta? Omaan myös hyvät käytöstavat. 

Miksi minua saa katsoa hölmistyneenä tai jopa sanoa, että etkö tosiaan tiedä- vaikka en nyt seuraakaan maailman menoa? Pitäiskö tässä jäädä ihmisten ilmoilta pois tuon vuoksi.

Vierailija
6/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne oikeat uutiset löydy iltalehtien sivuilta...

Vierailija
7/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne oikeat uutiset löydy iltalehtien sivuilta...

Tai uutislähetyksistä.

Vierailija
8/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan melko hassua, jos ei tiedä yhtään mitään siitä, mitä yhteiskunnassa ja maailmassa tapahtuu.

Oudolta vaikuttaa sellainen ihminen.

Vierailija
9/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan melko hassua, jos ei tiedä yhtään mitään siitä, mitä yhteiskunnassa ja maailmassa tapahtuu.

Oudolta vaikuttaa sellainen ihminen.

Kysymys kuuluukin miksi pitäisi tietää ja kuinka tärkeätä tämä tietäminen näistä aiheista on?

Vierailija
10/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi välttää maailman tapahtumista tietämisen, siis vaikka aivan otsikkotasolla, kun lukea kuitenkin osaa?

Vierailija
11/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen media on liian puolueellista että sitä viitsisi seurata.

Vierailija
12/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuttava joka elää melko pimennossa maailman tapahtumista. Ei esim. tiennyt kuka on Paris Hilton eikä myöskään Donald Trumpia ennen kuin valittiin presidentiksi. Kai tänä päivänä tietää...olin kyllä ihmeissäni tuolloin kun kyse lähes nelikymppisestä ihmisestä, että miten on voinut jäädä pimentoon...

Vierailija
13/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa seuraa, jos ei tiedä mistään maailmantapahtumista, henkilöistä mitään ja aina saa selittää mistä kyse kun ei itse viitsi lukea. Kuitenkin hyvin yleisiä puheenaiheita ihmisten keskuudessa.

Vierailija
14/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sivistykseen kuuluu myös nykyhetken tilanteesta selvilläolo. Se, että on kouluttautunut ja hankkinut ammatin, ei nykypäivänä enää tarkoita sitä, että uuttaaalaansa liittyvää tietoa ei tarvitsisi enää hankkia. Joten sitä kautta sivistyt ap kokoajan (toivottavasti) lisää.

Pidän outona ihmistä, joka ei tiedä pääpiirteissään mitä kotimaassa tapahtuu, vaikkapa hallituksen kokoonpanoa tai uusia lakeja. Näistä asioista on hankalaa tietää ilman uutisten seuraamista.  Minusta myös maailmanpolitiikan seuraaminen siinä määrin, että tietää suurvaltojen ja oman maanosan valtiiden tilanteesta jotain, kuuluu sivistyneen ihmisen tunnusmerkkeihin. 

Vierailija
15/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on serkku tuollainen, kohta nelikymppinen nainen. Ei katso uutisia, kun siellä on "tappamista ja sotia vaan". Ihan pihalla politiikasta, mutta jos kysyt scien fiction-jutuista, niin tarinaa tulee kuin apteekin hyllyltä. Ei käy töissä, on vaan kotonaan, vanhemmat elättävät, erityisherkkä, selittäisikö nuo ehkä jotain?

Vierailija
16/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on serkku tuollainen, kohta nelikymppinen nainen. Ei katso uutisia, kun siellä on "tappamista ja sotia vaan". Ihan pihalla politiikasta, mutta jos kysyt scien fiction-jutuista, niin tarinaa tulee kuin apteekin hyllyltä. Ei käy töissä, on vaan kotonaan, vanhemmat elättävät, erityisherkkä, selittäisikö nuo ehkä jotain?

Ja äänestää vihreitä?

Vierailija
17/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äänestää vihreitä?

En tiedä. Vaikeaselkoinen ihminen, en juurikaan ole tekemisissä, pakolliset jossain sukujuhlissa, jos on saanut itsensä sinne raahatuksi. Ai niin, on vielä vegaani ja "puihin kuulemma sattuu, kun ne kaadetaan ja pilkotaan", mutta silti suvun kesäpaikassa lämmittää kyllä niillä klapeilla saunan. Silloin ei tee tiukkaa..

Vierailija
18/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen media on liian puolueellista että sitä viitsisi seurata.

Yhdestä asiasta suomen media on erikoinen. Kun yksi salibandyn pelaaja narahti kannabiksen kokeilusta niin siitä repi molemmat illan pääuutiset pari minuuttia. Lisäksi juttua riitti kauhisteltavaksi muillekkin medioille.

Kun kanada laillisti kannabiksen viihdekäytön niin pikaisesti kerrottiin. Sitten oikeastaan vaiettiin tuollainen pieni häiritsevä uutinen.

En tajua miten mailmassa voi elää seuraamatta uutisia? Niitä kuitenkin lukee ja kuulee jos ei ole ihan sokea tai kuuro.

Vierailija
19/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset jaksa lukea feikki-informaatiota, jonka heidän itse pitäisi "varmentaa", liikaa työtä, joten parempi olla ilman negatiivisia uutisia, jotka vain pilaavat ihmisten elämän.

If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.

Vierailija
20/21 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fake news.

Arvostus valtamediaa kohtaan on nollan tasolla, ellei jopa negatiivinen.

Ja kyllä, se oli sitä jopa ennen Trumpia. Trump ei keksinyt fakenews termiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan