Työhakemus, konsultin ohittaminen tiedusteluissa
Kiikarissa olisi mielenkiintoinen työ, ja olen ollut nykyisen työni kautta tekemisissä ko. yrityksen tj:n kanssa. Rekrytointia hoitaa ulkopuolinen konsultti ja mietinkin tässä että koska tunnen tj:n, niin voisinko hieman tiedustella häneltä etukäteen että voisinko olla sopiva tyyppi heille? Vai otanko suosiolla yhteyttä konsulttiin? Nykyinen työnantajani ja tämän työn tarjoajan tj tuntevat toisensa ja itseasiassa konsulttikin tuntee molemmat. Minua ei haittaa, vaikka nykyinen työnantajani saisi tietää että olen hakenut paikkaa siitä toisesta yrityksestä, mietin vaan mikä olisi fiksuin tapa ottaa ensimmäinen yhteys, tj vai konsultti?
Kommentit (10)
Menet normaalia reittiä. Konsultille voit mainita, että tiedät toimarin. Jos tulet valituksi niin et saa "pääsi suhteilla töihin" -mainetta.
Ohitat konsultin. Pelkkä ”konsultti”
nimikkeenäkin tarkoittaa vain narsistista persennuolijaa. Ihmisenä nolla. Suora yhteys tuttuun toimariin!
Itse en varsinaisesti tunne rekrytoijaa, mutta tiedän hänet sen verran etten pidä hänestä yhtään. Ihmettelin että miksi hänet on pestattu, mutta piiri pieni pyörii. Ap.
Itselläni olisi kiusaus ottaa yhteyttä suoraan toimariin, mutta rekry ulkoistetaan juuri sen takia, ettei tarvitse itse näihin kyselyihin käyttää aikaa vaan konsultti hoitaa.
Mielestäni on ok kysyä suoraankin tj.ltä varsinkin, kun sanojesi mukaan "piiri pieni pyörii".
Rekryn kautta menet. Tietysti jos tapaat toimaria tässä lähiaikoina voit naamatusten kysyä asiasta. "Huomasin muuten, että teillä on paikka avoinna..."
Rekrykonsultti on täydellinen turhake! Kyselee kaikenlaista irrelevanttia ja ihmissuhdepaskaa eikä tiedä mitään siitä toimenkuvasta vaan latelee pelkkää ympäripyöreää shaissea. Muutamia kertoja konsultin haastattelussa olen kysynyt itse työstä, niin konsultti ei osannut kertoa muuta kuin sen mitä paperista luki. Sama teksti oli ilmoituksessakin.
Jos tuntisin toimarin ja minulla olisi häneen mutkattomat, hyvät välit, kyselisin ilman muuta ensin häneltä. Silleen kevyehköön sävyyn hymy huulilla, että niin teillä näkyikin olevan ihan mielenkiintoinen paikka auki.
Jos jätät pelkän konsultin varaan, hän voi vaikka laittaa hakemuksesi suoraan ö-mappiin ja homma tyssää siihen. Ja vielä jos mainitset hänelle, että tunnet toimarin, hän voi vetäistä herneen nenään. Sitä ei ikinä tiedä.
En ikinä jaksa ymmärtää, miksi firmat ulkoistavat rekrynsä. En ole vielä hyvää rekrykonsulttia tavannut.
He ovat ulkoistaneet rekryn, koska avoinna olevia paikkoja on useita. Tj:n oma aika menisi täysin rekryyn ja tiedän että hänellä on pari muutakin isoa asiaa yrityksessä tällä hetkellä mielen päällä. Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Voi olla että rekryäjä laittaisi minut suoraan mappi ö:hön. Kasvotusten en nyt törmää ennen hakuajan päättymistä tj:n, ainut tapa olisi soittaa tai laittaa meiliä, mutta koska tiedän hänen tämän hetken kiireensä, niin... Samaan aikaan haluaisin kuitenkin saattaa hänen tietoonsa jollain tapaa että olen kiinnostunut tehtävästä, koska en pidä konsulttia luotettavana. Ap.
Aina konsultin kautta!! Projekti kun on ulkoistettu, se on ulkoistettu. Pyydä konsultilta lupaa vaikka sitten soittaa toimarille, jos tuntuu siltä että hänen kanssaan jo tässä kohdin haluaisit keskustella.