Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo sanoi juuri äsken MTV3:lla, että sosiaaliturvaa täytyy uudistaa, jotta työn vastaanottamisesta tulee kannattavaa

Vierailija
14.09.2019 |

NIIN!

Hyvä Petteri, sanoit juuri totuuden!

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huolestuttavaa, miten amerikkalaiseksi suomea on alettu muuttamaan. Palveluita heikennetään leikkaamalla palveluita ja sitten kun ihmiset valittavat, miten huono tilanne palveluilla on, ne yksityistetään muka ratkaisuna. Näin saadaan kansaa koijattua ja pidetään rikkaat rikkaina ja köyhät vielä köyhempinä. Terveyspalveluitakin kovasti halutaan saada yksityiseksi, että varmasti päästäisiin tienaamaan vakuutusyhtiöiden piikkiin. Päättäjiksi haluavilla tulisi olla jokin tulojen yläraja, että pääsetvät päättämään kansan asioista. Ei tässä ole mitään järkeä, että puolet kansanedustajista päättää rikkaiden hyväksi asioista ja muu kansa jää kärsimään. Minimipalkka on oikea ratkaisu työllistymiseen, ei mikään tukien jatkuva leikkaaminen. Ai mutta olinpas ajattelematon, miten se toimitusjohtaja nyt pärjää sillä 60 tonnin kuukausipalkallaan, kun sitä leikattiin 80:sta tonnista, että saadaan työntekijöille parempaa palkkaa. Voi raukka, kai meidän sitten täytyy tehdä työt jatkossa ilmaiseksi, että on varmasti kate kohdillaan ja taskun johtoportaalla täynnä. Alan kohta ostamaan kaiken bitcoineilla jos tämä hullutus menee näin överiksi.

Vierailija
22/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olisi sitä työtä, jota tehdä. Fyysisesti kuormittaviin töihin en pysty, eikä muita töitä löydy. Olen ammattitaitoinen ja kokenut.

Jos tukia pienennetään, minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ryhtyä hankkimaan rahaa ottamalla sitä luvatta muilta. Käyn sitten ensimmäiseksi ottamassa Petteriltä vaikka auton tai lompakon. Tai ehkä Petteri ottaakin minut kaverikseen ja järjestää minulle työpaikan? Huippupalkkaa en tarvitse, mutta oman alani kohtuupalkka olisi kiva.

ilmiannettu

Ilmiannoithan suoraan Petterille? Hänellä on varmasti välineet ottaa selville, kuka minä olen ja mitä teen työkseni ja mihin työhön tai hallintoneuvoston kahvinurkkaan minut voi osoittaa.

Tulin toisiin ajatuksiin. En ota Petterin autoa, koska en osaa myydä sitä. Kun jouduin työttömäksi, eikä minua kuitenkaan hyväksytty työttömäksi, jouduin säästöjeni loputtua myymään irtaimistoani. Itkin, kun myin rakkaan autoni pilkkahinnalla ja ostin autonromun. Ja itkin yhä, kun myin tuon autonromun pilkkahinnalla maksaakseni pari laskua, ja ostin vielä halvemman autonromun siltä varalta, että löytäisin töitä.

Otan Petteriltä siis lompakon. Selitän hänelle kyllä, että kyseessä on hänelle oppitunti siitä, miten alas kunniallisen työn tekijä voi pudota, kun ikä estää työllistymisen. Ehkä karma tekee tehtävänsä ja Petteri on viiden vuoden kuluttua samassa tilanteessa kuin minä nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo olisi tähän toimiva ratkaisu.

Se purkaisi kannustinloukkuja ja tekisi työn tekemisestä aina kannattavaa.

Mutta ei sellaista Suomeen voida edes kuvitella. Sehän kohentaisi ihmisten hyvinvointia kun ei tarvitsisi koko ajan pelätä että jostain väärästä liikkeestä rangaistaan tukien menestyksellä.

Vierailija
24/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovelletaan poliitikkojen surkeaa työllistämispolitiikkaa poliitikkoihin itseensä niin ruvetaan vähentämään kansanedustajien etuja ja palkkaa ja vaatimaan niiltä lisää kontrolloitua työpanosta (mm, kellokortit, työajankäytön valvonta jne) kunnes nuo alkavat saada aikaan sitä mitä pitäisi sen sijaan että kahmivat taskuihinsa valtaa tai jossain tapauksissa suoraan rahaa.

Jos työpaikat oikeasti lisääntyis merkittävästi sillä että työtöntä piiskataan ja rangaistaan eri tavoin niin ne olisi lisääntyneet jo viimeisen 25 aikana kun tuota kaikkea on harjoitettu. Sen sijaan suomessa on ollut suurtyöttömyys 1990-luvulta lähtien eikä se millään tilastokikkailulla tai työttömän piiskaamisella korjaannu. 

Vierailija
25/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähdetään että palkalla pitäisi elää. Mitäs orpo siitä tuumii kun nyppii että sen lisäksi kun käy töissä joutuu hakemaan tukia kun palkka ei riitä? Sekö on oikein että valtio kompensoi työnantajan riistopalkan? Kokoomuksen rahapolitiikka on vähintään mielenkiintoista. En vieläkään ymmärrä miksi mehiläisten ja monen muunkin suomessa toimivan yrityksen omistus on veroparatiiseissa? Verosuunnittelu on hienompi nimi verojen kiertämiselle.

Ei ihme ettei sitä rahaa ole kun se kikkailemalla piilotetaan. Kreikan tie ei ollut holtiton tuhlaus vaan juurikin verojen kiertäminen. Pahoin pelkään että nordean suomeen siirtyminen vielä kosahtaa sekin suomalaisten veronmaksajien niskaan.

Vierailija
26/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että joskus 20 vuoden päästä ollaan tilanteessa, jossa nykyistä köyhien kyykyttämistä muistellaan metoo-hengessä, että muistatteko millaista köyhien  kusetusta elämä oli silloin pimeällä 2020-luvulla? Sitä vaan mentiin hampaat irvessä, koska ainahan köyhiä on kusetettu ja siihen on köyhät tottuneet jo lapsesta asti. Jossain kohtaa joku sitten tulee omalla nimellään julki ja koko vyyhti kaatuu ensin jonkun kokkareministerin tai muun poliittisen broilerin palkintoviran saaneen turhakkeen syliin kuten kävi Harvey Weinsteinille. Kohta koko köyhien kusetuksesta tulee suuri häpeä ja kaikki ahneet kakkiaiset saavat kuulla kunniansa.

Vierailija
27/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka kaikille Suomalaisille 500e. Silloin voisi olla järkevää ottaa jotain alle 2000e/kk työpaikkoja vastaan.

Vierailija
28/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko Petterin toivoma uudistus esim Susanna Koskea (kok)?

Ei tietenkään!

Ainoastaan köyhiä.

T:Kokoomus

Köyhät kyykkyyn!

T. Kokoomuslainen

Vierailija
29/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, turha kommentti, kyllä töitä kannattaa nytkin aina ottaa, jos sattuu saamaan.

Vierailija
30/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Petteri on ajatellut luoda lisää työpaikkoja niin että kaikille työkykyisille niitä varmasti riittää

Petteri - siis kokoomus-  haluaa seuraavia asioita: palkkojenalentamisen, ylityökorvausten leikkaamiset ja työajan pidennykset  -sekä tietysti paikallinen sopiminen ilman ay-liikettä, eli työantantajien täydellisen saneluvalta. Näiden on tarkoitus koskea siis kaikkia , kaikkien alojen palkansaajia, johtajia lukuunottamatta.

Löytyvät kokoomuksen omilta sivuilta nämä teesit.

Nyt on homma aloitettu jo matalan koulutuksen työpaikoilla. Siitä sitä on tarkoitus laajentaa koskemaan kaikkia.  IT-alalla, jossa on pulaa osaajista, voidaan vielä jossain määrin saada parempaa palkkaa, mutta kovasti on jo puhuttu siitäkin, että "kilpailukyvyn nimissä" viennissä työskentelevien IT-alan ihmisten palkkoja pitäisi alentaa.  Tai ottaa halvempia ulkomailta:)

Tästä kehityksestä pitäisi kotimarkkinayrittäjiemme myös huolestua. Heidän kannaltaan palkansaajien, eli asiakkaiden ostovoiman laskeminen tulee tarkoittamaan konkurssiaaltoa. 

Työn ja sosiaaliturvan yhdistäminen on siis vahvasti suunnitelmissa. Paha vain, että sen alennetunkin sosiaaliturvan maksavat pääasiassa palkansaajat ja eläkeläiset ja heidän ostovoimansa laskiessa sosiaaliturva on pian muisto vain. 

Sitten meillä onkin tilanne, jossa vain rikkaiden, sen 1 %:n lapset koulutetaan ja heidän terveyttään hoidetaan ja vain heillä on tulevaisuus.

Mutta  -suomalaiset, kuten monessa muussakin maassa  vähän paremmin toimeentulevat- laittavat mieluummin päänsä pensaaseen kuin myöntävät, että kehityssuunta koskee myös heitä ja on kuvatun kaltainen.

Vierailija
31/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en myöskään ymmärrä mitä järkeä ottaa osa-aika työ vastaan? Jos saa työmarkkinatukea 500e plus asumistuki vaikka 450e. Niin miksi ottaisi työn vastaan mistä saa 1000e/kk palkan? Tuon 50e eron voi tienata vaikka lapsia vahtimalla esim. 2 iltana yhteensä vaikka 6h työpanoksella. Siihen 1000e oikeaan palkkaan kun joutuu jo aika paljon tunteja tekemään.

Vierailija
32/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, turha kommentti, kyllä töitä kannattaa nytkin aina ottaa, jos sattuu saamaan.

No ei toki hurvitteluun asti jää rahaa mutta kannattaa kuitenkin ottaa vastaan, saa kunnon ruokaa ainakin ostettua.

Vierailija
33/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaispalkka kaikille Suomalaisille 500e. Silloin voisi olla järkevää ottaa jotain alle 2000e/kk työpaikkoja vastaan.

Itse asiassa kansalaispalkan pitäisi tällöin olla 600 euroa kuussa varsinkin jos on lapsia.

Vierailija
34/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olisi sitä työtä, jota tehdä. Fyysisesti kuormittaviin töihin en pysty, eikä muita töitä löydy. Olen ammattitaitoinen ja kokenut.

Jos tukia pienennetään, minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ryhtyä hankkimaan rahaa ottamalla sitä luvatta muilta. Käyn sitten ensimmäiseksi ottamassa Petteriltä vaikka auton tai lompakon. Tai ehkä Petteri ottaakin minut kaverikseen ja järjestää minulle työpaikan? Huippupalkkaa en tarvitse, mutta oman alani kohtuupalkka olisi kiva.

Olet niin kova selittämään, että puhelinmyyntityöhön olisi just sopivaa. Ei ole fyysisesti raskasta ja töitä löytyy. Minkäs tekosyyn keksisit, ettet sitäkään voi tehdä?

ilmiannettu

Ilmiannoithan suoraan Petterille? Hänellä on varmasti välineet ottaa selville, kuka minä olen ja mitä teen työkseni ja mihin työhön tai hallintoneuvoston kahvinurkkaan minut voi osoittaa.

Tulin toisiin ajatuksiin. En ota Petterin autoa, koska en osaa myydä sitä. Kun jouduin työttömäksi, eikä minua kuitenkaan hyväksytty työttömäksi, jouduin säästöjeni loputtua myymään irtaimistoani. Itkin, kun myin rakkaan autoni pilkkahinnalla ja ostin autonromun. Ja itkin yhä, kun myin tuon autonromun pilkkahinnalla maksaakseni pari laskua, ja ostin vielä halvemman autonromun siltä varalta, että löytäisin töitä.

Otan Petteriltä siis lompakon. Selitän hänelle kyllä, että kyseessä on hänelle oppitunti siitä, miten alas kunniallisen työn tekijä voi pudota, kun ikä estää työllistymisen. Ehkä karma tekee tehtävänsä ja Petteri on viiden vuoden kuluttua samassa tilanteessa kuin minä nyt?

Vierailija
35/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, jos samalla Orvot otetaan huostaan.

Vierailija
36/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta samat tuet kaikille kuin m muuttajille. Vastikkeettomasti.

Vierailija
37/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko Petteri kertoa, miksi Suski ei mene töihin? Ja tietääkö Petteri, että normityötön ei saa ihan sellaisia tukia kuin Koski ja kumppanit?

Vierailija
38/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea ollaan ajamassa tilanteeseen, joissa palkkojen tulisi olla bangladeshilaisella tasolla, mutta asuntojen ja hyödykkeiden hinnat sveitsiläisiä. Sellainen yhtälöhän ei toimi. Jos halutaan leikata palkkoja tulee leikata myös vuokria, ruoan hintoja jne. Alennetaan 30% niitä kaikkia!

Vierailija
39/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sosiaalietuuksia pitää uudistaa niin, että työn vastaanottamisesta tulee kannattavaa, tulee sosiaalietuuksista siis sellaisia, ettei niillä  voi ihminen mitenkään elää. Eli joutuu sillanalle.

Jo nyt työn vastaanottaminen menee joskus miinukselle.  Jos palkka on vähän yli 8e/h ja työmatka 60-100km päivä ja tarvitset siihen oman auton, niin on siinä ja siinä, että sellaista tytä kannattaa ottaa vastaan. Työmatkakulut on suuret ja vanha autonromu jatkuvasti korjattavana. Parempaa autoa ei noilla palkoilla ostella, kun elääkin pitää. Ongelma ei nytkään ole suuret tuet, vaan huonosti palkattu työ.

Jotta  todella huonosti palkattuun työhön kannattaa naapuri kuntaan/kaupunkiin lähteä, ei sosiaaliturvaa voi olla ollenkaan. Vasta silloin on järkeä ottaa tuollainenkin työ vastaan.

Vierailija
40/78 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jospa Orpo lakkauttaisi orjatyön ja vaatisi että työstä maksettaisiin palkkaa jolla elää.

Jep. Jos toi postin uudistus oikeasti menee läpi niin silloin kuka tahansa työpaikka saa tehdä noin. 8€ / h sillä ei perheellinen elä ja kun uudistetaan eli leikataan sosiaaliturva niin sitten ollaankin takapajula joka tekee konkan.

Onko lottovoitto olla suomalainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi