Osaatteko ottaa "tilan haltuun" aina uudessa paikassa?
Kaverillani on tapana sanoa kun liikumme johonkin uuteen paikkaan että "no niin, otetaanpa tila haltuun". Tuo edellinen pätee kaikkeen elämään, se tarkoittaa sitä, että tee olosi mahdollisimman hyväksi siinä missä olet juuri nyt, kaikki se miten pystyt ja jaksat liikkua ja olla omassasi, ota se haltuusi ja pidä itseäsi siinä hyvänä.
Kaverillani vähän ärsyttävä tapa nostaa melkein ventovieraissa jalat toisen pöydälle, hän hyvä esimerkki siitä kun mennään melkein röyhkeyden puolelle, mutta kun toista hissukka-kaveriani seuraan joka hiljaisena ja ujona kiemurtelee aina vieraissa, eikä tiedä miten päin olla; eihän tuo ole oikeaa elämää ollenkaan, hän teeskentelee, ei ole oikein oma itsensä.
Nykyään olen ensimmäisen ystäväni kannalla siinä miten rentoutua, meitä suomalaisia hissukoita vaivaa just tämä kun ajattelemme mitä se Norsu ajattelee.
Kommentit (14)
Aa sekös sitten ei ole esittämistä, kun pitää oikein tarkoituksella olla vähän röyhkeä ja näyttää muille kuinka "rento tyyppi" onkaan?
Ennemmin tutustuisin ja hyväksyisin tuon hiljaisen ja ujon kaverisi, joka on mitä on, eikä tarvitse muuta esittää.
Ärsyttää noi tyypit jotka on kuin kotonaan.
En todellakaan. En osaa. Olen se hiljainen kiemurtelija.
Jos joku osaa kertoa miten se tila otetaan haltuun niin neuvot ovat tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää noi tyypit jotka on kuin kotonaan.
Suomalaisista huomaa että ollaan vielä aika juntteja, kun on kyse muiden kanssa seurustelusta. Kyllähän tilan voi ottaa haltuun jos on ainoa ihminen 100 kilometrin säteellä, mutta silloin kun ollaan tekemissä muiden kanssa samassa tilassa, niin silloin tasokkaammat ihmiset ottavat toiset huomioon ja pyrkivät siihen että kaikilla on mukavaa.
Ap:n kaveri varmaan ottaa tilan haltuun jalkakäytävälläkin marssimalla keskellä tietä ja heittämällä roskat minne sattuu, koska hän nyt sattuu olemaan kansalaisista ensimmäinen eivätkä yleiset tavat koske häntä.
Hissukkakaveri vaikuttaa siltä, että osaa käyttäytyä eikä ole kiinnostunut vain itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku osaa kertoa miten se tila otetaan haltuun niin neuvot ovat tervetulleita.
Tee niinkuin tuo kaveri, eli ole uudessa paikassa hieman röyhkeä ja näytä muille, että sinulla on tosi mukava olo "omassa tilassasi".
Jotenkin sen osaan, mutta se ei tarkoita sitä että käyttäytyisin sikamaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku osaa kertoa miten se tila otetaan haltuun niin neuvot ovat tervetulleita.Tee niinkuin tuo kaveri, eli ole uudessa paikassa hieman röyhkeä ja näytä muille, että sinulla on tosi mukava olo "omassa tilassasi".
Itse yleensä otan tilan haltuun (eli porukka hiljenee täysin hetkeksi ja saan huomion ja hyväksynnän), kun käyn vapaalle paikalle istumaan, pyydän isännältä juomista ja heitän sitten vierustoverista jonkun sarkastisen piikikkään läpän puolikovaan ääneen ja nauran.
Sen jälkeen kysyn toiselta vierustoverilta tupakkia ja menen polttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku osaa kertoa miten se tila otetaan haltuun niin neuvot ovat tervetulleita.Tee niinkuin tuo kaveri, eli ole uudessa paikassa hieman röyhkeä ja näytä muille, että sinulla on tosi mukava olo "omassa tilassasi".
Itse yleensä otan tilan haltuun (eli porukka hiljenee täysin hetkeksi ja saan huomion ja hyväksynnän), kun käyn vapaalle paikalle istumaan, pyydän isännältä juomista ja heitän sitten vierustoverista jonkun sarkastisen piikikkään läpän puolikovaan ääneen ja nauran.
Ei jumaliste..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomiota varmasti saat, mutta hyväksynnän sijaan muut todennäköisesti luokittelevat sinut kakkosluokan ihmiseksi - tosin onhan sekin toki sitä, että sinulle löytyy oma paikkasi sieltä ja kaikki tietävät minkätasoista käyttäytymistä sinulta voi odottaa
No on se yksin aika hankala vyöryttää rakennusta, kun siihen yleensä vaaditaan vähintään joukkue.
Pitää olla valtava ego, jos luulee heti ensimmäisellä tapaamisella miellyttävänsä kaikkia.
Kaverisi viihtyisi vankilassa. Ihan tosi. Suosittele sitä hänelle.
Ei harmittomien pikkurikollisten osastolla vaan kaikista pahimpien rikollisten osastolla. Siellä kaverisi viihtyisi kun hän saisi ottaa tilan haltuun kaikkien muiden kustannuksella ja pääsisi näyttämään kaikille miten hurjan mukavaa hänellä on kun hänen ansiostaan kaikilla muilla on ankeaa.
On kyllä mukava paikka tuo vankila. Hyväntahtoisia ihmisiä siellä. Jos siihen joukkoon sopii niin siellä on kuin kotonaan. Paitsi että mukavempaa kuin kotona koska on niin paljon kavereita.
En osaisi ottaa "tilaa haltuun" uudessa paikassa, mutta osaisin sanoa kaverillesi, että "anteeksi, ottaisitko jalkasi pois pöydältä"