Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen jutut aiheuttavat voimakasta myötähäpeää, onko huono enne?

Vierailija
14.09.2019 |

Tämä on tuore suhde: ollaan tunnettu puoli vuotta ja asuttu kimpassa reilu kuukausi.

Mun ongelma on se, että huomaan kokevani voimakasta myötähäpeää ja vaivaantuneisuuden tunnetta, kun mies avaa suunsa seurassa.

Kahdenkesken kestän ne jutut, mutta seurassa tajuan miten hölmöjä ne on; kavereiden ilmeet kertoo kaiken.

Ja koska miehellä ei ole paljon ketään omia ystäviä, vietämme paljon aikaa minun kavereiden seurassa.

Me ollaan kaikki akateemisia, joten siitä ei ole kyse. Ja ne jutut on ihan hyviä ja tärkeitä, mutta kun mies saa ne kuulostamaan oikeasti todella hölmöiltä.

Ehkä sekin vaikuttaa, että mies on noin kolmevitonen ja minä ja mun kaverit olemme yli 10 vuotta nuorempia.

Tässä jotain esimerkkejä:

Kun kuulin Greta Thunbergistä, ajattelin et toi on niin mun juttu, et mäkin meen lakkoilemaan ilmaston puolesta eduskunnan rappusille.

Mä jouduin menemään miekkariin Turkuun yhden tutun kanssa sen henkilöautolla ja koko matkan mä pelkäsin ja olin 100% varma et me kuollaan tähän.

Jos mulla olisi tuloja, maksaisin mielelläni vaikka 80% veroja.

(Näitä se laukoo koko ajan. Aluksi siis oli ihan kivoja ajatuksia, nyt ne vaan hävettää ja ärsyttää. Asiaa ei tee paremmaksi se, et mies on kauhean akateeminen ja tutkija ym, mutta on vasta saanut kanditutkinnon kasaan ja kaksi maisterinohjelmaa on jäänyt kesken. Vaikkei hän myönnä sitä itselleen. Nyt aloittelee kolmatta.)

Mitä mielta tästä? Koko suhde taitaa olla virhe? Yks syy miksi edettiin niin nopeasti ja muutettiin yhteen oli, että mies joutui lähtemään opiskelija-asunnosta ja tarvitsi asunnon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.

Vierailija
2/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ulkoilemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono enne. Rakastunut näkee vaaleanpunaisen lasien läpi, eikä mikään toisessa ärsytä. Ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu.

Vierailija
4/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyisi olemaan miehen kanssa, jota en kunnioita.

Vierailija
5/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee isoja yhteisiä hankintoja. Helpompi sitten erota.

Vierailija
6/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomio: provo.

Jos ei ole provo niin noista esimetkeistä ei selviä miten ne on noloja. Outoja ehkä joo.

Vierailija
7/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He’s a keeper

Vierailija
8/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen jatkaa.

Ok luin tarkemmin. On noloa 35-vuotiaana

1 jos ihminen ei ole saanut 2 aloittamaansa tutkintoa valmiiksi ja silti aloittaa kolmatta

2 asuu opiskeluja-asunnossa

3 sanoo ”jos mulla olisi tuloja”

Vierailija
9/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä nyt vielä tarkennuksena: nämä lauseet ovat joskus tulleet ulos 35v miehen suusta?

"Kun kuulin Greta Thunbergistä, ajattelin et toi on niin mun juttu, et mäkin meen lakkoilemaan ilmaston puolesta eduskunnan rappusille."

"Mä jouduin menemään miekkariin Turkuun yhden tutun kanssa sen henkilöautolla ja koko matkan mä pelkäsin ja olin 100% varma et me kuollaan tähän."

"Jos mulla olisi tuloja, maksaisin mielelläni vaikka 80% veroja."

No ei ihme että nolottaa, identifioituuko miesystäväsi angstiseksi ja tiedostavaksi teiniksi? Vai sanooko noita juttuja syvän sarkastisesti? Vaikea keksiä mitään muuta selitystä, mutta jos tuo on vilpitöntä niin ei ihme että hakeutunut seurustelemaan itseään roimasti nuoremman naisen kanssa. Ei ole vain vielä löytänyt tarpeeksi nuorta, että juttujen taso kohtaisi.

Vierailija
10/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi että mitä hän pelkäsi sillä turun reissulla?

Vierailija
11/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomio: provo.

Jos ei ole provo niin noista esimetkeistä ei selviä miten ne on noloja. Outoja ehkä joo.

No juurikin sen outouden takia ne on minusta tooooosi noloja!

Vierailija
12/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta niin nosta pikaisesti tasoa. Aikuisella miehellä pitää olla a) työpaikka ja b) tutkinto. Alle 25 v. perheettömälle opiskelijalle on ok olla töissä vain kesäisin. Noilla höpöhöpöjutuilla se luulee mielistelevänsä teitä ja saavansa teinipildeä - olette vain liian vanhoja, että jutut uppoaisi.

Vierailija
13/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä nyt vielä tarkennuksena: nämä lauseet ovat joskus tulleet ulos 35v miehen suusta?

"Kun kuulin Greta Thunbergistä, ajattelin et toi on niin mun juttu, et mäkin meen lakkoilemaan ilmaston puolesta eduskunnan rappusille."

"Mä jouduin menemään miekkariin Turkuun yhden tutun kanssa sen henkilöautolla ja koko matkan mä pelkäsin ja olin 100% varma et me kuollaan tähän."

"Jos mulla olisi tuloja, maksaisin mielelläni vaikka 80% veroja."

No ei ihme että nolottaa, identifioituuko miesystäväsi angstiseksi ja tiedostavaksi teiniksi? Vai sanooko noita juttuja syvän sarkastisesti? Vaikea keksiä mitään muuta selitystä, mutta jos tuo on vilpitöntä niin ei ihme että hakeutunut seurustelemaan itseään roimasti nuoremman naisen kanssa. Ei ole vain vielä löytänyt tarpeeksi nuorta, että juttujen taso kohtaisi.

Joo nämä kaikki hän sanoi eilen kun meillä oli hänen “tuparit”.

Ap

Vierailija
14/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi epäselväksi että mitä hän pelkäsi sillä turun reissulla?

Auto-onnettomuutta. Hänestä henkilöauto on maailman vaarallisin asia ja kaikki autoilijat haluaa suunnilleen tappaa ihmisiä.

Ap

Vierailija
15/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, tiedostava punaviherhenkinen, citykuplassa elänyt ihminen. Noita on paljon nykyään varsinkin Helsingin tietyillä alueilla. Ei sinänsä mitään kauhean vakavaa, kyllähän tuollainen erilaisuus nykyään monessa piirissä hyväksytäänkin. Mutta jos itse et ole yhtään saman henkinen ajatusmaailmaltasi niin voihan siinä olla vaikea yhteistä pohjaa löytää.

Vierailija
16/16 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän. Mieheni käyttäytyy muiden seurassa täysin eri lailla kun olemme kahdestaan. Kaikki hänen kommenttinsa ovat ns. Heittoja. Liioitellaan, kierretään totuutta, ei kuuntele muita, puhuu vaan itsestään. Olen tässä vuosikymmenen aikana tottunut siihen, että näin hän käyttäytyy, en muuta voi. Meillä sama tilanne, että miehellä ei omia kavereita. Pari tuttua on nähnyt pari kertaa yhdessäolomme aikana.

Näkisin, että tämä käytös on sosiaalista taitamattomuutta. Miehelläni ei ole koskaan ollut ns. Parasta kaveria. Ja yllätys kukaan ystävieni miehistä ei ole tutustunut häneen niin, että he kävisivät oluella tai jossain yhdessä.