Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyöfirmat

nessetti
14.09.2019 |

Hei! Onko teillä muilla kenties huonoja kokemuksia vuokratyönantajan kanssa? Tuntuuko teistä ikinä että työstä ei saa kiitosta minkä ansaitsisi? Eikö firmoille itselleenkin olisi kannattavampaa pitää työntekijöistään huolta ja kohdella asianmukaisesti.?! Kerron muutamia epäkohtia nyt mitä itse havaitsin kaupan alalla vuokrafirman kautta osa-aikaisena ns.'nollatuntisena.' Ensinnäkin: Miten voi olla mahdollista,että melkein jokainen työvuoro venyy noin 15-20 minuuttia yliaikaan, Esim. Vuorosi alkaa klo 9 ja loppuu klo.15. = Tuon 6h AIKANA sinun kuuluisi ehtiä tehdä kaiken maailman kuittien laskemiset ja tilittämiset yms, mistä normaalisti maksetaan palkkaa koska se on työtä, mutta kas kummaa Joko vuokrafirma tai heidän asiakas ei ole kiinnostunut vuokratyöntekijän oikeuksista, kun useimmiten vuoroista päästettiin noin 2minuuttia ennen työajan loppumista tekemään lopputyöt. Se on väärin, ja suorastaan raivostuttavaa kun miettii miten pitkiä päivät voivat olla kulkemisten kanssa, tunti per suunta,niin jää siinä nyt omalla ajallasi kuitteja laskemaan juu ei... Toisekseen: Työterveyttä ei ole,mutta joka ikisestä poissaolosta tarvii todistuksen (lääkärissä käyminen on hyvin pienituloisille kallista) käytännössä joudut vaikka vain 4h vuoron takia hakea saikkulapun (20e) jotta sinulle maksetaan sairausajan palkkaa esim.4h vuorosta se n.45e....Olin kerran niin pahassa nielutulehduksessa sekä kuumeessa viikon että en pystynyt ensimmäisenä sairaspäivänä mennä lekuriin hakemaan lappua, sillä olisin pyörtynyt ulos tai bussiin en ole ollut niin kipeä koskaan,niin voitteko uskoa mikä tuli 2viikon päästä postista.....KIRJALLINEN VAROITUS LUVATTOMASTA POISSAOLOSTA!!!!!! Olin selittänyt tilanteen että en voi mennä että matkalla minulle kävisi jotain ja he puhelimeen esittää ymmärtävänsä tilanteen mutta toimiikin jälkikäteen noin. Uskomatonta minun mielestä. Tiedän itse olevani hyvä työssäni, olen hyvä asiakaspalvelija ja vaihtuvat työkaverit ovat aina tyytyväisiä työhöni, niin MIKSI vuokrafirma ei esim.anna hyvää palautetta, vaan odottaa sinun tekevän yhdenkin virheen ja potkaisee pois....Käsittämättömin juttu mitä kävi oli kun läheiseni joutui sairaalaan enkä päässyt työvuoroon, koska tietenkin menin ihmisten tueksi niin voitteko uskoa että tästä annettiin kirjallinen varoitus kun en ollut tajunnut pyytää tuntemattomasta sairaalasta todistusta vuokratyönantajalle siitä että olen ylipäänsä ollut sairaalassa. Käsittämätöntä epäilyä ja mielestäni täysin myötätunnotonta,olin kuitenkin ilmoittanut että palkkaa en edes koita vuorosta hakea ja he saivat vuoron hyvin paikattua........Mutta joo, siinä oli muutamia epäkohtia, ainoat hyvät puolet työssä oli että palkka tuli aina silloin kun kuuluikin ja sai päiviin edes jotain tekemistä. Mutta kertokaahan jos olette itse kokeneet vastaavaa tai asioita mitkä teitä on ärsyttänyt tai mietityttänyt vuokrafirma työssä? P.s. nämä olivat henk.koht kokemuksia,joka paikassa ei tietenkään ole samoja ongelmia mutta näihin törmäsin itse.

Vuokratyöfirmat

Vaihtoehdot

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän