Millaisen gynen vastaanotolle et mennyt toista kertaa?
Entä millaisen vastaanotolle et mene ensimmäistäkään kertaa?
Kommentit (23)
Gynekologi oli venäläinen, en tajunnut hänen suomenkielestä mitään. Sen jälkeen olen tarkistanut, että nimi on suht suomalainen, vaikka sekään ei takaa kielitaitoa.
Miesgyne, eläkeikäisen näköinen. Oli todella tyly heti alusta alkaen. Mm. valitti siitä että minulla oli päällä vaatteet joiden riisumiseen menee liian kauan, että voisi pukeutua esim. pitkään hameeseen jonka saa helposti päältä kun tulee vastaanotolle (en mielestäni riisunut kauan).
Sitten itse tutkimus oli erittäin kovakourainen, tuntui että jotain emättimen aukolta oli ihan vähällä revetä. Tuntui että ihan tarkoituksella, sadistisesti halusi tuottaa minulle kipua. Ei ainakaan muut gynet ole niin äärimmilleen venytelleet ja vanutelleet työkaluillaan ja käännelleet niitä sisällä moneen kertaan kovakouraisesti. Usein se on spekula sisään, pieni vilkaisu, sitten spekula pois ja muut sormin tehtävät tutkimukset nopeasti. Tämä irrotti ne spekulan puoliskot toisistaan, venytti alapäätäni aivan tolkuttomasti niillä ja moneen kertaan vaihtoi niiden asentoa ja venytti taas toiseen suuntaan. Myös sormin tehtävä tunnustelu oli kovakourainen, vatsaani tuli pari mustelmaa siitä.
Eeva Savolainen jo edesmennyt. Traumatisoi potilaan
Gyne saarnasi minulle vihaisena miten lapset pitää tehdä nuorena, olin siis lapseton ja liian vanha hänen mielestään. Olin vähän yli 30.
Ei sillä, biologisessa mielessä hän oli oikeassa, mutta hieman tylyä ripittää naista, joka tuli hakemaan e-pillerireseptiä eikä suinkaan keskustelemaan perheen perustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Gyne saarnasi minulle vihaisena miten lapset pitää tehdä nuorena, olin siis lapseton ja liian vanha hänen mielestään. Olin vähän yli 30.
Ei sillä, biologisessa mielessä hän oli oikeassa, mutta hieman tylyä ripittää naista, joka tuli hakemaan e-pillerireseptiä eikä suinkaan keskustelemaan perheen perustamisesta.
Ehkä se koitti vähän herätellä siuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se koitti vähän herätellä siuta.
Juu, mutta en kaivannut mitään ”herättelyä”, ihan omasta tahdostani olin lapseton ja tiedostin kyllä ikääntymisen tuomat riskit sillä saralla.
Koin tämän saarnan sen verran tunkeilevana etten toista kertaa mennyt hänen vastaanotolleen.
Lopetin käymisen kun gyne ei työntänyt koko kättänsä olkaa myöten pimsteriini. Työnsi vain kyynärvarteen asti. :(
21-vuotiaana gynellä joka kysyi mitä ehkäisyä käytän ja kerrottuani että käytän kortsuja alkoi saarnaamaan siitä kuinka ne eivät ole 100 % varmoja raskaudenehkäisyssä ja että kuinka minun nyt pitää alkaa syömään e-pillereitä. Ja "auttavat tuohon sinun akneesi myös". Kirjoitti puoliväkisin sitten niihin reseptin jota en koskaan hakenut. Ymmärrän kyllä pillerit ehkäisykeinona ja varmasti ovat monelle hyvä ratkaisu itse en vaan ole ikinä kokenut tarpeelliseksi syödä hormoneja ja vältän sitä jos vain mahdollista. Jäi tuosta käynnistä sellainen olo, että minua ei kuunneltu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika tökeröä kyllä lääkäriltä.
Miksi mun vastausta ei julkaistu? Siinä ei oikeasti ollut mitään asiatonta, ihan vastaavanlainen kertomus kuin muutkin tässä ketjussa.
Inhottavan tyypin, joka toimii vastaavana. Toivottavasti en ikinä joudu tuon miehen vastaanotolle enää.
E. "Jäätelötötterö" Oikea sukunimi tuon sitaateissa olevan sanan synonyymi. Etunimi alkaa e-kirjaimella. Ketjut ko. lääkäristä on poistettu pikaisesti, jos käyttää oikeaa nimeä.
Kylvää kauhua pk-seudulla Hus:n sairaalassa gynepuolella ja yksityisellä lääkäriasemalla. Kovakourainen, ilkeä ja potilasta väheksyvä lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
E. "Jäätelötötterö" Oikea sukunimi tuon sitaateissa olevan sanan synonyymi. Etunimi alkaa e-kirjaimella. Ketjut ko. lääkäristä on poistettu pikaisesti, jos käyttää oikeaa nimeä.
Kylvää kauhua pk-seudulla Hus:n sairaalassa gynepuolella ja yksityisellä lääkäriasemalla. Kovakourainen, ilkeä ja potilasta väheksyvä lääkäri.
Mies vai nainen?
Mies Reenkolan muistelmissa oli kyllä sellaisia juttuja että tuskin menivät toistamiseen.
M46
Vanha kärttyinen akka. Oli todella kovakourainen ja tunki sisätutkimuksessa sormensa anaaliinkin. Sitten valitti, että hanskaan oli tullut sitä itseään. Olin nuori tyttö enkä tiennyt, että jotkut tunnustelevat kohtua suolenkin kautta. Ei edes sanonut etukäteen tunkevansa sinne, olisin voinut kertoa, että maha on ollut vähän sekaisin. Kaikinpuolin vastenmielinen kokemus, onneksi hän oli yksityinen gyne, niin ei tarvinnut enää mennä hänelle.
Millaiselle en mene?
Kovakourainen, käyttää kylmiä laitteita, puhuu tökerösti, liian nuori (ei riittävästi kokemusta), liian vanha ja leipääntynyt.
Kun löydät hyvän & ammattitaitoisen gynen, pidä hänestä lujasti kiinni!
Naisten Aavalle menin aikoinani kipujen vuoksi. Sain huutoa eräältä Riitalta kun sisätutkimus ei onnistunut ja mitään vikaa ei kuulemma ollut kuin omassa päässäni.
5 kk myöhemmin toinen gyne kertoi munasarjassani olevan ison dermoidikystan että kohtuni oli täynnä polyyppeja ja myoomia. Nämä kaikki poistettiin, sain lähetteen fysioterapiaan ja puoli vuotta tästä olin raskaana. Kumma kun eka gyne ei huomannut mitään ultratessaan ja sanoi että fyssarista ei olisi apua yhdyntöjen onnistumiseen.
Luotan lääkärin ammattitaitoon ja arviointikykyyn.