Isä ja kolme poikaa kuoli Mont Blancilla, äiti selvisi...
poikia ne lapset. Eläydyin vaan niin että ajattelin lasten olevan kuin meidän poikia, mun mies voisi sanoa ja mennä aivan just noin kuin kuvailin. Tuttua kenellekään?
Kommentit (4)
Ihan järkyttävä juttu! Voin tosi hyvin kuvitella ton tilanteen, just niinkun sä sanoit.
Olin itse vuosia sitten menossa Juhannuksena kavereiden kanssa ns turistireittiä M Blancille mutta emme saaneet nousulupaa huonon sääennusteen takia. Ehkä ihan hyvä niin....
Kuten lehtijutussakin todettiin: "Kuolemaan johtavat onnettomuudet eivät ole vuorella harvinaisia."
Olen asunut nuoruuteni Alpeilla, ja paikalliset lehdet kirjoittavat _usein_ tuollaisista onnettomuuksista. Veikkaan, että kyseinen "retkikunta" käveli jäätiköllä, koska olivat sidottuina toisiinsa. Putosivat ehkä railoon. Se on se yleisin onnettomuus. Kaikki jäätiköille lähtevät tietävät riskit. Kamalia nuo onnettomuudet silti ovat.
koska oli lähtenyt kiipeämään eri reittiä alas. Voin kuvitella puolisoiden viimeisen keskustelun:
Mies: Ja seuraavaksi sitten tästä alas
Nainen: Mun mielestä se näyttää kyllä vaaralliselta, mennään tuolta mistä tultiinkin.
Mies: Älä jaksa, tästä mennään.
Nainen: Tuo on kyllä tosi jyrkkä, ei mennä.
Mies: Sä olet ihan hysteerinen, minä ja pojat ainakin mennään.
Nainen: Ihan hullua, minä en halua, palaan entistä reittiä.
Sitten mies menee, putoaa ja vetää itseensä sidotut kolme poikaansa mukanaan kuolemaan. Nainen katselee kauhuissaan, mennessään turvallisempaa reittiä alas.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1561203