Lapsi sanoi, että HAISEN. Olin tullut just suihkusta... eli mitä tehdä?
Ihan kammottava ajatus, jos olen vaikka töissä tunnettu haisijana, jonka lähellä ei voi olla :(
Itse ei tunnista omaa hajuaan, joten miten lähden selvittämään, mistä mun mahdollinen paha haju tulee? Tuo tilanne, mistä lapsi kommentoi, oli tosiaan se että oli käynyt suihkussa ja laittanut puhtaat vaatteet päälle, mutta suussa oli toki päivän päätteeksi tunkkainen maku.
Mun hammashygienia on kunnossa, pesen hampaat ja hammasvälit kahdesti päivässä ja käytän Listerineä. Käytän miedosti hajustettua dödöä ja aina puhtaita vaatteita.
Kommentit (16)
Vanhat tunkkaiset pyyhkeet vaihtoon! Hyh, Hyh haisuli...
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö, miltä haiset? Esim. shampoolta, dödöltä...?
Ei tarkentanut, mutta ilme kertoi että pahalta :( Mun shampoot ja dödöt eivät juuri tuoksu tai haise. Eikä kyllä pyyhekään...
ap
Höpö höpö. lapsi varmaan tarkoitti saippuan/dödön tuoksua.
Lapsesi on länsisuomalainen. Täällä hajuvedet, kukat, leivonnaiset ja kaikki muu hyväntuoksuinen haisee. Kaikki hajut haisevat, sekä hyvät että huonot.
Minkä ikäinen lapsi ylipäätään on? Jos kyseessä oli väärinymmärrys (haista ≠ tuoksua) tai murrosikäisen pahanilkinen kommentti.
Kysy tarkemmin, miltä haiset tai mikä sinussa haisee, esim. haiseeko hiukset? Lapsi voi kyllä nyrpistää nenäänsä shampoon tuoksullekin, jos se on hänen mielestään outo haju.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi ylipäätään on? Jos kyseessä oli väärinymmärrys (haista ≠ tuoksua) tai murrosikäisen pahanilkinen kommentti.
13-v., mutta tilanne oli jotenkin tosi nopea eli ei halunnut loukata tai olla nokkava, se oli sellainen spontaani reaktio :(
ap
Kysy vaan tarkemmin, saat mielenrauhan. :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli mullakin ensiksi mieleen. Mutta suuhygienia myös, huono hengitys haisee oikeasti pitkälle. Mainitsit että peset ja lankaat hampaat kahdesti päivässä, mutta milloin kävit viimeksi suuhygienistillä ja hammaslääkärillä? Suussa voi haista vaikkapa ientulehdus, hammaskivi tai vaikkapa reikä. Myös kieli pitää muistaa putsata! Yksi vaihtoehto myös (joskin aika epätodennäköinen) on se, että alapääsi haisee.
Listerine tappaa suun hyvät pöpöt. Lopeta sen käyttö.
Kysy sitä lapselta!
Lapsista kahvi, tupakka, viini, juustot haisevat pahalta. KYSY
Jos mun pahaa hajua kommentoidaan niin mä vastaan, että "sä et taida tunnistaa tuoksua mutta sitä kutsutaan saippuaksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli mullakin ensiksi mieleen. Mutta suuhygienia myös, huono hengitys haisee oikeasti pitkälle. Mainitsit että peset ja lankaat hampaat kahdesti päivässä, mutta milloin kävit viimeksi suuhygienistillä ja hammaslääkärillä? Suussa voi haista vaikkapa ientulehdus, hammaskivi tai vaikkapa reikä. Myös kieli pitää muistaa putsata! Yksi vaihtoehto myös (joskin aika epätodennäköinen) on se, että alapääsi haisee.
Mulla on kai yksi vanha amalgaamipaikka sökö, koska siihen on juilinut viikon-kaksi. Hampaiden perusteellisesta putsista ei ole vuottakaan aikaa, vähän aiemmin oli hammaslääkäri. Kielen pesen joka aamu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kysy vaan tarkemmin, saat mielenrauhan. :)
En hitossa, ei vaan suu taivu kysymään :(
ap
Oletko syönyt valkosipulia?
Aikoinaan oma äitini käyttä karmean hajuista deodoranttia. Se haisi minun nenääni pahalta.