Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei anna asiakaspalvelijoille tippiä?

Vierailija
13.09.2019 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu suomalaiseen palvelukulttuuriin. Täällä asiakaspalvelijat saavat elantonsa palkasta eivätkä tipeistä.

Juuri näin. Tippikulttuuri on ihan hanurista. Se mahdollistaa palkkojen olevan alle minimin, koska tippien lasketaan kompensoivan.

Näin siis ei tietenkään ole Suomessa, koska ei ole tippikulttuuria.

...Mutta jos siitä tippaamisesta tulee "normi", asiakaspalvelijoiden palkat pienenevät.

Olen tarjoilija, ja pyydän: älkää antako tippiä. Meillä on aivan riittävä palkka. En halua, että palkkoja alennetaan tippien antamisen takia. Valehtelematta kiitos ja positiivinen palaute päihittää tipi 100-0, mielestäni. Tipatkaa siis sanallisesti, jos tuntuu, että jotain haluatte antaa :)

Viisaita sanoja! Olen meinannut tikahtua pullaan kun useammassa suomalaisessa ravintolassa on kerjätty tippiä maksun yhteydessä: Levillä tympeän väsynyt tarjoilija oikein mainitsi erikseen tippimahdollisuudesta kun korttimaksun alkajaisiksi tuli tippiruutu. Samaan on tullut törmättyä etelä-suomessakin ja vieläpä ihan laatupaikoissa. Ei tätä Suomeen, kiitos!

Olin paikassa töissä, missä kannettavassa maksupäätteessä oli tippivalikko. Hävetti antaa sellainen härveli asiakkaalle, kun täällä ei tippaaminen ole tapana. Enkä vieläkään keksi, miten sen olisi voinut ohittaa ilman hämminkiä ja sähläämistä ja useimmiten molemminpuolista nolostumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla