Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää olet keskimäärin sairaslomalla töistä vuodessa?

Vierailija
13.09.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006237429.html

Kuulostaa tosi paljolta jos keskimäärin siivoojat on poissa 30 päivää vuodessa.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut ikinä vielä sairauslomalla. Työuraa takana 12 vuotta. 

Nimimerkillä "Paljon pitämättömiä saikkuja". 

Vierailija
2/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 7 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vuodesta mutta sanoisin 4-5 päivää.

Kyllä se yleensä lapsiperheessä kiertää nuhakuume koko perheen tammi-helmikuussa ja sitten koulujen alun jälkeen syys-lokakuussa. Tosin harvoin olen ihan 100% saikulla vaan vastaan kuitenkin meileihin kotoa käsin.

Vuosi etten oltiin norossa koko perhe vuorotellen ja täytyy kyllä sanoa että silloin en todellakaan lukenut edes meilejä kun asuin vessassa pää pöntössä.

Vierailija
4/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman ja silloinkin tehnyt hommia kotoa käsin. En edes muista, että olisin ollut niin kipeä, etten mitään olisi pystynyt tekemään.

Vierailija
5/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-1 päivää, ja sitä yhtäkään en kirjaa sairaslomaksi vaan otan liukumista.

Vierailija
6/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuodet ollut niin stressaavassa työpaikassa, että olen jäänyt sairaslomalle, kun flunssa on ollut pahimmillaan tai siitä jälkitautina on noussut lämpöä ja keuhkoputkentulehdus. Luulen, että pahimpana vuonna saikkupäiviä kertyi yhteensä toista viikkoa. Aikaisempina vuosina edellisessä työpaikassa en pitänyt kolmen vuoden aikana yhtään sairaslomapäivää.

Vierailija
7/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 0,5 ehkä.

Vierailija
8/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-7 päivää varmaan. Ne perus nuhakuumeet. Joinakin vuosina huonolla tuurilla vatsataudin.

Vierailija
9/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin 1 per vuosi, saattanut olla nollakin. kuitenkin raskas fyysinen työ. nyt saattaa nousta määrät reippaasti kun esimies on päättänyt siirtää minut sille ainoalle työpisteelle, jolla työskentelyä kädet ja selkä ei kestä. ja ihan vaan kiusallaan.

Vierailija
10/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena edellisenä vuonna yhteensä n. 10 päivää, itseni ja 2 alaikäisen sairauksien takia.

Nyt tänä vuonna ensimmäinen kerta saikkua itsellä, jälkitauti edellisestä sairastelusta joka osui vapaapäiville. Sanotaanko viiden vuoden aikana ehkä n. 20-25 työpäivää kolmen edestä. Siivoustyö.

Onnistumme sairastumaan aina vapaapäiville/lomalle/ lapset viikonlopulle.

Vierailija
11/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna muistaakseni 2 tai 3.

Tänä vuonna olin leikkauksessa, josta lekuri ehdotti kahden viikon saikkua. Pidin viikon ja toisen viikon tein etätöitä, kun liikkuminen oli vielä vaikeaa, mutta äly, silmät ja kädet toimivat jo normaalisti.

Vierailija
12/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 päivää. Nyt kun alkoi työttömyys niin heti olin vatsataudissa 3 päivää. 

Vierailija
13/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut edellisen kerran saikulla varmaan puolitoista vuotta sitten, pari päivää, sitä edellistä en muista. Tuosta varmaan keskiarvona voisi laskea, että menee jonnekin 0,5 ja 1 päivän väliin / vuosi.

Vierailija
14/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta töissä ja saikulla ehkä 30 päivää, edellisen kerran joskus viime vuosikymmenellä ellei muutaman vuoden takaisia paria lääkärissä käynnistä johtuvaa saikkupäivää lasketa.

Vierailija
15/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän. Olin 2 vuotta sitten 1,5 päivää pois kuumeen takia (nousi keskellä päivää) ja sitä ennen ehkä 3 vuotta aiemmin oksennustaudin takia 3 päivää. Eli viimeisen 5 vuoden aikana keskimäärin 1 päivä vuodessa.

Vierailija
16/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ei kyllä tule montaa päivää, on ollut vuosia ilman sairaslomapäiviä. Kummasti kuitenkin sen jälkeen, kun työpaikalla muuttuivat asiat mahdottomiksi, alkoi keho oireilla pahoilla sairastumisilla. Viikon pituisia korkeita kuumeita, keuhkoputkentulehdusta. Ja ei, ei mitään kieli poskella "sairastumisia", vaan ihan oikeita viikon helvettejä, jolloin ei paljoa syöty eikä nukuttu. En toivo kenellekään samaa.

Onneksi pääsin pois. Keho alkoi jo pettää, olisikohan mieli seuraavaksi. Nyt taas hyvä paikka, jossa jaksaa.

Vierailija
17/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaanhoitajan työssä lähes 40 vuotta.S-lomia tänä aikana n.7 pv yht.Tosin en pikkuvaivasta hakeutunut s-lomalle.Nyt eläkkeellä ja olen onneksi pysynyt edelleen terveenä

Vierailija
18/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskimäärin 1 per vuosi, saattanut olla nollakin. kuitenkin raskas fyysinen työ. nyt saattaa nousta määrät reippaasti kun esimies on päättänyt siirtää minut sille ainoalle työpisteelle, jolla työskentelyä kädet ja selkä ei kestä. ja ihan vaan kiusallaan.

Lähde. Sinua ei arvosteta, vaikka teet parhaasi ja olet hyvä, tunnollinen työntekijä. Kun terveytesi menee, et saa sitä takaisin ja työpaikka ei sinua arvosta senkään vertaa. Olen nähnyt, minne tämä tie vie, etkä sinä tule voittamaan siinä. Ansaitset parempaa.

Vierailija
19/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 18 vuoden aikana olen ollut 2 kertaa saikulla. Viikon keuhkokuumeessa ja 2 viikkoa käsi poikki. Meidän töissä ei ilman kättä tee mitään.

Vierailija
20/89 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä tervettä porukkaa! Toisaalta mitä järkeä on sairaana mennä töihin, yhtään kirkkaampaa kruunua et saa vaikka et olisi kertaakaan poissa 40 vuoden työuralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan