Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta vaatia vieraita viemään itse intiimiroskansa?

Vierailija
13.09.2019 |

Mielestäni on todella ällöttävää, että jotkut vieraat ajattelevat voivansa laittaa tamponinsa, siteensä tai vauvan likaisen vaipan meidän vessan tai keittiön roskikseen. Näitä on tapahtunut onneksi harvoin. Kerran yksi laittoi vauvansa kakkavaipan vessaroskikseen, jonka jälkeen asiasta heti huomautimme (haju ei jättänyt epäselvyyttä). Tämä äiti sitten korjasi vaipan pois roskiksesta ja vei sen mukanaan. Nyt sitten yksi naisvieras oli heittänyt tamponinsa meidän vessaroskikseen. Hyi helvetti! Jouduin sen sieltä poimimaan pois heti tyypin lähdettyä. Yök. En siitä tuolle naiselle maininnut, mutta tuon jälkeen päätin poistaa jatkossa roskiksen vessasta jos tulee naisvieraita.

Meillä kahden hengen taloudessa ei jätettä tule paljon eikä roskiksia tyhjennetä usein, eikä meillä ole vessassa edes roskapussia. Vessassamme oleva roskis on vain kuivajätteitä varten. Kuvatun kaltaista oksettavaa intiimijätettä meiltä ei tule lainkaan, kun itse käytän kuukuppia eikä lapsia ole (eikä tule).

Itse en ikinä laittaisi intiimijätteitä jonkun yksityisroskikseen! Enkä laittanut silloinkaan, kun vielä käytin tamponeja. Mielestäni on itsestään selvä asia, että jokaisen pitäisi viedä tuollaiset omat intiimijätteet mukanaan vähin äänin pois, jos ollaan toisten kotona! Esim. kääriä paperiin ja laittaa Minigrip-pussissa käsilaukkuun. Julkisten vessojen roskikset ovat eri asia, niihin voi tuollaiset jätteet laittaa.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menit siis availemaan sen vessapaperikäärön, jonka sisällä tamponi oli? :D

Ei vaan tiesin kun se sanoi menevänsä vaihtamaan tamponit ja sitten kuulin kun roskis kävi. Niin tajusin että vittu, nyt se laittoi sen sinne roskikseen. Ja siellä oli märkä paperikäärö. Ei sinne ole kukaan aikaisemmin laittanut tuollaisia.

Vierailija
22/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupin käyttäjillä ei ole tällaista ongelmaa

Ilmoitan täten että minun vessassani ei kaadeta veriä eikä pestä kuppeja lavuaarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä tässä aloituksessa on niin provoa tai ihmeellistä. En itsekään haluaisi kenenkään jättävän haisevaa vaippaa kotiini, tällaisessa tilanteessa voisin antaa vieraalle roskapussin, jonka hän voisi lähtiessään heittää taloyhtiön roskikseen. En ymmärrä, mitä outoa tässä on? Tosin itselläni ei ole lapsia, joten ehkä en ymmärrä kakkavaippojen ihanuutta. Jos aikuisella olisi tilanne, että jostain syystä käyttäisi vaippaa, niin tuskin sitäkään jätettäisiin vieraiden roskikseen haisemaan? Ei sitä tarvitse taskuun panna vaan sen voi laittaa roskapussiin ja viedä mennessään. 

Itse olen useaan kertaan kuukautisten aikaan kylässä ollessani miettinyt, miten toimia käytetyn suojan kanssa. Pyrin itse ajoittamaan vaihdot niin, että sen voi tehdä ravintolan/kauppakeskuksen/baarin tms. vessassa. Jos on pidempi vierailu, niin pyrin itse viemään ne ulkoroskikseen asti. Aika harva varmaan haluaa kosketuksiin toisten ihmisten eritteiden kanssa, ja esimerkiksi tamponista voi helposti tulla verta sen ympärille käärityn paperinkin läpi. Mielestäni nämä ovat asioita, joissa voi ja pitää puolin ja toisin ottaa muut huomioon. 

Vierailija
24/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkavaippa tietysti viedään pois. 

Ihan itsestään selvää, ettei sitä jätetä haisemaan kenenkään kotiin. Eli silloin kun vielä sattui tällaista eli lapsen ollessa alle puolitoistavuotias (sen jälkeen meillä on tehty pönttöön tai pottaan), niin ilman muuta muovipussiin vaippa ja pihalta/parvekeelta sitten mukaan. 

Sen sijaan paperiin kääritty tamponi tai side jätetään kyllä vessaroskikseen. Jos sellaista ei ole, niin ei keittiöroskikseen vaan laitetaan omaan laukkuun. 

Vierailija
25/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisroskis :'D se on roskis, siellä on jätettä, niihin ei tarvi koskea. Jos on noin iso ongelma niin kannattaa varmaan joo ottaa koko roskis pois. Vauvan vaipan ymmärrän ongelmaksi, kun sitä hajua ei saa peitettyä kuin räjäyttämällä, mutta kyllä siteen ja tampoonin haju häviää ja jos vieras muka on niin urpo, ettei osaa kääriä tarvikkeitaan paperin sisälle ennen roskikseen laittamista, voit laittaa roskikseen ystävällisen ohjeen tehdä niin.

Vierailija
26/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi et asu Kreikassa. Täällä vessapapereita ei saa laittaa pönttöön vaan vessassa olevaan roskikseen. Se sitten päivittäin tyhjennetään! Ei paljon siellä seassa tamponit haittaa!

Kerran paivassa on usein... Olin Palestiinassa niin siella tyhjennettiin vasta kun vessapaperiroskis oli taynna, ja meita oli kolme naista jotka kaytti sita samaa vessaa. Lisaa 36 asteen lampotila niin vessassa oli valilla aika...noh, sanoisinko etta riistainen aromi. Tyhjentelin sitten itse sita roskista puolitaytena jos tyyliin alkoi kyyneleet valumaan silmista hajun takia. 

Vierailija
27/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi kerran noin. Olin kutsunut naisporukan istumaan iltaa ja seuraavana aamuna huomasin, että joku oli laittanut vessan roskikseen (jossa ei ole muovipussia, ja johon heitetään vain tyhjät vessapaperirullat) verisen kuukautissiteen. Kyllä otti pannuun siivota se sieltä ja pestä koko roskis, hyi h-tti. En tajua, miksei voi kääriä sidettä vessapaperiin ja laittaa pieneen pussiin ja omaan laukkuun. Ylipäätään joudun todella harvoin vaihtamaan sidettä kyläpaikassa ja jos joudun, niin mulla on mukana uusi side, jonka muovikuoreen laitan vanhan siteen ja vien mukanani.

Tuli olo, että olisin ollut jonkun pubin siivooja. Jos tulee toisen kotiin, voisi vähän ajatella, miltä emännästä tuntuu!

Vierailija
28/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen samantyyppinen keskustelu on ollut siitä että vessassa ei ole roskista, vaan että kaikki roskat pitää viedä keittiöön.

Minusta on kohteliasta että vessassa on roskis, ettei vieraiden tarvitse niitä tamponeita ja siteitä vahingossakaan näytellä toisille. Emäntä/ isäntä voi hankkia kannellisen roskiksen jonka sitten bileiden jälkeen tyhjentää vaikka hengittämättä ja silmät kiinni niin ei tartte yökötellä jos normaalit ruumiineeitteet niin yököttää.

Vauvojen kakkavaipat on niin tujua että ne pitää kyllä viedä heti ulos tai vähintään erilliseen suljettuun muovipussiin ja kysyä missä on vähiten hajuhaitta.

Vierailija
29/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin karmaiseva ajatus että vieraani tulisi vessasta tamponi kädessä ja kysyisi mihin laitetaan. Tuollaisessa tilanteessa tekisi varmaan mieli kysyä että mihin ihmeeseen hän sitten kotona laittaa ne :D

Vierailija
30/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka roskiksessa pitää olla pussi hygieniasyistä. Voit kertoa kylteillä tai itse vieraille mitä haluat. Yleensä intiimiroskat kääritään paperiin hyvin. Esim. kirjastoissa voi olla suoraan jonkun tuntemattoman ver*nen tampooni kun yläsivuroskiksen avaa tai se on jäänyt auki, se on kammottavaa. Selvää että vauvojen vaipat laitetaan muovipussiin, pussi hyvin kiinni.

Vierailija
31/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kävi kerran noin. Olin kutsunut naisporukan istumaan iltaa ja seuraavana aamuna huomasin, että joku oli laittanut vessan roskikseen (jossa ei ole muovipussia, ja johon heitetään vain tyhjät vessapaperirullat) verisen kuukautissiteen. Kyllä otti pannuun siivota se sieltä ja pestä koko roskis, hyi h-tti. En tajua, miksei voi kääriä sidettä vessapaperiin ja laittaa pieneen pussiin ja omaan laukkuun. Ylipäätään joudun todella harvoin vaihtamaan sidettä kyläpaikassa ja jos joudun, niin mulla on mukana uusi side, jonka muovikuoreen laitan vanhan siteen ja vien mukanani.

Tuli olo, että olisin ollut jonkun pubin siivooja. Jos tulee toisen kotiin, voisi vähän ajatella, miltä emännästä tuntuu!

On sinun vikasi että vessassa ei ollut muovipussia roskiksessa, sinähän ne ihmiset kotiisi kutsuit. Mistä he omisivat tieneet että olet noin pölvä jolla ei ole roskiksessaan muovipussia.

Vierailija
32/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut ollenkaan vessassa roskista, koska mulla ei ole kuukautisiakaan (kierukka), Ei tullut roskaa paljon mitään. Tyhjät paperirullat vein keittiön roskikseen. Heräsin tuohon "ongelmaan" vasta kun miehen tytär oli kylässä ja tuli nolona kysymään, että mihin hän voi laittaa käytetyn siteen. 

Hommasin äkkiä roskiksen johon kyllä laitan pussin. Ja vieraat saa laittaa sinne roskat, en todellakaan vaadi heitä kotiinsa viemään. Meillä ei kyllä vauvavieraita käy, mutta jos kävisi antaisin vaippoja varten oman pussin ja veisin sen roskikseen vieraiden lähdettyä. 

En tiedä mihin aikaisemmat naisvieraat on laittanut siteet ja tamponit kun ovat meillä olleet? Tai sitten on sattunut niin "hyvin" ettei ole kuukautisten aikaan käyneet meillä. 

Vierailija
33/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole lapsia, mutta kun kaverit kyläilevät lastensa kanssa ja jos vaihtavat vaippoja niin käyvät itse viemässä ne ulos roskikseen. Olen luullut että kaikki toimisi niin.

Vierailija
34/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono, keksi parempi.

Ihan elävästä elämästä.

Hanki parempi elämä.

Vierailija
35/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraasi ei varmaan huomannut ettei roskiksessa ollut pussia. Ajatuksissaan vain laittoi sinne kuten missä tahansa muuallakin. En minäkään olettaisi että roskiksessa ei ole pussia. Ja varsinkin jos oisin hieman juonut en ehkä tajuaisi erikseen tarkistaa asiaa.

Vierailija
36/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mä käyn ap:n vessassa, vedän siteenkin wc-pöntöstä. Jos menee tukkoon viemärit niin voi voi. Vaipan kääräisen alakaappiin odottamaan, kyl ap sit vie sen pois aikanaan. Problem solved!

Vierailija
37/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
38/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut ollenkaan vessassa roskista, koska mulla ei ole kuukautisiakaan (kierukka), Ei tullut roskaa paljon mitään. Tyhjät paperirullat vein keittiön roskikseen. Heräsin tuohon "ongelmaan" vasta kun miehen tytär oli kylässä ja tuli nolona kysymään, että mihin hän voi laittaa käytetyn siteen. 

Hommasin äkkiä roskiksen johon kyllä laitan pussin. Ja vieraat saa laittaa sinne roskat, en todellakaan vaadi heitä kotiinsa viemään. Meillä ei kyllä vauvavieraita käy, mutta jos kävisi antaisin vaippoja varten oman pussin ja veisin sen roskikseen vieraiden lähdettyä. 

En tiedä mihin aikaisemmat naisvieraat on laittanut siteet ja tamponit kun ovat meillä olleet? Tai sitten on sattunut niin "hyvin" ettei ole kuukautisten aikaan käyneet meillä. 

Minä olen käärinyt hyvin paperiin ja vienyt keittiön roskikseen. Onneksi itsellänikin on nykyään kierukka :D

Vierailija
39/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kutsua vain miesvieraita, niin ei tule tuommoisia ongelmia. Ne tyhjät vessapaperirullat voi muuten laittaa vessanpönttöön ainakin jos käyttää Lotus Soft Emboa.

"Lotus Soft Embo -wc-paperirullissa on Flush&Go® -hylsy, jonka voi kierrättää, kompostoida tai huuhtoa. Flush&Go® hajoaa veteen kuten wc-paperi, 100-prosenttisella varmuudella. Tuote on valmistettu Suomessa Nokian paperitehtaalla."

Vierailija
40/126 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraille voi myös antaa käteen pussin kun ovat menossa vessaan ja pyytää tekemään tarpeensa siihen pussiin. Voivat sitten viedä ne käsilaukussa omiin vessoihinsa.

Ap, oot HUONO.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän