Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muuta ihotautilääkäri voi tehdä aknelle kuin määrätä antibiootit, e-pillerit tai roacuttanin?

Vierailija
13.09.2019 |

Nämä on kokeiltu eikä ne joko sovi (e-pillerit) tai toimi. Onko mitään sellaista enää tehtävissä mitä en pysty tekemään itse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio?

Vierailija
2/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio?[/quoteih, ei taas tätä. Akne ei ole mikään allergia. JOs olisi niin kakarat tulis värkistä ulos finninaamasina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäppä ruokavalio uusiksi, hoida suoliston bakteeristo kuntoon, siitä se lähtee. Juo riittävästi vettä. Ulkoile ja harrasta liikuntaa. Iho näyttää sen, mitä sisälläsi on. Kuppauksesta saa pikahelpotuksen, olen omin silmin nähnyt, että akne oli pitkään tipotiessään kuppauksen jälkeen. Mutta vasta ruokavaliomuutos paransi varsinaisesti sen. 

Vierailija
4/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen roacuttan kuuri?

Vierailija
5/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roaccutan ei muka sovi/toimi? Toimii kyllä 99 prosentille ihmisistä kunhan sitä syö tarpeeksi suurella annostuksella ja tarpeeksi kauan. Useat lääkäritkään eivät ymmärrä että mikään kahden kuukauden kuuri ei yleensä riitä. Itse söin sitä vuoden ajan järkyttävän pahaan akneen ja toimi täydellisesti.

Mene asiantuntevalle yksityiselle iholääkärille ja unohda ne julkisen puolen lääkärit. Jos et halua maksaa yksityisestä niin se on sitten voivoi, elä aknesi kanssa. Mikään ruokavalio ei todellakaan paranna aknea, älytön ehdotus. 

Vierailija
6/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä edellä olevat kommentoijat ovat oikeassa. Tyttärelläni ei auta kuin tiukka ruokavalio. Meni monta vuotta häneltä tajuta se. La roche-posayn aknetuotteet ovat myös tuoneet apua. Mutta ruokavalio on suurin vaikuttaja. Yksikin poikkeama, niin naama kukkii.

Vierailija
7/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spironolaktoni + Oricyclin toimii itselläni, vaikka kahdesti syöty pitkä Roaccutan-kuuri ei auttanut. Yleislääkäri voi kirjoittaa reseptit.

Ruokavalio ei itselläni ole auttanut, vaikka vuosien varrella olen monesti kokeillut. Myöskään liikunnan määrä ja elintapojen terveys ylipäätään ei vaikuta oireiluun. Hienoa, jos jollain auttaa, mutta ei vaan auta kaikkia.

Vierailija
8/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan ei sovi kaikille, itseltä jäi kuuri puoliväliin kesken, koska tuli sellainen vaarallinen sivuvaikutus, joka olisi saattanut kääntyä kuulemma syöväksi, jos olisi jatkanut kuuria.

Aloittajan mainitsemiin keinoihin lisäisi itse sen, että luopuu meikeistä ja ihonhoitotuotteista. Itsellä se auttoi aika paljon, kun lopetti kaikkien tököttien erityisesti raasvojen tunkemisen iholle.

Ainoa toimiva ratkaisu vaikeaa akneen on hyväksyä tilanne ja keskittyä muihin asioihin elämässä. Kokemuksta on.

Vierailija
9/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan yksi on osannut vastata otsikon kysymykseen :D

Vierailija
10/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maitotuotteet, toimi mulla.

Vierailija
11/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologin tekemä happohoito auttoi kaverillani. Myös timanttihionta.

Tuo tasoitti ihon, putsasi finnit ja ihonväristä tuli hyvä. 3 kertaa sarjahoitona.

Vierailija
12/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei vastaa kysymykseesi, mutta huomasin oman akneihoni kohdalla, että tarpeeksi hapan pH rasvoissa rauhoitti ihon.

Vierailija
13/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kärsimä vaikea akne johtuu usein korkeasta testosteronitasosta ja/tai naishormonien vähyydestä. Tähän PCO/PCOS syndroomaan ei auta muu kuin e-pilleri. Jos on ylipainoa, laihduttaminen voi vähentää oireita. Antibiootti ja Roaccutan voivat auttaa vaikkapa vuodeksi, mutta sieltä se akne sitten taas palaa.

Vierailija
14/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä maitotuotteet, toimi mulla.

Tätä voisi kokeilla itsekin testimielessä.

Vierailija
15/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tarkkaile ruokavaliota. Sokeri saa ihon kukkimaan, myös muu ylimääräinen hiilari.

Vierailija
16/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa sitä elämänvaiheena - eikä siihen kuulu järkevänä vaihtoehtona mikään mainitsemistasi keinoista..!

Vierailija
17/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä pois, auttoi.

Söin oricycliniä ja roaccutania, muttei auttaneet pitkään.

Vierailija
18/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli vain siitä, että et aiheuta ihoon tulehduksia (älä sorki turhaan, käytä liikaa kemikaaleja jne.) Se on hormoniesi/reseptoriesi laadusta johtuva seikka, jota et voi täysin poistaa ilman kovaa hintaa. Nykylääketiede ei osaa hoitaa sitä täsmällisesti.

Vierailija
19/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei paljoakaan, ovat käytännössä lääkeautomaatteja.

Thaimaassa tutun suosituksesta ihoklinikalla käydessäni tekivät todella monipuolista hoitoa lääkkeiden lisäksi. Laserhoidot, lääkärin itse sekoittamat kasvosaippuat (jossa matala pitoisuus kuivattavia tekijöitä, ja paljon niitä vitamiineja joita iho tarvitsee taistellakseen), jne. Ovat valovuosia edellä meitä, ja monen paikallisen tutun pahan aknen parantaneet lukioajoilta.

Vierailija
20/21 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibiootti ja Roaccutan voivat auttaa vaikkapa vuodeksi, mutta sieltä se akne sitten taas palaa.

Söin kaksi Roaccutan-kuuria 12 vuotta sitten, eikä akne ole palannut. Minulla oli näppyöitä kasvojen ja otsan lisäksi selässä ja hartioissa, eli ei mikään pikkujuttu.