Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko usein eri mieltä kuin suurin osa palstalaisista? Mistä arvelet sen johtuvan?

Vierailija
13.09.2019 |

Minä huomaan monesti olevani aivan eri mieltä, saan paljon alapeukkuja.

Arvelen syyn olevan se, että - oman mieheni sanoin - minä ajattelen kuin mies.

Mikä on sinun selityksesi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nyt vain olen normaalia fiksumpi ja mulla on paremmat mielipiteet. Ihan ymmärrettävää ettei vähemmän älykkäät osaa ajatella kuten minä.

Oikeastikkin joskus huvittaa, kun täysin faktapitoiseen tekstiinkin tulee alapeukkuja :D Siis sellaiseen missä ei edes ole mitään mielipidettä, vaan on vain kerrottu miten asiat tutkitusti on. Nuo alapeukut kyllä toisinaan aiheuttaa suurtakin hämmennystä, mutta en anna niille suurta painorvoa, nuolesta painamienn nimettömänä on niin helppo mielenilmaisuntapa, että ei niitä kaikki suuresti mieti, ennenkuin painaa.

Vierailija
2/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! No minä kuulemma ryyppään kuin mies. Mutta usein erilaisen näkemykseni oletan johtuvan aspergerin oireyhtymästä ja erittäin kriittisestä ajattelutyylistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytyminen aiheuttaa ettei halua kuulua mihinkään ryhmään ja olla samaa mieltä. 

Vierailija
4/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytyminen aiheuttaa ettei halua kuulua mihinkään ryhmään ja olla samaa mieltä. 

Okei, pointti ymmärretty. Vastauksesi on provokaatio.

Vierailija
5/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ajattelen vähän laatikon ulkopuolella. Kyseenalaistan asioita keskimääräistä enemmän.

Vierailija
6/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä nyt vain olen normaalia fiksumpi ja mulla on paremmat mielipiteet. Ihan ymmärrettävää ettei vähemmän älykkäät osaa ajatella kuten minä.

Oikeastikkin joskus huvittaa, kun täysin faktapitoiseen tekstiinkin tulee alapeukkuja :D Siis sellaiseen missä ei edes ole mitään mielipidettä, vaan on vain kerrottu miten asiat tutkitusti on. Nuo alapeukut kyllä toisinaan aiheuttaa suurtakin hämmennystä, mutta en anna niille suurta painorvoa, nuolesta painamienn nimettömänä on niin helppo mielenilmaisuntapa, että ei niitä kaikki suuresti mieti, ennenkuin painaa.

Tämä on kyllä totta. Täällä alapeukutetaan luonnontieteellisiä faktojakin.

Vierailija
7/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni ikää 21,5 vuotta, mutta sanoisin olevani ikäisiäni hieman "jäljessä" monelta osaa elämäntilanteeni ja mielenkiinnonkohteideni puolesta (suurinosa tämänhetkisistä kavereista joiden kanssa vietän aikaa on välillä 16-19v). Olen huomannut että jopa joihinkin vanhoihin omanikäisiini kavereihin verrattuna mielipiteeni ja ajattelutapani ovat nykyään erilaisia siinä missä vielä vaikka lukiossa en kokenut näin. Koska veikkaan vauvapalstan keski-iän olevan lähempänä 30+ vuotta uskoisin että johtuu siitä että eri sukupolven näkemykset sen verran erit.

Vierailija
8/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen pitkälti kuin edellisetkin kirjoittajat ja olen yrittäjä joka ei aina jaksa kuunnella kuinka kaikki yrittäjät ovat ahneita toisten työllä hyötyjiä, niin koen saavani usein alapeukkuja tai pitkäkin kinasteluketju loppuu minun kirjoitukseen.

Vierailija
9/9 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet ovat pääosin saman toisintoa ja riippuen yhden kirjoittajan selkeydestä tai nasevuudesta sitä vastaavia mielipiteitä seuraa perässä joukoittain. Kyse ei ole kuitenkaan mielipiteistä, vaan tyypillisestä tavasta taputella toisiaan olkapäille ja jossa kukaan ei osaa tai uskalla olla eri mieltä. TAi jos on eri mieltä esittää sen aggressivisesti tai toiset nolaten. Sitä ei oikein voi kutsua mielipiteiden vaihdoksi, vaan somehöpöttelyksi.

Minä en osaa höpötellä, minkä vuoksi en myöskään osaa olla aina samaa mieltä enemmistön kanssa. Tämä ei tarkoita, etteikö tälläkin palstalla joskus enemmistö päädy oikeudenmukaiseen yhteispäätökseen  jossakin asiassa ja jossa haluan olla samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme