Miten päästä eroon vainoharhaisesta skitsofreenikosta?
Hän raivoaa ja uhkailee. (kuulee ja näkee harhoja ja luulee mun uhkailevan häntä)
Onko puhelinnumeron vaihto ainoa mahdollisuus?
Pystyykö salaisesta numerosta tulevat puhelut jotenkin estämään numerokohtaisesti? (kyllähän operaattori sen näkee, mistä ne tulee)
Lähestymiskiellolla ei taida oll mt-ongelmaiseen apua.
Mukjisi osastojaksoja takana, mutta aina sekoaa uudelleen
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ensin itsellesi uusi numero. Siis hankit toisen liittymän, jonka ilmoitat kaikille. Ilmoitat siis, että puhelinnumerosi on vaihtunut: paitsi ettet tietenkään tälle piinaajalle ilmoittele tai kenellekään, joka sen hänelle voisi vuotaa. Sitten annat luurin olla kiinni tai äänettömällä jossain piirongin nurkassa.
Jokseenkin vaan hankala homma. Kun tää mun numero on kytketty mun sosiaalisen median tileihin, sähköpostiin jne ja annettu lasten kouluihin, sairaaloihin, lääkäriasemille, viranomaisille, pankkeihin, vakuutusyhtiöihin ja joka paikkaan ystävien lisäksi. Identiteetti on nykyään kytköksissä paljon just puhelinnumeroon. Ja sit kukaan ei saa mun uutta numeroa edes tiedustelusta, kun se on salainen tuon yhden häirikön takia.
Vaikee ees muistaa, minne kaikkialle oon antanut. (tyyliin vaikka mieheni lähiomaisen numeroksi sairaalassa jne. Hän ei siis oo sairaalassa, mutta oli 4 vuotta sitten leikkauksessa ja sinne se tallentui. Haluan vain ilmaista, miten ei pysty muistamaan, minne kaikkialle sen on antanut)
Sit mun on laitettava se uusi numeroni salaiseksi. Ja sit jotkut ei vastaa salaisiin numeroihin.
Mulla on salainen numero, eikä kukaan ole jättänyt vastaamatta: kyllä nimittäin salainenkin numero näkyy soittajalle, jos sitä ei erikseen estä. Olet myös yllä hyvin listannut paikat, jonne uusi nro pitää ilmoittaa; mikään hengenhätähän noilla ilmoittamisilla ei tietenkään ole: loput ilmoitat sitä mukaan, kun muistuu mieleen. Ei ole siuri vaiva. Eri asia toki on, jos et oikeasti halua ratkaista tätä ongelmaa, vaan esim. provoat täällä. Eräs av-provojen muoto on sellainen, jossa ollaan muka kinkkisessä tilanteessa, mutta mikään ratkaisuvaihtoehto ei kelpaa. Ihan sama mulle: elä niinkuin haluat.
Luulen, että ap tarkoittaa, että vainoojan puhelinnumero on ns. estetty. Tällöin soittajana näkyy eri puhelimissa vain ”estetty”, ”ei numeroa” tmv.
Kuulostaa niin vakavalta, että vaihtaisin puhelinnumeroni kuitenkin. Muutkin joutuvat sellaista tekemään muista syistä ja onnistuvat. Odotellessa älä vastaa enää lainkaan. Kukaan järkevä ei soita estetystä numerosta nykyään.
Poliisiin yhteys myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ilmoita, ettei teidän enää ole järkevää olla tekemisissä, kun hän epäilee aiheettomasti vainoamisesta ja uhkailee. Jos et pitkiin aikoihin ole vastannut hänelle sen jälkeen, luulisi hänen päättelevän, ettet vainoa häntä.
Vainoharhaisille skitsofreenikoillehan kai yleensä sopii nimenomaan se, että heidät jätetään yksikseen, koska silloin ei tule ahdistavia epäilyjä ja outoja tulkintoja joistain tavallisista lauseista jne.
Jos hän on vaaraksi, esim. yrittää tunkeutua kotiin, on syytä soittaa poliisit paikalle.
Hän luultavasti kuulee minun puhuvan hänelle. Siis minä kuulun sellaisena äänenä hänen päässään. Ja minun ääneni hänen päässään ilmeisesti uhkailee häntä tms.
Tuo kyllä kuulostaa sellaiselta, että sinun kannattaisi ihan pikaisella aikataululla tehdä se rikosilmoitus. Ei sairasta ihmistä voi pitää vapaalla, jos on aggressiivinen. Sekä itsesi että muiden takia, koska varmaan et ole ainoa, jota kohtaan käyttäytyy uhkaavasti.
Mutta se on muutaman kuukauden päästä vapaa ja entistäkin raivokkaampi mulle
Kaipa sinun on sitten vain kärsittävä, jos mikään vaihtoehto ei kelpaa.
Eikö sun miehes tee mitään tuolle vainoamiselle vai tietääkö se edes?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tää ole ihan provoilua vaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ap tarkoittaa, että vainoojan puhelinnumero on ns. estetty. Tällöin soittajana näkyy eri puhelimissa vain ”estetty”, ”ei numeroa” tmv.
Kuulostaa niin vakavalta, että vaihtaisin puhelinnumeroni kuitenkin. Muutkin joutuvat sellaista tekemään muista syistä ja onnistuvat. Odotellessa älä vastaa enää lainkaan. Kukaan järkevä ei soita estetystä numerosta nykyään.
Poliisiin yhteys myös.
Heh, paitsi minä sitten joutuisin soittamaan jatkossa salatusta numerosta, jos joudun ottaman uuden numeron.
Kyllä, hänen puhelunsa näkyy mull vaan tekstillä salattu numero. Eli häntä ei voi estää. Muuten estäisin heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisiin yhteys myös.
Heh, paitsi minä sitten joutuisin soittamaan jatkossa salatusta numerosta, jos joudun ottaman uuden numeron.
Kyllä, hänen puhelunsa näkyy mull vaan tekstillä salattu numero. Eli häntä ei voi estää. Muuten estäisin heti!
Ei näin. Otat uuden numeron, jota et listaa mihinkään näkyville. Et sinne whatsappiinkaan. Kaikille, jotka voivat olla vainoojan kanssa tekemisissä, laitat viestin, ettei numeroasi saa antaa eteenpäin. Numero näkyy soittaessa, mutta sitä ei löydä haulla.
Nykyään henkilörekisteritkin ovat tiukkaan säädeltyjä, niin on entistä pienemmät mahdollisuudet numeron levitä.
Tosin alan ajatella, että ymmärrät kyllä, mutta haluat vain rakentaa tässä keskustelussa pattitilanteen, kuten ylläkin on todettu.
Ota prepaid liittymä muutamaksi kuukaudeksi ja vaihda se oman simisi tilalle. Sitten uskottelet hänelle, että olet onnistuneesti vaihtanut numeroa, etkä kerro sitä numeroa hänelle, etkä luovuta numeroa kenellekään, joka sen voisi kertoa tälle hullulle. Sitten kun on kulunut useampi kuukausi, hän on luultavasti luovuttanut soitteluyritysten kanssa, kun aina tuuttaa, ettei saada yhteyttä. Sitten vaihdat simisi takaisin ja et enää koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, vaan estät kaikki puhelut, jotka tulevat tuntemattomasta/salaisesta lähteestä jollain puhelunestosovelluksella. Jos sekään ei auta ja sinun tarvitsee todella vaihtaa puhelinnumeroa, muuttaa kaikki osoitetietosi ja yhteystietosi salaiseksi, kieltää maistraatin sivuilla tietojesi luovutus kokonaan ja muuttaa uuteen asuntoon. Jos asut omistusasunnossa, voit laittaa sen vuokralle, jos se ei mene nopeasti kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän sille mitään pysty tekemään. Ei sen enempää kuin minäkään.
Hän on puhunut sen kanssa muutaman kerran, muttei siitä ole ollut apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisiin yhteys myös.
Mulla on salainen numero ja kyllä sen saa näkymään soittajalle ainakin iphonessa. Valikosta vain valitsee. Numeroni siis näkyy kaikille ihan normisti, vaikka on salainen, mutta joskus työpuheluissa laitan numeron salaiseksi valikosta, jos mukana ei ole työpuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisiin yhteys myös.
Ei näin. Otat uuden numeron, jota et listaa mihinkään näkyville. Et sinne whatsappiinkaan. Kaikille, jotka voivat olla vainoojan kanssa tekemisissä, laitat viestin, ettei numeroasi saa antaa eteenpäin. Numero näkyy soittaessa, mutta sitä ei löydä haulla.
Nykyään henkilörekisteritkin ovat tiukkaan säädeltyjä, niin on entistä pienemmät mahdollisuudet numeron levitä.
Tosin alan ajatella, että ymmärrät kyllä, mutta haluat vain rakentaa tässä keskustelussa pattitilanteen, kuten ylläkin on todettu.
Tietenkin haluaisin ratkaisun ongelmalle.
Tietääkö joku, voiko mitenkään laittaa eston vain tietyille salatuille numeroille? (siis jotenkin operaattorin kanssa vaikka sopimalla tms) Siis sillä tavalla, että operaattorini suodattaisi ne salatut numerot, jotka kuuluvat tuolle mt-potilaalle ja muut salatut saisivat tulla läpi.
Salattu numero on siis sellainen, että puhelun saapuessa ei näy numeroa vaan pelkkä teksti "salattu numero"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisiin yhteys myös.
Tietenkin haluaisin ratkaisun ongelmalle.
Tietääkö joku, voiko mitenkään laittaa eston vain tietyille salatuille numeroille? (siis jotenkin operaattorin kanssa vaikka sopimalla tms) Siis sillä tavalla, että operaattorini suodattaisi ne salatut numerot, jotka kuuluvat tuolle mt-potilaalle ja muut salatut saisivat tulla läpi.
Salattu numero on siis sellainen, että puhelun saapuessa ei näy numeroa vaan pelkkä teksti "salattu numero"
Lisään, että tiedän ainakin osan hänen numeroistaan, mutta kun ne ovat salaisia, ne eivät näy puhelimeni ruudulle, vaikka ovat yhteystiedoissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisiin yhteys myös.
Mulla on salainen numero ja kyllä sen saa näkymään soittajalle ainakin iphonessa. Valikosta vain valitsee. Numeroni siis näkyy kaikille ihan normisti, vaikka on salainen, mutta joskus työpuheluissa laitan numeron salaiseksi valikosta, jos mukana ei ole työpuhelinta.
Mulla ei ole iPhone, mutta voisihan tuollainen ehkä tälläkin onnistua.
Sano sille että ne ei hyväksy meidän suhdetta