Miten päästä eroon vainoharhaisesta skitsofreenikosta?
Hän raivoaa ja uhkailee. (kuulee ja näkee harhoja ja luulee mun uhkailevan häntä)
Onko puhelinnumeron vaihto ainoa mahdollisuus?
Pystyykö salaisesta numerosta tulevat puhelut jotenkin estämään numerokohtaisesti? (kyllähän operaattori sen näkee, mistä ne tulee)
Lähestymiskiellolla ei taida oll mt-ongelmaiseen apua.
Mukjisi osastojaksoja takana, mutta aina sekoaa uudelleen
Kommentit (54)
Ilmoita, ettei teidän enää ole järkevää olla tekemisissä, kun hän epäilee aiheettomasti vainoamisesta ja uhkailee. Jos et pitkiin aikoihin ole vastannut hänelle sen jälkeen, luulisi hänen päättelevän, ettet vainoa häntä.
Vainoharhaisille skitsofreenikoillehan kai yleensä sopii nimenomaan se, että heidät jätetään yksikseen, koska silloin ei tule ahdistavia epäilyjä ja outoja tulkintoja joistain tavallisista lauseista jne.
Jos hän on vaaraksi, esim. yrittää tunkeutua kotiin, on syytä soittaa poliisit paikalle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Laita hänen puhelinnumerolleen esto. Niin helppoa estää puhelut.
Soittaa tuntemattomasta. Muuten olisi esto.
Lisäksi hänellä on ainakin 5 liittymää. (tekstareistahan näkee numerot)
Tämä näyttää pitkälti nämä ap:n tekstit....
No en viittii, kehtaa sanoa. Kyllä selkärankaiset naiset katsovat tämän aloituksen läpi sormien. Tosin mikään tässä ei ole kivaa mutta se jo miten suomalaisen systeemin turva perustuu naisille suomessa niin jo se voi saada tuollaisen skitsofreenikon miehen tuollaiseksi. Olishan se ihan hyvä että tuo mies söisi lääkettä ehkä edes vähän.
Tosin en laita sanaani tähän koska asia ei ole minun. Mutta suomalainen systeemi turvautuu naisiin psykoottisesti kuin systeemi on skitsofreeninen miehille.... psykoottisuus myöntyy vain naisille.
Faith kirjoitti:
Ilmoita, ettei teidän enää ole järkevää olla tekemisissä, kun hän epäilee aiheettomasti vainoamisesta ja uhkailee. Jos et pitkiin aikoihin ole vastannut hänelle sen jälkeen, luulisi hänen päättelevän, ettet vainoa häntä.
Vainoharhaisille skitsofreenikoillehan kai yleensä sopii nimenomaan se, että heidät jätetään yksikseen, koska silloin ei tule ahdistavia epäilyjä ja outoja tulkintoja joistain tavallisista lauseista jne.
Jos hän on vaaraksi, esim. yrittää tunkeutua kotiin, on syytä soittaa poliisit paikalle.
Hän luultavasti kuulee minun puhuvan hänelle. Siis minä kuulun sellaisena äänenä hänen päässään. Ja minun ääneni hänen päässään ilmeisesti uhkailee häntä tms.
Tasa-arvo kirjoitti:
Tämä näyttää pitkälti nämä ap:n tekstit....
No en viittii, kehtaa sanoa. Kyllä selkärankaiset naiset katsovat tämän aloituksen läpi sormien. Tosin mikään tässä ei ole kivaa mutta se jo miten suomalaisen systeemin turva perustuu naisille suomessa niin jo se voi saada tuollaisen skitsofreenikon miehen tuollaiseksi. Olishan se ihan hyvä että tuo mies söisi lääkettä ehkä edes vähän.
Tosin en laita sanaani tähän koska asia ei ole minun. Mutta suomalainen systeemi turvautuu naisiin psykoottisesti kuin systeemi on skitsofreeninen miehille.... psykoottisuus myöntyy vain naisille.
En ymmärtänyt, mitä halusit sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut moneen kertaan pakkohoidossa pitkiä aikoja. Vapauduttuaan jättää aina lääkkeet ja menee jokaisella kerralla aiempaa kertaa enemmän sekaisin.
Ja hän ei todellakaan ole kiltti hullu. Sellaisen voisin kestää ja jopa tukea. Hän on kaikkea muuta.
Pelkään hänen saavan tietää, kuka toimitti tällä kertaa hoitoon ja vainoaa entistä enemmän vapauduttuaan. Helpotus hoitoon joutumisesta olisi mulle vaan hetkellinen. (muutama kuukausi)
Onko tietoa, voiko tietyt salaisesta tulevat puhelut estää?
Asuu omakotitalossa ja mellastaa siellä kaikessa rauhassa. Soittaa öisinkin huutopuheluita. (yleensä en vastaa)
Mun tietääkseni salaisesta numerosta tulevia puheluita ei voi estää. Lähestymiskielto on voimassa vuoden kerrallaan ja sitä jatketaan automaattisesti ilman tuomioistuimen käsittelyä, jos häirintä jatkuu. Saat siis rauhan aina vuodeksi kerrallaan, mutta ne uhkailut, viestit ja puhelutiedot pitää esittää todisteeksi. Ymmärrän, että sinua pelottaa, mutta tuollaiset tapaukset saavat virtaa siitä, että kukaan ei estä ja heitä pelätään. Lopultahan joutuu vankimielisairaalaan, jos ei usko lähestymiskieltoa, ja sieltähän ulos pääseminen on paljon vaikeampaa kuin tavallisesta vankilasta, koska rangaistuksen pituutta ei ole määrätty. Ovat siellä, kunnes ovat terveitä ja haetaan paljon nopeammin takaisin, jos rettelöivät, että tilanne on paljon parempi, jos ovat vankimielisairaalassa kuin että ovat vain hoidossa.
Kauheaa, jos saa virtaa siitä, että pelkään!
Joutuuko siis mielisairas vankimielisairaalaan, jos rikkoo lähestymiskieltoa?
Kylä joutuu. Sinun pitää ilmoittaa itse poliisille lähestymiskiellon rikkomisesta joka kerta, mutta muuta vaivaa siitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se toimi jos jätät vaan vastaamatta?
Olen samankaltaisesta tilanteessa itsekin, kyseessä lähisukulainen, en uskalla kovin ilkeästi hänelle sanoa, on aggressiivinen ja myös itsetuhoinen. Yleensä parin kuukauden tauko, sitten alkaa taas viestitulva, ei soittele enää, kun en vastaa. Viestejä tulee senkin edestä, yritän vastata nätisti, lopulta vähemmän nätisti ja sitten hän loukkaantuu ja taas hetken rauha.
Pelkään, että ilmestyy ovelle, kun en ole kotona ja lapset on yksin. Siksi yritän olla mahdollisimman neutraali. Haluaisin auttaa, mutta kun ei halua apua, eikä toimi terv. Huollon ohjeiden mukaan, niin en kyllä käytä voimavarojani tyhjään. Kuulostaa varmaan tosi tunteettomalta. En vaan jaksa.
Tsemppiä aloittajalle, todella raskas tilanne.
Tämä minun tapaukseni ei ole itsetuhoinen eikä loukkaannu. Hän on raivoisa ja hyökkäävä.
Alkuvuosina yritin olla aina neutraali. Hänellä vaan tila on pahentunut ja nyt hän ei enää välitä mun puheista, vaan raivoaa omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Hän luultavasti kuulee minun puhuvan hänelle. Siis minä kuulun sellaisena äänenä hänen päässään. Ja minun ääneni hänen päässään ilmeisesti uhkailee häntä tms.
Tuo kyllä kuulostaa sellaiselta, että sinun kannattaisi ihan pikaisella aikataululla tehdä se rikosilmoitus. Ei sairasta ihmistä voi pitää vapaalla, jos on aggressiivinen. Sekä itsesi että muiden takia, koska varmaan et ole ainoa, jota kohtaan käyttäytyy uhkaavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa lukea, että teitä terveitäkin piinataan joskus. Itse sairastuin psyykkisesti kun te paremmat ihmiset kiusasitte mua koko lapsuuden. Nyt saatte joltakulta meistä takaisin. Kukaan ei ole synnitön. Ei kukaan.
Onko sinulla supervoimiakin vai miten tiedät ap:n terveydentilan noin täydellisesti?
P.S. Ehkäpä sait itse lapsuudessasi "takaisin" joltakulta. Olet niin empatiakyvytön, että aloitit kiusaamisen taatusti jo vauvana :)
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut moneen kertaan pakkohoidossa pitkiä aikoja. Vapauduttuaan jättää aina lääkkeet ja menee jokaisella kerralla aiempaa kertaa enemmän sekaisin.
Ja hän ei todellakaan ole kiltti hullu. Sellaisen voisin kestää ja jopa tukea. Hän on kaikkea muuta.
Pelkään hänen saavan tietää, kuka toimitti tällä kertaa hoitoon ja vainoaa entistä enemmän vapauduttuaan. Helpotus hoitoon joutumisesta olisi mulle vaan hetkellinen. (muutama kuukausi)
Onko tietoa, voiko tietyt salaisesta tulevat puhelut estää?
Asuu omakotitalossa ja mellastaa siellä kaikessa rauhassa. Soittaa öisinkin huutopuheluita. (yleensä en vastaa)
Kerro nimi ja paikkakunta-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kokonaan pois kajaanista, saat terveitä tuttavuuksia ja kaikki tuo unohtuu.
En asu lähelläkään Kajaania. En voi muuttaa, kun mulla ja miehellä on työpaikat ja lapsilla koulut asuinkunnassamme.
Miten miehesi tähän reagoi?
Höpsö, laitat tietysti CIA:n sen perään.
Ota nyt ensin itsellesi uusi numero. Siis hankit toisen liittymän, jonka ilmoitat kaikille. Ilmoitat siis, että puhelinnumerosi on vaihtunut: paitsi ettet tietenkään tälle piinaajalle ilmoittele tai kenellekään, joka sen hänelle voisi vuotaa. Sitten annat luurin olla kiinni tai äänettömällä jossain piirongin nurkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Tuo kyllä kuulostaa sellaiselta, että sinun kannattaisi ihan pikaisella aikataululla tehdä se rikosilmoitus. Ei sairasta ihmistä voi pitää vapaalla, jos on aggressiivinen. Sekä itsesi että muiden takia, koska varmaan et ole ainoa, jota kohtaan käyttäytyy uhkaavasti.
Mutta se on muutaman kuukauden päästä vapaa ja entistäkin raivokkaampi mulle
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan valtavan rasittunut tästä. Soittaa öin ja päivin ja lähettelee viestejä.
Blokkaa se puhelimestasi niin ei enää soittele eikä lähettele.
Eikö puhelimessasi ole sellaista vaihtoehtoa, että voit laittaa tietyn numeron/numerot estolistalle? Sillä tavalla saat ainakin vähäksi aikaa estettyä hänen yhteydenottonsa puhelimitse. Tietenkin jos on pahasti sekaisin, niin voi stalkata muutenkin. Mutta jos ainoa ongelma on puhelinhäiriköinti, niin tuo on ainakin osittainen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ensin itsellesi uusi numero. Siis hankit toisen liittymän, jonka ilmoitat kaikille. Ilmoitat siis, että puhelinnumerosi on vaihtunut: paitsi ettet tietenkään tälle piinaajalle ilmoittele tai kenellekään, joka sen hänelle voisi vuotaa. Sitten annat luurin olla kiinni tai äänettömällä jossain piirongin nurkassa.
Jokseenkin vaan hankala homma. Kun tää mun numero on kytketty mun sosiaalisen median tileihin, sähköpostiin jne ja annettu lasten kouluihin, sairaaloihin, lääkäriasemille, viranomaisille, pankkeihin, vakuutusyhtiöihin ja joka paikkaan ystävien lisäksi. Identiteetti on nykyään kytköksissä paljon just puhelinnumeroon. Ja sit kukaan ei saa mun uutta numeroa edes tiedustelusta, kun se on salainen tuon yhden häirikön takia.
Vaikee ees muistaa, minne kaikkialle oon antanut. (tyyliin vaikka mieheni lähiomaisen numeroksi sairaalassa jne. Hän ei siis oo sairaalassa, mutta oli 4 vuotta sitten leikkauksessa ja sinne se tallentui. Haluan vain ilmaista, miten ei pysty muistamaan, minne kaikkialle sen on antanut)
Sit mun on laitettava se uusi numeroni salaiseksi. Ja sit jotkut ei vastaa salaisiin numeroihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö puhelimessasi ole sellaista vaihtoehtoa, että voit laittaa tietyn numeron/numerot estolistalle? Sillä tavalla saat ainakin vähäksi aikaa estettyä hänen yhteydenottonsa puhelimitse. Tietenkin jos on pahasti sekaisin, niin voi stalkata muutenkin. Mutta jos ainoa ongelma on puhelinhäiriköinti, niin tuo on ainakin osittainen ratkaisu.
Han soittaa salaisesta numerosta. Niitä ei ilmeisesti voi estää.
Laita hänen puhelinnumerolleen esto. Niin helppoa estää puhelut.