Täytän 40 ja toivoin jotain erityistä lahjaa koska pyöreät vuodet, mies tiuskaisi ettei nyt ole varaa!
"Saat suklaalevyn tai jotain, tajuatko miten tiukkaa meillä on ! " Mies itse pitää synttäreitä yliarvostettuna, ei juhlinut kolmekymppisiään tai neljäkymppisiään.
Nyt niin paha mieli etten tahdo edes leipoa kakkua. Tekee mieli vain riipaista kännit.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän parisuhteenne voi? Vaikuttaa siltä, että miehesi ei arvosta eikä kunnioita sinua yhtään vaan pitää itsestäänselvänä. Hän ei ole kasvanut aikuiseksi eikä tajua, että parisuhteen eteen on tehtävä töitä. Vaimon syntymäpäivä muistetaan aina, samoin hääpäivä! En olisi päivääkään tuollaisen välinpitämättömän ihmisen kanssa.
Ahaa, koska Pyhä Vaimo on jotain mieltä, asiat täytyy hoitaa siten tai parisuhde on huono?
Minä en vietä syntymäpäiviä, en jouluja. En muista edes omaa hääpäivääni. Ei, en ole jehovan todistaja. Ei vaan kiinnosta tuollaiset. Vihaan sitä että vaikkapa siskon lapsille on pakko velvollisuudesta ostaa lahjoja.
Ja olen nainen, neljäkymentä täyttänyt minäkin ja 15 vuotta ollut onnellisesti naimisissa.
Sitä kumppania pitää huomioida joka ikinen päivä. Ja jos se huomioiminen tuntuu työltä, on väärän ihmisen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sitä ostaa erityistä lahjaa, jos on taloudellisesti tiukkaa ? Luulisi, että itsekin tietäisit sen. Mies tiuskii , koska et ymmärrä häntä ja tilannetta. Kyllä muakin ihmetyttäisi, jos toinen odottaisi erityistä lahjaa talouden ollessa tiukilla.
Miehelle tuli täytenä yllätyksenä se, että vaimo täyttää 40?
Oli täysi mahdottomuus säästää vaikka 5 euroa kuussa vuoden tai kahden ajan?
Mistä minä tiedän, mikä on mahdollista ja mikä ei. Pointti nyt varmaan tuli selväksi kuitenkin kaikille . Silloin kun ei ole ylimääräistä rahaa, niin silloin ei ostella mitään. Ne vähätkin rahat voivat mennä esim. Ruokaan. Silloin pitää miettiä, mistä tinkiä.
Tällainen juttu sitten tänään, mitäs keksit huomenna? Kerropa tarinatylleröinen itsestäsi. Mikä ihmeen idea on vääntää vastaavia juttuja tänne monta kertaa päivässä ja miten ihmeessä löydät niihin aina aiheita? Parisuhteessa sinä et ole, lapsia sinulla ei ole ja ilmeisesti työtäkään sinulla ei ole, mutta äärettömästi aikaa tuntuu olevan.
Pitäisikö sinun keksiä itsellesi jotakin parempaa tekemistä?
Luuletteko te syntymäpäiviä juhlimattomat olevanne jotenkin parempia ihmisiä?
Minen ole ainakaan miljoonaan vuoteen synttäreitäni juhlinut. Ikinä ole lahjaa saanut. Jouluakaan en vietä. Tukin korvat jos joku toivottaa onnea tai hyvää huomenta. Täällä möllötän yksin pimeydessä! Ja muiden naisten pitäisi olla samanlaisia, niin pitäisi, vanhojen kantturoiden!
Ottakaa lääkkeet.
1. Voit ostaa itsellesi lahjat. 2. Ehkä vanhempasi tai sukulainen voi ostaa, kun kerrot pettymyksen. 3. Ota rikkaampi mies tai keksi joku idea miten et pahoita mieltä. 4. Älä juo liikaa, ettei tule vielä pahempi mieli.
Jos mies ei pitänyt omia 40v synttäreitään erikoisena juttuna, hän ei luultavammin tajua että vaimolle se on tärkeä merkkipaalu. Ehdotan ap että tilaatte pitsan ja katsotte porukalla jonkin leffan jonka sinä päivnsankari valitset, mies saa kärsiä olkoot mikä nyyhkyleffa tahansa :D
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te syntymäpäiviä juhlimattomat olevanne jotenkin parempia ihmisiä?
Minen ole ainakaan miljoonaan vuoteen synttäreitäni juhlinut. Ikinä ole lahjaa saanut. Jouluakaan en vietä. Tukin korvat jos joku toivottaa onnea tai hyvää huomenta. Täällä möllötän yksin pimeydessä! Ja muiden naisten pitäisi olla samanlaisia, niin pitäisi, vanhojen kantturoiden!
Ottakaa lääkkeet.
Onko sinulla lääkitys jo? Tarvitset sitä nyt. Me muut pärjäämme kyllä, älä meistä huolehdi.
Vierailija kirjoitti:
En ole odottanut mitään kun täytin 37, 38, 39... mutta nämä ovat nelikymppiset! En pääse juhlimaan ystävien kanssa, lapsetkin ovat niin pieniä etteivät osaa ostaa ominpäin mitään.
AP
Lahja ja juhliminenko sulle on tärkeintä?
Mä en ole saanut mieheltäni 3 vuoden suhteen aikana ainuttakaan lahjaa. Omassa perheessä muistettiin aina merkkipäivät ja olen itsekin huomioinut toista aina kun mahdollista.
Nykyään kuitenkin hommaan synttäri- ja joululahjan etupäässä itselleni jos jotain haluan ja juhlistan jonkun muun kanssa tai itsekseen, toiselta on turha odottaa mitään. Taidan alkaa ostamaan lahjan itselleni myös miehen syntymäpäivänä tästä lähtien.
Mulle tosiaan riittäis vaikka käpylehmä jos siihen on pistetty tunnetta.
Täytin 40 vuotta viisi vuotta sitten ja olin asiasta niin hissuksiin kuin pystyin. Perheeni, vanhempani ja muutamat hyvät ystäväni tietenkin asian muistivat ja heiltä tulikin onnitteluita heti aamutuimaan. En pitänyt mitään isompia kemuja, kutsuin vain vanhempani kotiimme ja lapset tekivät sellaisen kakun kuin olin toivonut.
Mieheni kanssa olin sopinut, että lahjoja ei tarvitse, vaan ostan itse mitä tarvitsee. En muutenkaan tykkää turhasta roinasta ja olen aika tarkka myös mm. korujeni suhteen. Kukkaostoksista huolehdin itse myös ja meillä on aina leikkokukkia pöydällä, kaupasta ostettuja, omasta pihasta otettuja tai luonnonkukkia. Ravintolassa en välitä syödä, sillä teemme kotona paljon paremmat sapuskat.
Kun viimeksi täytin vuosia, niin mies pesi autoni ja yksi lapsista imuroi sen ja toinen pesi sen ikkunat sisäpuolelta. Siinä oli mukava ja hyödyllinen lahja, josta pidän ja arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole saanut mieheltäni 3 vuoden suhteen aikana ainuttakaan lahjaa. Omassa perheessä muistettiin aina merkkipäivät ja olen itsekin huomioinut toista aina kun mahdollista.
Nykyään kuitenkin hommaan synttäri- ja joululahjan etupäässä itselleni jos jotain haluan ja juhlistan jonkun muun kanssa tai itsekseen, toiselta on turha odottaa mitään. Taidan alkaa ostamaan lahjan itselleni myös miehen syntymäpäivänä tästä lähtien.
Mulle tosiaan riittäis vaikka käpylehmä jos siihen on pistetty tunnetta.
Olisiko joskus hyvä avata suuta ja kertoa miehelle asiasta? On se joillakin vaikeaa...
40v päivän olin yövuorossa, joten nukuin koko päivän, että jaksoin mennä illalla uudestaan. 50v päiviä en juhlinut. Sain ylimääräisen vapaan ja sen käytin polttopuutalkoisiin eli hak kasin (uskomatonta hak kasin ilman väliä kuuluu tällä palstalla kiellettyihin sanoihin ja viestiä ei ensin julkaistu) puita koko päivän.
Kaikki ei ole juhlaihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Erityisen lahjan ei tarvitse olla kallis.
Erityisen lahjan ei tarvitse maksaa mitään.
Ehdin jo unohtaa milloin ne synttärit olikaan mutta ainakin vielä olisi ihania ulkoilukelejä. Eväät mukaan ja luontopolulle, notskipaikalle. Esimerkiksi. Sopii toteutettavaksi myös lasten kanssa!
Toi on hienoa. Minä olen ollut mieheni kanssa nyt 12v yhdessä. Kun täytin 30v, niin mies osti matkan minulle. Se oli tietenkin hienoa. Me aina matkustetaan kesä ja talvilomalla. Kun täytin 40v, niin mielessäni toivoin ettei olisi matkaa, koska me käydään matkalla noilla lomilla.
Mies oli lainannut sen kaverilta veneen ja mentiin tohon helsingin pikkusaarelle. Se oli järjestänyt sinne meille kahdelle kaiken. Teki ruokaa ja oli kotona leiponut patonkia jne. Siellä oli iso teltta odottamassa. Oltiin siellä saarella 2 päivää. Paras synttäri mikä minulla on koskaan ollut. Täysin kahden ja katsottiin auringonlaskua ja juteltiin ja syötiin.
Eipä se hauskuus paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sitä ostaa erityistä lahjaa, jos on taloudellisesti tiukkaa ? Luulisi, että itsekin tietäisit sen. Mies tiuskii , koska et ymmärrä häntä ja tilannetta. Kyllä muakin ihmetyttäisi, jos toinen odottaisi erityistä lahjaa talouden ollessa tiukilla.
Miehelle tuli täytenä yllätyksenä se, että vaimo täyttää 40?
Oli täysi mahdottomuus säästää vaikka 5 euroa kuussa vuoden tai kahden ajan?
Ehkä se lomautus tuli yllätyksenä? Siinä vaiheessa saattaa rahatilanne olla todellakin niin tiukka, että mahdolliset säästötkin pitäisi käyttää elämiseen erikoislahjojen sijaan.
Paljonko toivomasi lahjan arvo on siitä summasta, joka teillä ylimääräistä rahaa tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö onko teillä tiukkaa vai ootko ulkoistanu raha-asiat miehelle?
On aika tiukkaa, mies lomautettiin ja minä olen työtön. Työkyvytön, vaikka Kela onkin toista mieltä.
AP
Ja tuossa tilanteessa kitiset jostain lahjasta ! Maanpinnalle sieltä , olet 40v et 7v.
Yleisesti en ole koskaan ymmättänyt miksi mieheni pitäisi ostaa minulle lahjoja.
Nekin rahat on pois muusta.
Synttärit on lasten juttu.