Ajatteletteko te koskaan, että joku teidän tuttunne saattaa lukea tai jopa kommentoida juttujanne täällä...
...tietämättä yhtään että te olette kommentin tai aloituksen taustalla? Aloin äsken miettimään asiaa ja huvittaa ajatus siitä, että joku minulle tuttu ihminen saattaa hyvinkin nähdä kirjoituksiani täältä ja alapeukuttaa tai kommentoida niitä yhtään tietämättä että minä olen ne kirjoittanut. :D Tai toisinpäin. Ei sillä väliä ole, mutta ajatus on hauska.
Kommentit (44)
Kyllä, pelkään hysteerisesti sitä että joku tunnistaa. Siksi en yleensä ikinä puhu palstalla samoja asioita kuin työpaikan kahvipöydässä, harrastusporukassa tai miesystävälle. Ja niitä asioita mitä palstalla kerron, muutan aina vähintään tytön pojaksi, iän ym vastaavaa jos suinkin pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Kerran bongasin exäni täältä vinkumasta miten on narsistin uhri eikä itsessään ollut mitään vikaa.
Miten tunnistit ja olit varma siitä että kyseessä oli juuri hän? :O
Eikä pelätä.
Mitä se haittaa. Tämä on vapaa keskustelupalsta.
Ei mitään pelättävää.
Eri asia tietenkin jos kertoilee täällä salaisuuksia, niitä samoja joita on kertonut ystävilleen.
Silloin helppo nakki tunnistaa.
Minusta se olis ihan kiva jos tunnistaisikin, vois sanoa heipat.
Minua on ainakin kaksi kertaa kommentoitu palstalla. Toisella kerralla joku tuntematon ivasi palkkatoivettani ja toisella kerralla toisen vanhemman jälkikasvu herjasi minua ja tekemisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran bongasin exäni täältä vinkumasta miten on narsistin uhri eikä itsessään ollut mitään vikaa.
Miten tunnistit ja olit varma siitä että kyseessä oli juuri hän? :O
Kirjoittaja on itse narsisti ja näkee exänsä "kirjoituksia" kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään pelättävää.
Eri asia tietenkin jos kertoilee täällä salaisuuksia, niitä samoja joita on kertonut ystävilleen.
Silloin helppo nakki tunnistaa.
Eihän tässä nyt kukaan mistään pelkäämisestä puhunutkaan, silti jo ainakin kaksi kommenttia ovat olleet "ei pelota".
Minun äitini joskus tunnisti minut täältä, puhuimme puhelimessa hetkeä myöhemmin aloitukseni tekemisestä ja hän sanoi vain että "löysinpäs sut AV:lta". :D Vaikka kuinka yrittää pikkuisen muutella tarinaa tai kirjoittaa kirjakielellä ja mahdollisimman neutraalisti, tuntuu että silti nokkelimmat vain tunnistavat.
Kerran "käräytin" siskoni käymässä täällä. Sisko siis selaili palstaa kun kuljin ohi. Sen jälkeen en ole kirjoittanut tänne mitään lapsuudenperheeseen liittyvää, tai jos olen, niin olen muokannut hieman yksityiskohtia.
En pelkää, koska ei kukaan tunnista minua, enkä minä tunnista ketään. Ihan typerää lähteä arvailemaan ja kuvittelemaan.
Meitä on useampi miljoona. Yllättävän monella samankaltaisia kokemuksia. Suurin osa muuttaa edes jonkin verran tarinaa.
Kun luen jonkun todella ikävän viestin, toivoo ettei se ole kukaan tutuistani, koska en halua olla tekemisissä ihmishirviöiden kanssa.
Hauska ajatus kyllä. Voisin kuvitella, että joskus on voinut käydä sellainenkin sattuma, että joku on kommentoinut samalle ihmiselle samaa asiaa mutta aivan eri äänensävyllä.
Esimerkki:
IRL: "Onpa kurjaa, että teillä on tuollainen parisuhde. Kyllä sinä paljon parempaa ansaitsisit."
AV:llä: "En osaa päättää kumpi on tyhmempi, mies vai ap, joka on tuollaisen miehen ansainnut. Ovat ansainneet toisensa!"
Vierailija kirjoitti:
Hauska ajatus kyllä. Voisin kuvitella, että joskus on voinut käydä sellainenkin sattuma, että joku on kommentoinut samalle ihmiselle samaa asiaa mutta aivan eri äänensävyllä.
Esimerkki:
IRL: "Onpa kurjaa, että teillä on tuollainen parisuhde. Kyllä sinä paljon parempaa ansaitsisit."
AV:llä: "En osaa päättää kumpi on tyhmempi, mies vai ap, joka on tuollaisen miehen ansainnut. Ovat ansainneet toisensa!"
*valinnut
eräs tuttavani on ammatiltaan psykoologi ja hän on selvästi narsistinen henkilö. uskon että osa narsistisista kirjoituksista on tämän helsinkiläisen psykologin käsialaa
En, mutta sillä olen joskus huvittanut itseäni, että saatan tietämättäni olla yhdessä ketjussa täysin päinvastaista mieltä jonkun kanssa, ja toisessa samaa mieltä. Mukaan lukien provoilijat.
Yritän aina muuttaa yksityiskohtia, jos kirjoitan sukulaisista. Varsinkin jos kirjoitan vähän negatiivisempaan sävyyn.
Sinänsä olisi hauska juttu, jos joku löytäisi minut vaikka jonkun nimikeskustelun perusteella. Tosin silloin se olisikin aika viatonta. Eri asia jos saisin Facebookissa vihaisen viestin [Tuula]-tädiltä, että miksi olet kirjoittanut minun harrastuksistani AV:lle ja jos sun mielestä ne ovat niin tylsiä, niin ei tartte tulla enää kylään meille. Silloin voisi himpun verran kaduttaa. Mutta toisaalta 70-v ihmisen olisi hyvä katsoa itseään välillä peiliin, en tiedä olisiko se niin kauhea juttu.
Mahtaako Kivikissan ja sukunimihullun tutut tunnistaa heidät? Varmaan jauhavat samaa paskaa myös kasvokkain, kun ovat niin pakkomielteisesti täällä raivoamassa.