Mitä liikuntaa laiskalle laihdutuksen tueksi?
Eli olen ihan rehellisesti lihava. BMI on 39, ikää vähän vähemmän. Olen ollut dieetillä viimeiset 3 viikkoa ja onnistunut lihomaan 4kg. Kalorit ovat olleet 1000 tai alle joka ikinen päivä ja olen kävellyt 5000-10000 askelta. Stressitasot ovat kyllä olleet aivan tapissa muista syistä, mutta ehkä siinä syy painojumiin. Loukkaannuin vakavasti 7v sitten ja jouduin lopettamaan liikunnan kuin seinään ja lihoin 40kg.
Nyt kun kroppa olisi kunnossa liikuntaan, mutta en tunnu saavan siihen minkäänlaista otetta. Hengästyn portaita noustessa, eli nollasta lähdetään. Minusta on tullut laiska ja saamaton, mutta jotainhan tässä nyt on tehtävä.
Uimahallia ei löydy kätevästi eikä iho kyllä kestä sitä uimahallin vettäkään. Kävely on nyt tuntunut mukavalle, mutta mietin olisiko jollain kokemusta mitkä olisi hyviä lajeja lihavalle liikunnan aloittamiseen. Eli ei välttämättä mitään hyppimistä tai pomppimista. Vai olenko tuomittu elämään läskinä ja huonokuntoisena loppuikäni?
Kommentit (42)
Syö nyt edes 1800 kcal niin ei mene kroppa nälänhätäsäästötilaan. Kevyttä liikuntaa: pyöräilyä, kävelyä, uintia, tanssia... Lihastreeniä myös. Onko sulla varaa personal traineriin?
Minä olen laiska ja mukavuudenhaluinen, enkä tykkää aikatauluttaa mitään ellei ole ihan pakko. Onnekseni olinkin vain normaalipainon ylärajoilla, mutta ehkä viisi kiloa on nyt lähtenyt käytännössä täysin hikoilematta ihan vaan säännöllisillä kävelyillä (kännykän askelmittari motivoi kivasti aina pääsemään päivän tavoitteeseen), runsaalla veden juomisella, ja telkkaria katsellessa riuhdon kahvakuulaa, teen sohvan avulla vatsoja tai polkasen vähän kuntopyörää. Tämä on toiminut koska ainoa ”sääntö” on ollut että joka päivä teen jotain edes vähäsen, yllättävän usein tuleekin sitten tehtyä vielä vähän lisää :) eli niistä pienistä puroista...