Työkaverini söivät suklaakonvehtini!!
Meillä on tänään hääpäivä. Mies halusi yllättää ja toi kesken työpäivän minulle 30 ruusua ja Lindtin ison Champs-Élysées-konvehtirasian, joka on melkein puoli kiloa suklaata täynnä.
Olin taukohuoneessa, kun mies tuli ja avasin konvehtirasian heti, koska halusin jättää ne muoviroskat taukohuoneeseen sekä konvehtirasiasta että kukista. Jätin sen konvehtirasian ihan muutamaksi minuutiksi siihen pöydälle, kun lähdin hakemaan toisen kerroksen taukotilasta maljakkoa. Kun tulin takaisin, KOKO KONVEHTIRASIA OLI SYÖTY!
Työkaverit olivat napsineet joka ikisen konvehdin rasiasta, vaikka siinä päällä oli mieheni teippaama hääpäiväkortti ja nimeni.
Ai että ottaa päähän ja lujaa. Terveisiä tutuille.
Kommentit (48)
Ap:n työkaverit ovat näköjään täällä palstalla irvailemassa ja nuolemassa suklaista naamaansa. Tosi törkeä temppu työkavereiltasi!
Ehkä elän jossain ihme kuplassa, mutta olen useasti todistanut puolisoiden ylläreitä työpaikoille. Kerran kollega haettiin limusiinilla kesken kokouksen (kaikki työkaverit olivat juonessa mukana) yllätysmatkalle. Monta kertaa on tullut kukkia tai jotain muuta muistamista työpaikalle. Meillä on tosi iso organisaatio, yli 100 työntekijää.
Minä tekisin ap:nä niin, että kertoisin, että se konvehtirasia oli häälahja ja odottaisin, että kollegat ymmärtäisivät tehneensä väärin - ehkä ostaisivat uuden tilalle? Jos eivät ymmärrä, antaisin olla ja pitäisin moukkina.
Mun työkaveri laittoi läppänä pakkausstyroksisuikeroita kulhoon ja suolaa päälle ja jätti kahvihuoneeseen.
Tunnin päästä kun mentiin, ne oli syöty =O
Ei kerrottu kenellekään...
Kapt. Hastings kirjoitti:
No jos se puoli kiloa suklaata hävisi minuutissa, niin ei kyllä työkaverit niitä ahmineet. Miten ihmeessä se olisi käynyt? Yhtäkkiä juuri lähdettyäsi iso joukko sattuu paikalle, huomaavat suklaat, lappaavat ne suihinsa ja poistuvat saman tien? Jos tuo on totta, niin eikähän siinä ole käynyt yksi tyyppi, joka on laittanut suklaat johonkin pussiin tai rasiaan ja liuennut paikalta äkkiä ennenkuin joku huomaa.
10 työkaveria, jokaiselle laskennallinen 50g. Itse asiassa alle, koska tuo konvehtirasia (käytin Googlea) on alle 500g. Konvehti painaa sen verran, ettei siitä riittäisi kuin muutama konvehti per lärvi. Ja hyvin voi olla niin, että yksi on mussuttanut kymmenen konvehtia kerralla. Aika äkkiä tuollainen puoli kiloa suklaata häviää itsellänikin :D
Kapt. Hastings kirjoitti:
No jos se puoli kiloa suklaata hävisi minuutissa, niin ei kyllä työkaverit niitä ahmineet. Miten ihmeessä se olisi käynyt? Yhtäkkiä juuri lähdettyäsi iso joukko sattuu paikalle, huomaavat suklaat, lappaavat ne suihinsa ja poistuvat saman tien? Jos tuo on totta, niin eikähän siinä ole käynyt yksi tyyppi, joka on laittanut suklaat johonkin pussiin tai rasiaan ja liuennut paikalta äkkiä ennenkuin joku huomaa.
Kipittävät yhtä laumana pienin töpöaskelin sanaakaan vaihtamatta, mättävät sukolaatit suuhunsa ja jatkavat matkaansa eteenpäin, kädet kenguruasennossa....
Vierailija kirjoitti:
Kenen mies tuo töihin jotain helvetin risuja ja suklaata? 😂
Ei varmaankaan sitten sun.
Toivottavasti otit opiksesi erehdyksestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mee läpi nyt. Vaikka joku pöhkö ukko voisi töihin tuodakin lahjuksia sulle, niin KUKAAN ei jätä avattua konvehtirasiaa työpaikan kahvihuoneeseen edes hetkeksi (tai edes avaa sitä siellä) jos se on tarkoitus yksin syödä.
No, virhe oli jättää se siihen. Mutta olin taukohuoneessa yksin, ei ketään näkyvissä. Maljakon hakemiseen ei nyt montaa minuuttia kulunut, mutta palatessa oli tyytyväisiä kollegoja naamat täys suklaata edessä, rasia tyhjänä.
ap
oli pakko syödä muutama koska verensokeri meinas laskea .
T .sirkkaliisa 130kg
Meillä avattu suklaarasia taukohuoneen pöydällä tarkoittaa että saa ottaa.
Eli 0/5.
Kaikki mikä jätetään työpaikan kahvihuoneen pöydälle on vapaata riistaa. Aika usein työpaikan kahvihuoneeseen ilmestyy merkkipäivälahjasuklaita, kun ne eivät ole tullut kotona syötyä. Huonoa tuuria, mutta seuraavalla kerralla muistat, että et jätä suklaita pöydälle. Ihana ajatus mieheltäsi, kukat ja suklaa ilahduttaa varmasti, vaikka tällä kertaa et suklaata päässytkään maistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mee läpi nyt. Vaikka joku pöhkö ukko voisi töihin tuodakin lahjuksia sulle, niin KUKAAN ei jätä avattua konvehtirasiaa työpaikan kahvihuoneeseen edes hetkeksi (tai edes avaa sitä siellä) jos se on tarkoitus yksin syödä.
No, virhe oli jättää se siihen. Mutta olin taukohuoneessa yksin, ei ketään näkyvissä. Maljakon hakemiseen ei nyt montaa minuuttia kulunut, mutta palatessa oli tyytyväisiä kollegoja naamat täys suklaata edessä, rasia tyhjänä.
ap
No, kai sitten avasit suusi ja kerroit mitä ne konvehdit olivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
NO pyysivätkö edes anteeksi kun kerroit että ne oli sun henk. koht. suklaasi?
Olisin kyllä itsekin tulkinnut avatun rasian kahvihuoneessa siten että sieltä saa ottaa, vaikka lukisi mitä päällä. Olisin ajatellut että et halua itse syödä niin toit ne sitten muille ettei mene hukkaan. Ei olisi tullut mieleenkään ajatella että kukaan säilyttäisi avattua suklaarasiaa yhteisissä tiloissa näkyvällä paikalla ilman että se olisi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No, kai sitten avasit suusi ja kerroit mitä ne konvehdit olivat?
Niinkuin tyyliin kotona lapsille opetetaan tapoja.
Jos rasia oli avattuna taukohuoneen pöydällä ja työpaikalla on tapana laittaa pöydälle tarjolle makeisia yms. ilman erillistä "saa ottaa"-lappua, niin olisin itsekin ajatellut, että siitä saa ottaa. Monethan tuovat työpaikalle tarjolle juuri lahjaksi saamiaan suklaarasioita, joita ei välitä syödä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Taukohuoneeseenhan juuri tuodaan kaikki, mitä itse ei haluta syödä, mm. joulun jälkeen Budapestit ja vihreät kuulat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika. Jos jätät taukohuoneen pöydälle rasian suklaata, niin tuliko se jotenkin yllärinä, että siitä saatetaan ottaa? Itsehän et tietenkään toimisi samalla tavalla..? Meillä on kyllä ainakin niin herkkuhimoista porukkaa töissä (itseni mukaan lukien), että en todellakaan jättäisi mitään suklaakonvehteja taukohuoneen pöydälle, jos ne olisivat vain minulle!
Ai jos siinä konvehtirasian päällä lukisi 'Ihanaa hääpäivää, (NIMI)!', niin joku olettaisi, että se on yleistä riistaa??
Taukohuoneessa ei ollut juuri silloin ketään, mutta ilmeisesti suklaanhimoinen lauma paukkasi paikalle heti, kun lähdin sinne alakertaan :(
ap
Ainakin meillä on noin. Taukohuoneen seinällä on ohje, jossa sanotaan selkeästi, että kaikki "yksin jätetty" näkyvä ruoka ja juoma, oli se mitä tahansa, on koko kerroksen väen syötävissä. Pöydille tai tasoille ei pidä jättää mitään, mitä pitää omanaan. Omat ruuat kaappiin, yhteiset näkyville.
Sulla on takuulla tylsää, kun et keksi tätä parempia provoja. Ja tyhmä mies, kun ei tajua tuoda kukkia maljakossa.
Onpa ikävää tuoda työpaikalle kukkia, sinnekkö ne kukat sitten pitää jättää. Enemmän iloa niistä kotona olisi. Hankala alkaa ruuhkabussiin pakkaamaan sit taas kukat, että selviävät kotiin asti. Mistä kukaan tietää, onko suklaat tarkoitettu kenelle jos ne ovat yleisessä taukotilassa pöydällä. Varmaan 99% kerroista käy niin että, suklaat, karkit, pullat tms. jotka ovat yleisen taukotilan pöydällä, ne ovat tarkoitettu kaikille kyseisen työpaikan työntekijöille.
Keski-ikäinen mieheni toi minulle töihin nipun nuoria, hoikkia ja komeita nuoria miehiä lahjaksi.
Kun selkäni käänsin, niin kolme miehistä oli napattu. :(
Vieläkin ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos suklaarasia oli vielä avaamaton, niin tosi törkeää, kun joku on sen röyhkeästi avannut.
Voisi sanoa jopa varastamiseksi.
AP avasi sen ensimmäisenä, vain uhriutuakseen kun jättää sen auki taukohuoneeseen.
Kyllä meidän firmassa ihmiset aina joskus tuovat konvehteja tai muita herkkuja ja asettavat ne tarjolle kahvitilaan. Joko juhlistavat jotain tai sitten asiakkaiden tai toimittajien tuomia ja näitä sitten syövät kaikki halukkaat.