Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet köyhä, mikset kouluttaudu?

Vierailija
12.09.2019 |

Onko kouluttautuminen joillekkin niin vaikeaa? Jos on köyhä ja elämä paskaa niin hankkimalla jonkin taidon voi alkaa tekemään parempaa työtä paremmalla palkalla ja voi nauttia elämästä.
Köyhä elämäntapatyötön ei nauti elämästä, köyhyys ei ole kenellekkään nautinto. Uuden oppiminen on kaikille nautinto ja elämässä pärjääminen.
Köyhät kouluun, on syksy!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on vaikka miten paljon köyhiä ja kouluttautuneita. Kaikki köyhät eivät myöskään ole työttömiä, itse asiassa näin väestön ikääntyessä suurin osa taitaa pian olla, jos ei ole jo, eläkeläisiä.

Vierailija
2/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo, jota noudatin. Lähdin vakituisesta työpaikasta , jossa olin ollut 15 ja urani huipulla 1400 euron nettopalkalla. Kouluttauduin neljä vuotta. Nyt olen akateeminen työtön, välillä pätkähommissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kouluunhan tässä yritetään päästä.

Ei se kaikille heti ekasta tärppää.

Vierailija
4/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko elämänlaatu kasvaa jos kouluttautuu vaikka kouluavustajaksi?

Kun pysyy kotona,saa saman rahan melkein,eikä kukaa nipistele,potki,räi,huuda,käy kimppuun.

Mieluummin roskasarjoja katselen kuin kaitsen päätäni isompia räkäröllikiusaajia.

JA koulunkäynti ei oo mun juttu. En opi. Mitään.

Vierailija
5/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin korkeakouluskaan takaisi hyvää palkkaa tai työn saantia ylipään. Kaikki eivät ole riittävän älykkäitä opiskellakseen hyväpalkkaisia aloja tai sitten työnkuva on sellainen, ettei moraali anna periksi.

Vierailija
6/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian vanha, liian tyhmä, opintotukikuukaudet mennyt, en pääse opiskelemaan aloja, jotka kiinnostavat.

Jos joku kertoo alan, jolle voin kouluttautua suht nopeasti, työllistyminen on melko varmaa ja se olisi edes vähän kiinnostavaa niin toki sitten voin mennä.

Vierailija
7/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo 3 koulutusta. T. Työtön

Vierailija
8/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa hyväpalkkaista työtä kaikille tarjoaviin koulutuksiin on äärettömän vaikea päästä sisään. Toisaalta jos niihin olisi helppo päästä, niin työtä ei enää olisi varmasti kaikille, koska työnantajilla olisi sen jälkeen varaa ruveta nirsoiksi.

Vierailija
9/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis että jokainen työtön jos oikein pinnistelis niin lopulta keksis jonkun alan joka ei olis niin kamalan vastenmielinen. mikä siinä  työssä on NIIN kamalaa ettei sitä mitenkään voi tehdä?

miksi meidän muiden täytyy elättää työttömät? en tajua ja kapina työttömiä vastaan on nousemassa, loiset!

Vierailija
10/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvytön. Ne ainoat työt mitä ehkä saattaisin fyysisesti pystyä tekemään ovat sellaisia koulutuksia joita en pääse opiskelemaan (paikkoja todella vähän) tai sitten opiskelua ei tueta rahallisesti ja en pysty perheellisenä jättäytymään opintotuelle koska en voi tehdä mitään osa-aikaistakaan työtä siinä ohella.

Vierailija
11/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maisterin paperit jo on, kauanko vielä pitäisi kouluttautua?

T. Köyhä palvelualalta

Vierailija
12/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kittari-mies se siellä taas kadehtii köyhiä.

Vierailija
13/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta köyhä olen. Yhdellä palkalla yritän elättää itseni ja kaksi teiniä. Puolet palkasta menee jo vuokraan, asumistukea en saa. Aloitin AMK -opiskelut vuosi sitten, mutta se tökkii taas siinä missä jokaisessa koulutuksessa nuorempanakin: matematiikka. En ymmärrä siitä yhtään mitään. Lisäksi opiskeluihin kuuluu pitkät työharjoittelut, joista minun pitäisi saada täysi palkka, jotta pystyisin pitämään asunnon ja auton, mutta harjoittelut ovat järjestään joko palkattomia tai palkka on 800€/kk. 

Puun ja kuoren välissä ns. Mitään omaisuutta ei ole koskaan pystynyt kerryttämään, joten säästöjä ei ole. Palkka kun tulee, se menee samantien kuluihin.  Joskus mietin että annan vaan kaikkien laskujen olla, lopetan kaiken työnteon ja alan odottelemaan kuolemaa. Ei tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
14/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aika on parempi kuin suuremmat tulot.

Vierailija
15/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo, jota noudatin. Lähdin vakituisesta työpaikasta , jossa olin ollut 15 ja urani huipulla 1400 euron nettopalkalla. Kouluttauduin neljä vuotta. Nyt olen akateeminen työtön, välillä pätkähommissa. 

Sama. Kouluttautuminen ei takaa yhtään mitään. 

Vierailija
16/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti asut jossain muuttotappioalueella? Helsingissä, Turussa ja Tampereella varmasti löytyy hommia.

Vierailija
17/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti asut jossain muuttotappioalueella? Helsingissä, Turussa ja Tampereella varmasti löytyy hommia.

Jos löytyy hommia, miksi em. kaupungeissa on paljon työttömiä?

Vierailija
18/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy sieltäkään jos CV ei ole aukoton.

Vierailija
19/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty opiskelemaan itsenäisesti. Sitä se koulutus nykyään on. Oppilaat opettavat toisiaan ja kaikki on etäopiskelua.

Yritän vielä päästä yliopistoon.. amk ainakaan ei työllistänyt.

Vierailija
20/22 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liian vanha, liian tyhmä, opintotukikuukaudet mennyt, en pääse opiskelemaan aloja, jotka kiinnostavat.

Jos joku kertoo alan, jolle voin kouluttautua suht nopeasti, työllistyminen on melko varmaa ja se olisi edes vähän kiinnostavaa niin toki sitten voin mennä.

Hätäkeskuspäivystäjä tai junankuljettaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä