Minulle "luomu" tarkoittaa kallista, nahistunutta, likaista, pahaa, epäilyttävää.
Kommentit (32)
Minulle se tarkoittaa ruokaa, joka ei aiheuta lapselle yliherkkyysreaktioita. Eli allergiaoireita. Tämä on siis realistista elämää, ei luulo tai kuvitelma.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin vähän pettynyt noihin luomutuotteisiin. Esim. luomukananmunat eivät sovi mulle ollenkaan vaan ostan niitä muita. Usein luomuomenatkin on surkeita rupisia ja pikkuisia. Siis tosi pikkuisia.
Et ei se sana luomu ole mikään paremman laadun tae ainakaan.
Onko tuo Provo? Koska luomukanamunat ja omenat ovat huomattavasti paremman makuisia kuin tavalliset. Ostan ainoastaan niitä tai torilta syksyllä pienten tuottajia omenia. Tavalliset kaupan omenat on ihan p:n makuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Meillä esim. myyntiin menevät porkkanat jaetaan 1-luokkkaan, 2-luokkaan ja eläimille meneviin ns. hevosporkkanoihin. Ne porkkanat mitkä ei kelpaa syötäviksi edes hevosille pakataan luomuporkkanoina ja myydään hyvään hintaan.
Miksi ihmeessä kasvatatte luomua ja myytte sen ei luomuna? Tai vain pienen osan myytte luomuna?
Sellaisia ne luomuviljelijät ovat. Ihan kahleita hevosporkkanoineen.
Mahtaa olla kurjaa olla kahle.
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Meillä esim. myyntiin menevät porkkanat jaetaan 1-luokkkaan, 2-luokkaan ja eläimille meneviin ns. hevosporkkanoihin. Ne porkkanat mitkä ei kelpaa syötäviksi edes hevosille pakataan luomuporkkanoina ja myydään hyvään hintaan.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Sattuuko totuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin vähän pettynyt noihin luomutuotteisiin. Esim. luomukananmunat eivät sovi mulle ollenkaan vaan ostan niitä muita. Usein luomuomenatkin on surkeita rupisia ja pikkuisia. Siis tosi pikkuisia.
Onko tuo Provo? Koska luomukanamunat ja omenat ovat huomattavasti paremman makuisia kuin tavalliset. Ostan ainoastaan niitä tai torilta syksyllä pienten tuottajia omenia. Tavalliset kaupan omenat on ihan p:n makuisia.
No ei tosiaan ole vaan omakohtaista kokemusta. Ostin ensin luomumunia siinä vihreässä paketissa ja ne aiheutti niin huonon olon jatkuvasti, että ostin sitten jotakin pirkkaa tai muuta ja pystyin syömään niitä. Luulin jo, että olen tullut kananmunalle allegiseksi. Mutta ne luomumunat vaan ei sopineet.
paikallinen luomu viljelijä tyhjentää lika kaivoja ruiskuttaa luomua mansikka maalle arvaa syönkö
Emma K. kirjoitti:
Niin, kun Suomi on tällainen suurpiirteinen, ei lainkaan byrokraattinen maa, missä ei tietenkään mitenkään vahdita luomutuotantoa.
(Siis oikeasti sille on tiukat kriteerit, että tuotetta saa kutsua luomuksi. Ja niitä valvotaan)
Mutta mutta. Minäkö ällöttävä. Olen luomu.
en koskaan kirjoitti:
paikallinen luomu viljelijä tyhjentää lika kaivoja ruiskuttaa luomua mansikka maalle arvaa syönkö
Mitä tässä yritetään sanoa? Yksittäiset sanat ymmärrän, mutta ei ne näin yhdistettynä tunnu muodostavan mitään käsitettävää.
Luomu on hyvää tarkoittavan ihmisen väärä valinta.