Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle "luomu" tarkoittaa kallista, nahistunutta, likaista, pahaa, epäilyttävää.

Vierailija
12.09.2019 |

Kierrän kaukaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin vähän pettynyt noihin luomutuotteisiin. Esim. luomukananmunat eivät sovi mulle ollenkaan vaan ostan niitä muita. Usein luomuomenatkin on surkeita rupisia ja pikkuisia. Siis tosi pikkuisia.  

Et ei se sana luomu ole mikään paremman laadun tae ainakaan.

Vierailija
22/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se tarkoittaa ruokaa, joka ei aiheuta lapselle yliherkkyysreaktioita. Eli allergiaoireita. Tämä on siis realistista elämää, ei luulo tai kuvitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin vähän pettynyt noihin luomutuotteisiin. Esim. luomukananmunat eivät sovi mulle ollenkaan vaan ostan niitä muita. Usein luomuomenatkin on surkeita rupisia ja pikkuisia. Siis tosi pikkuisia.  

Onko tuo Provo? Koska luomukanamunat ja omenat ovat huomattavasti paremman makuisia kuin tavalliset. Ostan ainoastaan niitä tai torilta syksyllä pienten tuottajia omenia. Tavalliset kaupan omenat on ihan p:n makuisia.

Vierailija
24/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Meillä esim. myyntiin menevät porkkanat jaetaan 1-luokkkaan, 2-luokkaan ja eläimille meneviin ns. hevosporkkanoihin. Ne porkkanat mitkä ei kelpaa syötäviksi edes hevosille pakataan luomuporkkanoina ja myydään hyvään hintaan.

Miksi ihmeessä kasvatatte luomua ja myytte sen ei luomuna? Tai vain pienen osan myytte luomuna?

Sellaisia ne luomuviljelijät ovat. Ihan kahleita hevosporkkanoineen.

Mahtaa olla kurjaa olla kahle.

Vierailija
25/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Meillä esim. myyntiin menevät porkkanat jaetaan 1-luokkkaan, 2-luokkaan ja eläimille meneviin ns. hevosporkkanoihin. Ne porkkanat mitkä ei kelpaa syötäviksi edes hevosille pakataan luomuporkkanoina ja myydään hyvään hintaan.

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Sattuuko totuus?

Vierailija
26/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mielikuvat minullakin.

Vierailija
27/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Provo? Koska luomukanamunat ja omenat ovat huomattavasti paremman makuisia kuin tavalliset. Ostan ainoastaan niitä tai torilta syksyllä pienten tuottajia omenia. Tavalliset kaupan omenat on ihan p:n makuisia.

No ei tosiaan ole vaan omakohtaista kokemusta. Ostin ensin luomumunia siinä vihreässä paketissa ja ne aiheutti niin huonon olon jatkuvasti, että ostin sitten jotakin pirkkaa tai muuta ja pystyin syömään niitä. Luulin jo, että olen tullut kananmunalle allegiseksi. Mutta ne luomumunat vaan ei sopineet.

Vierailija
28/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallinen luomu viljelijä tyhjentää lika kaivoja ruiskuttaa luomua mansikka maalle arvaa syönkö

Vierailija
29/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Niin, kun Suomi on tällainen suurpiirteinen, ei lainkaan byrokraattinen maa, missä ei tietenkään mitenkään vahdita luomutuotantoa.

(Siis oikeasti sille on tiukat kriteerit, että tuotetta saa kutsua luomuksi. Ja niitä valvotaan)

Vierailija
30/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta. Minäkö ällöttävä. Olen luomu.

Vierailija
31/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan kirjoitti:

paikallinen luomu viljelijä tyhjentää lika kaivoja ruiskuttaa luomua mansikka maalle arvaa syönkö

Mitä tässä yritetään sanoa? Yksittäiset sanat ymmärrän, mutta ei ne näin yhdistettynä tunnu muodostavan mitään käsitettävää.

Vierailija
32/32 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu on hyvää tarkoittavan ihmisen väärä valinta.