Uusperhe+naimisiinmeno+sukunimi
Eli miten te uusperheelliset jotka olette naimisiin menneet niin lastenne kohdalla valinneet sukunimen. Eli onko lapset jääny esim isän sukunimelle tai omallenne , kun itse olette vaihtaneet uuden puolison sukunimen.
Meillä mies veti nyt hatusta tollasenkin jutun. Lapset on (aikasemmasta suhteesta)mun sukunimellä.
Nuorimmainen on tän isän sukunimellä.
En tienny että tollanenkin asia voi miehelle ongelmaksi muuttua. Mies on siis ollut jo kuvioissa siitä lähtien, kun lapset aikasemmasta suhteesta oli pieniä toinen alle vuoden ja toinen almost3v.
Nyt sit päätin kyl etten aio mennä naimisiin ollenkaan ton miehen kanssa,se laitto sellasen litanjian asioita ,kuten ei naimisiin meno muuta mitään ja pitäs mennä ihan hiljaa keskenämme naimisiin eikä sanottas siitä kellekkään et ollaan naimisissa yms...
Mut siis kiinnostas vaan tietää miten muilla.
Ps.ei tarvi niiden joita tämä uusperhe asia ei koske niin kommentoida.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ottanut mieheni sukunimeä. Lapsillani on taas isänsä sukunimi. Ovessa lukee siis kolme nimeä.
Alussa mietimme, että otamme aivan uuden keksityn nimen, mutta se sitten jäi. Meillä kun on jo omasta takaa hauskat nimet.
Hei. Kiitos vastauksesta joka onkin fiksuin täällä. Ihan järkevää noin
En tosin ymmärtänyt aloituksesta, mikä oli ongelma, siksi vain vastasin miten meillä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä saa ihan kaikki kommentoida, sinä et niitä rajauksia tee.
Olishan se aika ennenkuulumatonta, että lapset ottas uuden miehesi sukunimen. Sekoilkaa keskenänne, mut elkää vetäkö lapsia siihen mukaan.
Uulalaa oikeen uhooja liikkeellä.ou shit.
Sinähän et tiedä miten asia on,esim onko tämä ns.isäpuoli vaikka lapsille oikeaa isää "enempi" isä ja tärkeämpi ja läheisempi. En näe ongelmaa siinä etteikö lapset voisi ottaa halutessaan isäpuolen sukunimen.T
t.ap
T.uhoilija
Kolmeosaiset nimet on tosi jess, Virtanen-Mäkinen-Korhonen. Säästyy ainakin kysymyksiltä, oletko naimisissa/oletko ollut/onko lapsia paljon ja keiden kanssa.
Mutta onnea matkaan :)
Ei niiden entisten lapsien nimiä niin vasn saa vaihtaa ilman niiden lasten isän suostumusta.
Ite olen suurperheestä, meillä oli parhaillaan lapsilla kolmea eri sukunimeä, ollaan selvitty hengissä ja nimien vaihdot myöhemmin ollut jokaisen yksilön oma asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pitää nykyisen nimensä. Hirvittävä rumpa taas vaihtaa, kun se ero tulee.
Sä taidat olla niitä jota jalkoväki vie. Jos naimisiin mennään niin eiköhän sitä olla yhdessä hamaan loppuun asti. Vain surkimukset luovuttavat ja eroavat!
Ps. Ei se nyt niin iso asia(ei mikään rumpa!?! :p ) ole niitä sukunimiä alkaa vaihtamaan,vähän paperitöitä ja rahalla siitä selviää :)
t. ap
Almost?
Voi pyhä typeryys!
Noin sanahan on niin vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ottanut mieheni sukunimeä. Lapsillani on taas isänsä sukunimi. Ovessa lukee siis kolme nimeä.
Alussa mietimme, että otamme aivan uuden keksityn nimen, mutta se sitten jäi. Meillä kun on jo omasta takaa hauskat nimet.
En tosin ymmärtänyt aloituksesta, mikä oli ongelma, siksi vain vastasin miten meillä on...
Siis se,että mies ei tiedä mikä sukunimi mun lapsilla sitten olisi. Nuorempi heistä on sanonut,että haluaa saman sukunimen kuin isäpuolella on. Toisella lapsista ei ole
sanonut kantaansa suuntaan tai toiseen..
Mutta joo päätin antaa koko naimisiinmeno asia olla.
Olisihan sen lapsen sukunimen sitten samalla voinut vaihtaa isänsukunimeksi ,kun oltais naimisiin menty...ei vaan tullut silloin ajateltua tuota..
Tämä ap on harvinaisen typerä ihminen.
Eipä minulla muuta.
Lapset pois tuommoiselta tollolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden entisten lapsien nimiä niin vasn saa vaihtaa ilman niiden lasten isän suostumusta.
Ite olen suurperheestä, meillä oli parhaillaan lapsilla kolmea eri sukunimeä, ollaan selvitty hengissä ja nimien vaihdot myöhemmin ollut jokaisen yksilön oma asia
Jos on yh, saa vaihtaa. Ja välit kunnossa ex mieheen niin ei sekään ongelma
Vierailija kirjoitti:
Eipä minulla muuta.
Lapset pois tuommoiselta tollolta.
toivottavasti sinä et tee jälkikasvua syystä,että.....sitä voitkin miettiä
En vaihtanut ekassa avioliitossa omaa nimeäni, lapset saivat isänsä sukunimen. Kun rupesin olemaan nykyisen mieheni kanssa, meillä aluksi oli siis ovessa kolme sukunimeä, minun, lasteni ja miehen. Mentiin naimisiin ja otin uuden miehen nimen (koska nyt vaan halusin :D) ja oven/postilaatikon nimistä tippui yksi pois.
En ole koskaan kokenut mitenkään haitaksi sitä että huushollissa asuu erisukunimisiä ihmisiä, tai sitä että lapsillani on eri sukunimi kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minulla muuta.
Lapset pois tuommoiselta tollolta.toivottavasti sinä et tee jälkikasvua syystä,että.....sitä voitkin miettiä
Kur kur...ihan ap<3
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä sukunimiä pitää vaihdella? Edes omaa? Vanhentunut tapa
On vanhentunut tapa haluta, että omalla lapsella on sama sukunimi kuin itsellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minulla muuta.
Lapset pois tuommoiselta tollolta.toivottavasti sinä et tee jälkikasvua syystä,että.....sitä voitkin miettiä
Toivottavasti sinä opit joskus kirjoittamaan!
Tuskin, mutta aina voi toivoa.
Tässä haisee valkoinen roskaväki todella vahvasti.
Ylipäänsä ihmettelen mikä hinku on antaa lapsille miehen sukunimi, erossahan lapset useimmiten jää äidin kanssa? Enkä ymmärrä sitäkään miksi aikuinen ihminen yhtäkkiä haluaa muuttaa oman nimensä.
Eli aikuiset omalla sukunimellään, lapset äidin sukunimellä.
Mulla kaveri, jonka sukunimi vaihtui neljä kertaa kouluaikana. Eka sillä oli isänsä sukunimi, mut sitte sille vaihdettiin äitinsä sukunimi. Sit se äiti meni uusiin naimisiin, lapselle vaihdettiin isäpuolen nimi. Avioliitto päättyi myrskyisissä merkeissä, joten lapsen nimi vaihdettiin taas äitylin nimelle...
Lapsilla pysyy se sukunimi mikä niillä on aina ollut. Äiti voi päättää jättääkö omansa, ottaako pelkästään miehen sukunimen tai ottaako yhdistelmänimen. Mies voi tehdä jonkun näistä myös.