Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko sinä keskustelukumppania silmiin?

Vierailija
11.09.2019 |

Mä en oikeastaan katso silmiin kuin lyhyitä kohteliaita vilkaisuja. Mieluiten pidän katseeni suunnattuna muualle kuten pöytään, maahan tai ulos ikkunasta. En pidä suorasta katsekontaktista ja tulen siitä hermostuneeksi.

Onko tämä epäkohteliasta ja olenko outo?

Tuli vaan mieleen kun tänään jouduin tällaisen intensiivisen tapittajan kanssa samaan kahvipöytään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen, en tykkää pitkään katsoa toista silmiin. Vilkaisen kyllä, mutta en jää toljottamaan. Vaivaannuttavaa katsoa toista pitkään suoraan silmiin.

Vierailija
2/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ehkä en olekaan sosiaalisesti ihan toivoton tapaus.

Terveisin Naispelko26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielellään, mutta kohteliasta se on katsoa silmiin kokoajan. Katson kyllä silmien väliin, koska suora katsominen toisen silmiin saa minut myös tolaltani. T. 44-v valkoinen heteromies.

Vierailija
4/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielellään, mutta kohteliasta se on katsoa silmiin kokoajan. Katson kyllä silmien väliin, koska suora katsominen toisen silmiin saa minut myös tolaltani. T. 44-v valkoinen heteromies.

Tämähän on tutkittu juttu, että tulee jopa mielenterveyden ongelmia ja hallusinaatioita, kun liikaa tuijoittelee toisen silmiä

Vierailija
5/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa en koskaan katso keskustelukumppaniani silmiin vaan nenään, silmien väliin.

Vierailija
6/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan

mies51v

Vierailija
7/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä pelottava olo, jos joku katsoo koko ajan silmiin.

Vierailija
8/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kulttuurissa tämä on kohteliaisuusnormi?

Vierailija
9/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Katson kyllä silmiin aina silloin tällöin, mutta en ala tuijottamaan. Ja jos joku katsoa tapittaa minua koko ajan, tunnen oloni vaivaantuneeksi.

Jostain kuulin vinkin että voi katsoa toisen nenän yläosaa, se näyttää siltä kuin katsoisi silmiin.

Vierailija
10/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso, koska silloin en pysty keskittymään itse keskusteluun. Minulla on Aspergerin syndrooma.

Vierailija
11/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai katson, en ole mikään luihu ihminen, joka ei uskalla ja kehtaa katsoa toista. Minä katson silmiin ja odotan, että toinen tekee samoin. Jos toinen ei katso silmiin, vaan katse vaeltelee epämääräisesti siellä täällä, niin tuntuu, että toista ei voi vähääkään kiinnostaa minun sanomiseni. Tuntuu, että hän peittelee jotain, jopa valehtelee. Se ei ole hyvä lähtökohta asialliselle keskustelulle ja saatan lopettaa keskustelun alkuunsa.

Vierailija
12/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiin tuijotus on aggressiivinen ja dominoiva ele. En.

Vierailija
13/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Katson kyllä silmiin aina silloin tällöin, mutta en ala tuijottamaan. Ja jos joku katsoa tapittaa minua koko ajan, tunnen oloni vaivaantuneeksi.

Jostain kuulin vinkin että voi katsoa toisen nenän yläosaa, se näyttää siltä kuin katsoisi silmiin.

Tuijottaminen on sairasta, normaalisti kiinnostuneena katsominen ja keskusteluun osallistuminen on normaalin ihmisen merkki.

Vierailija
14/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa katsoa silmiin. Vilkaisen välillä vaan. Itse tosi epävarma ja sairaalloisen ujo.

Vierailija
15/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juurikaan

mies51v

Ihmiset vaivautuu jos katselen heitä silmiin. Tämän takia en katso tai tuijota

mies51v

Vierailija
16/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmiin tuijotus on aggressiivinen ja dominoiva ele. En.

Yritä miettiä mitä eroa on katsomisella ja tuijottamisella. Jos et keksi eroa, niin ehkä sinun ei tarvitsekaan.

Vierailija
17/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa katsoa silmiin. Vilkaisen välillä vaan. Itse tosi epävarma ja sairaalloisen ujo.

Niinpä, sinäpä sen sanoit. Eli sairaalloisen ujot ja epävarmat eivät katso silmiin.

Vierailija
18/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkuilen silmiin. Katseeni harhailee ihan muualle. Koen ahdistavana pidemmän katsekontaktin.

Mieheni on ainut ketä voin tuijotella silmiin ilman hermostumista.

Vierailija
19/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri katsoo välillä silmiin joista siirtää katseen jatkuvasti kaulalle. Tosi rasittavaa kun tuntuu että mulla on fritsu, finni tai jotain muuta outoa kaulassa.

Ja tänään olin samalla tavalla kaulaa vahtaavan farmaseutin asiakkaana. Oli pakko sitten käydä sovituskopissa katsomassa mitä mun kaulalla oli. No ei mitään. Huoh.

Vierailija
20/30 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähempää alkaa nenää tuijottaa, luulevat väyryseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän