Lidl'n tomaatintaimet, jollain kokemuksia?
Ostin noita keväällä ja nyt ovat isoja, mutta kaikki täysin vihreitä. Edes pientä punerrusta ei näy. Asun Turussa, eli ilmasto sopii, ja olen joka kesä jokusen tomaatin rivarikämppäni patiolta ruukusta saanut syötäväksi, mutta eipä ole vielä vihreitä vastaan tullut. Laatikossa (hinta 5,99 ja taimia joku 6 kpl oisko ollut, eli ei hinnalla pilattuja) ei ollut muistaakseni mitään tietoja, jotain kasvien lehtiä kuvattuna vain.
Onko nämä ihan syötäviä sellaisenaan? Ne näyttävät raaoilta. Vihreitä olen nähnyt säilykkeinä. Kiitos tiedoista!
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Laita ne kuivakaappiin kanamunakennossa ja vaikka omena lisäksi. Kestää tovin ennenkuin punehtuvat, mutta väriä tulee.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Jospa annan olla ulkona kuitenkin niin kauan kuin mahdollista. Täytynee kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ne kuivakaappiin kanamunakennossa ja vaikka omena lisäksi. Kestää tovin ennenkuin punehtuvat, mutta väriä tulee.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Jospa annan olla ulkona kuitenkin niin kauan kuin mahdollista. Täytynee kokeilla.
Tässä sama vinkki vähän " virallisemmin"
Edellis kesänä mulla oli Lidlin taimet, 6 taimea tuotti hyvän sadon punaisia tomaatteja. Syyskuun alussa oli valmiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sama vinkki vähän " virallisemmin"
Kiitti! :)
Eteläistä lajiketta, ei ehdi kypsyä Suomessa. Kuluttajaa huijataan taas.
Vierailija kirjoitti:
Edellis kesänä mulla oli Lidlin taimet, 6 taimea tuotti hyvän sadon punaisia tomaatteja. Syyskuun alussa oli valmiita.
Hyvä. Ovat puhdasta ja makeaa syötävää, ja kauniitakin. Papuja on tullut myös ihan kivasti. Eiköhän nämä tomaatitkin vielä parempiin suihin uppoa :D