Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pääsisit mille vain alalle opiskelemaan

Vierailija
11.09.2019 |

Mihin ammattiin kouluttautuisit? Itsellä se olisi ehdottomasti hammaslääkäri. Surettaa, ettei matikan ja kielipään takia ole mitään mahdollisuutta ikinä päästä hammaslääkikseen.. Hammaslääketiede kiehtoo todella paljon.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriksi. Tarkemmin vielä jos saisi sanoa, niin kardiologiksi. Tai lääketieteen tutkijaksi. 

Minusta ei kuitenkaan ollut sitten mihinkään työhön. Masentaa, ja jos joudun käymään lääkärissä joskus, joudun pidättelemään itkua silkasta kateudesta, että niistä muista oli siihen ja minusta ei.

Vierailija
22/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes yrittänyt? Sinä olet ainoa joka on itsesi tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tosi hyvin mitä ajat takaa ja olen yrittänyt rohkaista itseäni, että kyllä minä voin jos tarpeeksi haluan... Mutta kylmä totuus on se, että yläasteella matematiikan numero vaihteli 6-7 välillä, samoin englanti 7. Ja rehellisesti, yritin silloin lujasti. Hakeuduin jopa erityisopetukseen, että asiat uppoaisivat kaaliin.. Vaan ei. Hakeuduin sitten ammattikouluun yläasteen jälkeen, kun lukio hirvitti. Käsittääkseni hammaslääkiksessä opetukset on osittain englanniksi ja matematiikka melko vaikeaa, joten se torppaa haaveet aina heti alkuunsa.

Vierailija
24/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi. Tarkemmin vielä jos saisi sanoa, niin kardiologiksi. Tai lääketieteen tutkijaksi. 

Minusta ei kuitenkaan ollut sitten mihinkään työhön. Masentaa, ja jos joudun käymään lääkärissä joskus, joudun pidättelemään itkua silkasta kateudesta, että niistä muista oli siihen ja minusta ei.

Haitko siis joskus kouluun? Ja miksi sinusta ei ollut mihinkään työhön?

Vierailija
25/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

merikapteeni

Vierailija
26/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitsisi miettiä todellista työllistymistä, haluaisin lukea taidehistoriaa. 

Vierailija
27/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teakkiin opiskelemaan näyttelijäksi.  

Vierailija
28/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina salaa haaveillut asianajajan urasta. Vaikka eihän siihen riittäisi se että pääsisi sisään, pitäisihän siellä koulussa jotenkin pärjätäkin :D

Vierailija
29/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriminologi

Vierailija
30/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
31/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tosi hyvin mitä ajat takaa ja olen yrittänyt rohkaista itseäni, että kyllä minä voin jos tarpeeksi haluan... Mutta kylmä totuus on se, että yläasteella matematiikan numero vaihteli 6-7 välillä, samoin englanti 7. Ja rehellisesti, yritin silloin lujasti. Hakeuduin jopa erityisopetukseen, että asiat uppoaisivat kaaliin.. Vaan ei. Hakeuduin sitten ammattikouluun yläasteen jälkeen, kun lukio hirvitti. Käsittääkseni hammaslääkiksessä opetukset on osittain englanniksi ja matematiikka melko vaikeaa, joten se torppaa haaveet aina heti alkuunsa.

En tiedä paljonko sinulla on aikaa yläkoulusta, mutta usein käy niin, että elämänkokemus auttaa oppimisessa, ja se matikka tai englanti ei enää aikuisena tunnukaan niin vaikealta oppia. Mitä jos kokeilisit iltalukiota? Jos on noin selkeä haave, kyllä sitä mielestäni kannattaa tavoitella. Tsemppiä!

Vierailija
32/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos palkka arvottais vasta koulutuksen jälkeen? Mikä ala kiinnostais jos käy huonosti ja saa tonnin setelin kuukaudessa.

Vierailija
33/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasinpuhaltajaksi - ehdottomasti lasinpuhaltajaksi!

Tämä on täysin mahdollinen haave toteuttaa. Hae vaikka heti jatkuvassa haussa!

Nykyisin opiskelun voi aloittaa milloin vaan, jokaiselle tehdään henkilökohtainen opiskelusuunnitelma jossa aiemmista opinnoista saa hyväksilukuja. Porukassa on kaikenikäisiä ja taustaisia opiskelijoita, sinne vaan sekaan jos tämä on unelma. Opiskella voi opintorahan lisäksi esim. aikuiskoulutustuella https://www.sasky.fi/sasky/koulutukset/show.tmpl?id=50&sivu_id=7826&kr=2

Vierailija
34/34 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä paljonko sinulla on aikaa yläkoulusta, mutta usein käy niin, että elämänkokemus auttaa oppimisessa, ja se matikka tai englanti ei enää aikuisena tunnukaan niin vaikealta oppia. Mitä jos kokeilisit iltalukiota? Jos on noin selkeä haave, kyllä sitä mielestäni kannattaa tavoitella. Tsemppiä!

Ihana viesti, kiitos paljon rohkaisusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme