Jos pääsisit mille vain alalle opiskelemaan
Mihin ammattiin kouluttautuisit? Itsellä se olisi ehdottomasti hammaslääkäri. Surettaa, ettei matikan ja kielipään takia ole mitään mahdollisuutta ikinä päästä hammaslääkikseen.. Hammaslääketiede kiehtoo todella paljon.
Kommentit (34)
Oletko edes yrittänyt? Sinä olet ainoa joka on itsesi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tosi hyvin mitä ajat takaa ja olen yrittänyt rohkaista itseäni, että kyllä minä voin jos tarpeeksi haluan... Mutta kylmä totuus on se, että yläasteella matematiikan numero vaihteli 6-7 välillä, samoin englanti 7. Ja rehellisesti, yritin silloin lujasti. Hakeuduin jopa erityisopetukseen, että asiat uppoaisivat kaaliin.. Vaan ei. Hakeuduin sitten ammattikouluun yläasteen jälkeen, kun lukio hirvitti. Käsittääkseni hammaslääkiksessä opetukset on osittain englanniksi ja matematiikka melko vaikeaa, joten se torppaa haaveet aina heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi. Tarkemmin vielä jos saisi sanoa, niin kardiologiksi. Tai lääketieteen tutkijaksi.
Minusta ei kuitenkaan ollut sitten mihinkään työhön. Masentaa, ja jos joudun käymään lääkärissä joskus, joudun pidättelemään itkua silkasta kateudesta, että niistä muista oli siihen ja minusta ei.
Haitko siis joskus kouluun? Ja miksi sinusta ei ollut mihinkään työhön?
Jos ei tarvitsisi miettiä todellista työllistymistä, haluaisin lukea taidehistoriaa.
Teakkiin opiskelemaan näyttelijäksi.
Mä olen aina salaa haaveillut asianajajan urasta. Vaikka eihän siihen riittäisi se että pääsisi sisään, pitäisihän siellä koulussa jotenkin pärjätäkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tosi hyvin mitä ajat takaa ja olen yrittänyt rohkaista itseäni, että kyllä minä voin jos tarpeeksi haluan... Mutta kylmä totuus on se, että yläasteella matematiikan numero vaihteli 6-7 välillä, samoin englanti 7. Ja rehellisesti, yritin silloin lujasti. Hakeuduin jopa erityisopetukseen, että asiat uppoaisivat kaaliin.. Vaan ei. Hakeuduin sitten ammattikouluun yläasteen jälkeen, kun lukio hirvitti. Käsittääkseni hammaslääkiksessä opetukset on osittain englanniksi ja matematiikka melko vaikeaa, joten se torppaa haaveet aina heti alkuunsa.
En tiedä paljonko sinulla on aikaa yläkoulusta, mutta usein käy niin, että elämänkokemus auttaa oppimisessa, ja se matikka tai englanti ei enää aikuisena tunnukaan niin vaikealta oppia. Mitä jos kokeilisit iltalukiota? Jos on noin selkeä haave, kyllä sitä mielestäni kannattaa tavoitella. Tsemppiä!
Mitäs jos palkka arvottais vasta koulutuksen jälkeen? Mikä ala kiinnostais jos käy huonosti ja saa tonnin setelin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Lasinpuhaltajaksi - ehdottomasti lasinpuhaltajaksi!
Tämä on täysin mahdollinen haave toteuttaa. Hae vaikka heti jatkuvassa haussa!
Nykyisin opiskelun voi aloittaa milloin vaan, jokaiselle tehdään henkilökohtainen opiskelusuunnitelma jossa aiemmista opinnoista saa hyväksilukuja. Porukassa on kaikenikäisiä ja taustaisia opiskelijoita, sinne vaan sekaan jos tämä on unelma. Opiskella voi opintorahan lisäksi esim. aikuiskoulutustuella https://www.sasky.fi/sasky/koulutukset/show.tmpl?id=50&sivu_id=7826&kr=2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljonko sinulla on aikaa yläkoulusta, mutta usein käy niin, että elämänkokemus auttaa oppimisessa, ja se matikka tai englanti ei enää aikuisena tunnukaan niin vaikealta oppia. Mitä jos kokeilisit iltalukiota? Jos on noin selkeä haave, kyllä sitä mielestäni kannattaa tavoitella. Tsemppiä!
Ihana viesti, kiitos paljon rohkaisusta!
Lääkäriksi. Tarkemmin vielä jos saisi sanoa, niin kardiologiksi. Tai lääketieteen tutkijaksi.
Minusta ei kuitenkaan ollut sitten mihinkään työhön. Masentaa, ja jos joudun käymään lääkärissä joskus, joudun pidättelemään itkua silkasta kateudesta, että niistä muista oli siihen ja minusta ei.