Jos pääsisit mille vain alalle opiskelemaan
Mihin ammattiin kouluttautuisit? Itsellä se olisi ehdottomasti hammaslääkäri. Surettaa, ettei matikan ja kielipään takia ole mitään mahdollisuutta ikinä päästä hammaslääkikseen.. Hammaslääketiede kiehtoo todella paljon.
Kommentit (34)
Tekniselle alalle diplomi-insinööriksi
Poliisi - ryöstin tosin elintarvikeliikkeen joten se meni siihen.
Nukketeatteria haluaisin opiskella. Nyt olen DI
Mikä muu siinä hammaslääkärin työssä viehättää, kuin palkka. Sehän on kohtalaisen raskasta intensiivistä käsityötä pääsääntöisesti. Mutta okei, jos pitää pikkutarkasta nypräämisestä.
Ravitsemustiede voisi olla ihan kiinostava ala, samoin farmasia. Molemmat alat ainakin kuulostavat aika matemaattisilta, joten en edes hakisi.
Psykologia olisi myös kiinnostava pääaine, ja sitä ehkä pääsisinkin opiskelemaan, jos hakisin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu siinä hammaslääkärin työssä viehättää, kuin palkka. Sehän on kohtalaisen raskasta intensiivistä käsityötä pääsääntöisesti. Mutta okei, jos pitää pikkutarkasta nypräämisestä.
Kaikki. Ja nimenomaan se käsillä tekeminen. Käsillä tekeminen on hyvin tuttua kun olen ammatiltani kondiittori. Se jotenkin tuntuisi hyvältä, kun saisi jonkun risaiset/reikäiset hampaat näyttämään hyvältä!
Elokuvaohjausta taideteollisessa.
Mutta sinne taidetaan ottaa kaksi opiskelijaa vuosittain :D
Opiskelisin luonnontieteitä. Etenkin kaikki perinnöllisyys- ja dna-jutut kiinnostaa.
Tai sitten avaruustiede, ihan äärettömän mielenkiintoista, mutta siitä nyt mun fysiikan ymmärtämyksellä on täysin turha haaveilla :D
Laitoshuoltajaksi tai lähihoitajaksi.
Joku johto juttu. Mä tykkäsin vaan sanoo et tehkää noi tai ei sitä et mä vaan kävisin moikkaa ne sanois päivää jokanen. Vois mulla joku liike kans ja se ois tosi suosittu
Edellisiä kompaten elokuvaohjaus tai biokemia äärimmilleen vedettynä, tai jonkinlainen lääketieteellinen tutkimusala antropologiaan yhdistettynä. Toisaalta meteorologia voisi olla myös ihanaa.
Eläinlääkäri, ihmislääkäri tai mikrobiologi.
Opiskelen tietojenkäsittelytiedettä ja tämä on minulle unelma-ala. En tiedä enää vaihtaisinko esim. lääketieteelliseen, vaikka lukiossa se oli tavoitteeni ja kerran sinne pyrinkin. Ainoastaan taloudelliset seikat puoltaisivat vaihtoa, eivätkä enää välttämättä kovin selkeästi, kun kohta olen puolessavälissä opintoja.
Lasinpuhaltajaksi - ehdottomasti lasinpuhaltajaksi!