Jos haluatte laihtua niin jättäkää vain leipä, pulla ja karkit pois (muuta ei tarvitse tehdä)
Ateriakoot maltillisia, toinen päivän aterioista kannattaa korvata salaattiaterialla. Tämän lisäksi tehkää kävelylenkkejä (ei tarvitse tehdä edes pitkiä).
Kun noudattaa näitä perussääntöjä, niin paino tippuu lähes automaattisesti alaspäin. Mitään nälkäkuureja ei edes tarvita.
Kommentit (38)
Ja ap:n mainitsemien kahden aterian lisäksi laiduntamista kaiken päivää.
Niin niin, mutta mistä sitten elämään sisältö ja merkitys, jos ei saa syödä pullaa ja karkkia ja juoda viinaa? Hittoako täällä sitten enää kärvistelemään ylipäätään?
Voi voi...
En syö karkkia tai pullaa. Leipää harvoin, maksimi on pari palaa päivässä silloin kun sitä syön.
Harvoin syön kahta "kunnon" ateriaa päivässä. Salaatti on hyvin tyypillinen ruoka.
Alkoholia en juo.
Liikuntaa 4-6 krt/ vko.
Tällä tavalla lihottu lievään ylipainoon ja paino ei laske.
Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin niin, mutta mistä sitten elämään sisältö ja merkitys, jos ei saa syödä pullaa ja karkkia ja juoda viinaa? Hittoako täällä sitten enää kärvistelemään ylipäätään?
Ei varmaankaan kannatakaan :D
No esim. pullan, keksit ja karkit voisin jättää muuten pois jos söisin niitä pieninä määrinä, esim. pienen pullan, 2-3 keksiä tai vaikka pienen suklaapatukan vaikka kerran viikossa mutta leipää en halua jättää pois sillä syön lähes aina ruisnäkkileipää ja siinä on runsaasti esim. hitaasti imeytyvää hiilihydraattia, kuituja, hivenaineita ja vitamiineja.
Pitää paikkansa. Mutta kun mä tykkään niin hirveästi leivästä, pullasta ja karkista.
Joskus sitten. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi...
En syö karkkia tai pullaa. Leipää harvoin, maksimi on pari palaa päivässä silloin kun sitä syön.
Harvoin syön kahta "kunnon" ateriaa päivässä. Salaatti on hyvin tyypillinen ruoka.
Alkoholia en juo.
Liikuntaa 4-6 krt/ vko.
Tällä tavalla lihottu lievään ylipainoon ja paino ei laske.
Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.
Lihoohan sitä, jos huonosti ja vähän syö.
Vierailija kirjoitti:
No esim. pullan, keksit ja karkit voisin jättää muuten pois jos söisin niitä pieninä määrinä, esim. pienen pullan, 2-3 keksiä tai vaikka pienen suklaapatukan vaikka kerran viikossa mutta leipää en halua jättää pois sillä syön lähes aina ruisnäkkileipää ja siinä on runsaasti esim. hitaasti imeytyvää hiilihydraattia, kuituja, hivenaineita ja vitamiineja.
No ruisnäkkileipä varmaan on ihan ok, mutta vaalea leipä kannattaa skipata.
Mä syön 2 palaa leipää päivässä (syntiä). En pullaa, karkkia, jätskiä, leivonnaisia, keksejä, sipsejä jne. Syön joka päivä kasviksia väh. 300 g, usein enemmän. Ja harrastan sitä hemmetin kävelyä. Painoindeksi 35. Ei nuo opit tähän ruumiiseen toimi!
Ja vettä juomana.
Olin 30 asti todella hoikka. En syönyt pastaa tai leipää silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös alkoholi pois!
Juu tää kantsii hokasta. Voisin sanoo että vaikuttaa vähintään yhtä paljon ku karkit ja pullat. Varsinkin jos vetää vähän reilummin.😉
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 2 palaa leipää päivässä (syntiä). En pullaa, karkkia, jätskiä, leivonnaisia, keksejä, sipsejä jne. Syön joka päivä kasviksia väh. 300 g, usein enemmän. Ja harrastan sitä hemmetin kävelyä. Painoindeksi 35. Ei nuo opit tähän ruumiiseen toimi!
Syötkö voita, pekonia, partaäijä jogurttia, pähkinöitä jne? Myös rasva jos jokin lihottaa liiallisesti syötynä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta syöt? Ei kasvikset mitään taikapilleriä ole.
En ole lihava ja syön kaikkia noita. Pitää vaan syödä sen verran kuin itsellä on varaa noin energiamäärän kannalta.
Tiedän ylipainoisia jotka syö vain terveellistä ruokaa, mutta ne vaan syö ihan liian paljon niitä pähkinöitä, avokadoa, oliiviöljyä yms. missä on paljonkin energiaa jo pienessä määrässä, ja muun ruuan kanssa ne kalorit sitten kasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö voita, pekonia, partaäijä jogurttia, pähkinöitä jne? Myös rasva jos jokin lihottaa liiallisesti syötynä.
Rasvaa et pysty liikaa syömään.
Kaksi tärkeintä jäi pois; alkoholi ja namit. Monet ylipainosta kärsivät käyttävät molemipia tai toista ylisuuresti. Tavallinen ruokavalio yleensä riittää, ellei sitä "boostaa" jommalla kummalla, tai pahimmillaan molemmilla.
Ai herkut pois, muuta ei tarvitse tehdä? Silti luettelit heti perään kolme asiaa.
Jos olet terve, niin varmaan noinkin laihtuu. Mutta todella ylipainoiset kärsivät lähes 99% liian korkeista insuliiniarvoista, jolloin tuo ohje ei enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa et pysty liikaa syömään.
Älä viitsi naurattaa! Taidatkin olla yksi tämän palstan "rasvahulluista" :)
Ja myös alkoholi pois!