Jos haluatte laihtua niin jättäkää vain leipä, pulla ja karkit pois (muuta ei tarvitse tehdä)
Ateriakoot maltillisia, toinen päivän aterioista kannattaa korvata salaattiaterialla. Tämän lisäksi tehkää kävelylenkkejä (ei tarvitse tehdä edes pitkiä).
Kun noudattaa näitä perussääntöjä, niin paino tippuu lähes automaattisesti alaspäin. Mitään nälkäkuureja ei edes tarvita.
Kommentit (38)
Oletko sinä iltapäivälehden toimittaja? Otsikko sanoo, että jätä leipä, pulla ja karkit pois, muuta ei tarvitse tehdä, ja tekstissä sitten tuleekin lisää ehtoja: syö vähemmän, korvaa toinen päivän aterioista salaatilla ja tee kävelylenkkejä.
Tässä oikea otsikko:
Syö vähemmän ja liiku enemmän, niin laihdut.
Mutta siinähän ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, vai mitä?
Jätä vaimo tai mies jos todella haluat laihtua. Silloin motivaatio riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 2 palaa leipää päivässä (syntiä). En pullaa, karkkia, jätskiä, leivonnaisia, keksejä, sipsejä jne. Syön joka päivä kasviksia väh. 300 g, usein enemmän. Ja harrastan sitä hemmetin kävelyä. Painoindeksi 35. Ei nuo opit tähän ruumiiseen toimi!
Syötkö voita, pekonia, partaäijä jogurttia, pähkinöitä jne? Myös rasva jos jokin lihottaa liiallisesti syötynä.
Rasvaa et pysty liikaa syömään.
Älä viitsi naurattaa! Taidatkin olla yksi tämän palstan "rasvahulluista" :)
Naura ihan rauhassa. Et ole tainnut koskaan kokeilla :D
Ei täällä kenenkään ylipaino liity millään tavoin syömiseen
Karkki olisi helppo jättää pois, koska ei ne muutenkaan kovin paljon maistu. Satunnaisesta pullastakin voisin luopua tiukan paikan tullen, mutta leivästä en luovu koskaan. Syön itse leivottuja leipiä niin kauan kuin itse pystyn ne tekemään. Sitten kun ei enää pysty itse valitsemaan mitä syö, vaan toiset määräävät, niin sitä on siinä vaiheessa jo valmis lähtemään tästä maailmasta. Kauheinta on, jos joku toinen määrää mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä iltapäivälehden toimittaja? Otsikko sanoo, että jätä leipä, pulla ja karkit pois, muuta ei tarvitse tehdä, ja tekstissä sitten tuleekin lisää ehtoja: syö vähemmän, korvaa toinen päivän aterioista salaatilla ja tee kävelylenkkejä.
Tässä oikea otsikko:
Syö vähemmän ja liiku enemmän, niin laihdut.
Mutta siinähän ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, vai mitä?
Eikä kukaan ole tuolla ohjeella onnistunut.
Ja kissanviikset.
En ole syönyt karkkia tai pullaa kahteenkymmeneen vuoteen, toinen päivän aterioista on aina salaatti (eikä edes palstalaisten fetakinkkulohiaurinkokuicattotumaattiöljymarinoituAvokado -salaatti, vaan kasvissalaatti yhdellä proteiinilisällä) ja käyn päivittäin tunnin mittaisella kävelylenkillä. Viimeisen 10 vuotta olen silti lihonut tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ja kissanviikset.
En ole syönyt karkkia tai pullaa kahteenkymmeneen vuoteen, toinen päivän aterioista on aina salaatti (eikä edes palstalaisten fetakinkkulohiaurinkokuicattotumaattiöljymarinoituAvokado -salaatti, vaan kasvissalaatti yhdellä proteiinilisällä) ja käyn päivittäin tunnin mittaisella kävelylenkillä. Viimeisen 10 vuotta olen silti lihonut tasaisesti.
Syöt salaattia ilman rasvaa ja vähällä proteiinilla. Ja ihmettelet lihomista.
Kuka nykyään edes syö pullaa? Enpä ole sitä kenenkään kodeissa vuosikymmeniin nähnyt.
Lisäisin tuohon, että juomaksi pelkkä vesi. Sitten on hyvä. Terveyden kannalta kyllä suosittelen enemmän liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 2 palaa leipää päivässä (syntiä). En pullaa, karkkia, jätskiä, leivonnaisia, keksejä, sipsejä jne. Syön joka päivä kasviksia väh. 300 g, usein enemmän. Ja harrastan sitä hemmetin kävelyä. Painoindeksi 35. Ei nuo opit tähän ruumiiseen toimi!
Syötkö voita, pekonia, partaäijä jogurttia, pähkinöitä jne? Myös rasva jos jokin lihottaa liiallisesti syötynä.
Missä ihmeen kuplassa elät, kun et tätäkään asiaa tiedä?
Minäkin ihmettelen miksen laihdu, kun en syö mitään noista. Vaikka sinä olet syömällä noita lihonut, eivät muut välttämättä liho juuri noista.
Löpöti höpöti. Kun syöt vähemmän kuin kulutat paino alenee. Leipää ei kannata jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naura ihan rauhassa. Et ole tainnut koskaan kokeilla :D
Siinä olet ihan oikeassa. En ole edes kokeillut. Pyrin välttämään tyydyttynyttä rasvaa. Ja arvaahan mitä.. En ole ikinä ollut ylipainoinen, päinvastoin. Olen syönyt aina normiruokaa, järjellä varustettuna, sopivasti. Suosin kuituja ja kasviksia. Ikääkin on jo yli 50v ja terveenä pysynyt.
Varmaan toimii alle 35-vuotiaalla. Itse neljääkymppiä lähestyessä huomaan, että pelkkä herkkujen pois jättäminen ei enää auta. Väitän, että useimpien ihmisten pitää syödä aika vähän jos haluaa pysyä mitoissaan vielä yli nelikymppisenä. Olen normaalipainon alarajoilla, mutta paino hilautuu tasaisesti ylöspäin vuosi vuodelta. Liikun paljon, joten kyse ei ole kulutuksen vähentymisestä.
Oon laihtunut 7 kiloa kuukaudessa tällä ruokavaliolla.
Aamupala - 1 keitetty kananmuna ja kuppi kahvia.
Lounas - kasvissosekeittoa. (Raaka-aineet ovat vaihdelleet.)
Välipala/iltapala - Hedelmää, kasviksia tai pähkinöitä, kahvia. (Vaihdellen)
En ole jaksanut miettiä syömisiä erityisemmin ja sosekeitto on tuntunut vaan kivalle ratkaisulle. Aloitin nyt juoksulenkit ja joogan, joten rupean miettimään mun syömisiä sen mukaiseksi. Mutta on ollut paljon energisempi olo. Tavoite laihtua vielä 10 kiloa. Teen siis istumatyötä.
Itse noita inhoan, mutta tykkään artesaanioluista ja viinistä.
No kaikkea (timmimpi kroppa) ei pakosti aina voi saada. =)