En tajunnut miten pelkään pimeää ennenkuin muutimme maalle ja nyt kaduttaa koko muutto
Mies tekee paljon yövuoroja joiden aikana en saa unta vaan kuuntelen joka rasahdusta, verhot pidän kiinni enkä halua missään nimessä katsoa ulos. Onneksi en enää polta, en nimittäin uskaltaisi tupakalle ulos !
Seuranani on 1vuotias lapsi, ei eläimiä älkääkä edes kehottako semmoisen hankkimista sillä siinähän minä vasta sekoaisin kun kissa tuijottaisi pimeyteen kuin jotain näkien !
Kommentit (82)
Mulla on iso koira, mut naapurit kyl lähellä. Muuten vois pelottaa
Totut. Pari viikkoa tai kuukausi. Normaali reaktio ihmiseltä, joka on kumminkin eläin. Selkäytimesi pitää saada todeta pimeys vaarattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei eläimiä, ellette ole niistä valmiita huolehtimaan koko niiden elämän ajan. Kissaa ei saa pitää ulkona edes maalla. Äkkiä ammutaan.
Mutta itse asiaan. Pimeässä ei ole mitään pelkäämistä, vaikka aluksi voikin pelottaa. Samat asiat siellä ovat pimeässä kuin valossa. Mene vaikka miehen kanssa joskus ulos pimeällä, rauhassa kattelette, taskulamppu mukaan. Ei ole pelättävää.
Ei se ole noin yksinkertaista. Toiset on arempia kuin toiset, eikä siinä mitkään taskulampoukierrokset auta kuin hetken. Sitten tulee taas pilkkopimeä lokakuun ilta, ja ulos ei voi katsoakaan kun sieltä VOI näkyä joku/jotain joka katsoo takaisin..
Olen 20 yrittänyt tottua mutta eipä ole vielä helpottanut. Koska rakastan taloamme muuten niin paljon,niin yritän kestää pimeän örkkien pelonkin.
Hä, mikä sielä pimeässä pelottaa? Hirvet? Ketut? Pidä ovi kiinni, ei ne sisälle tuu..
Sama täällä, en pystyisi asumaan omakotitalossa jossain syrjässä. Ilmeisesti syy on, olen katsonut liikaa free kanavaa.
Olen monta kertaa maalla pimeällä ajellessani ajatellut, että miten nuo ihmiset uskaltavat asua täällä ja pelottaakohan heitä ikinä. Itse asun isossa kaupungissa enkä kyllä uskaltaisi asua varsinkaan yksin jossain syrjässä missä ei ole edes naapureita lähellä. Jos olisi pakko asua tuollaisessa paikassa, hankkisin pari hyvinkoulutettua saksanpaimenkoiraa turvaksi.
Käy joku lyhytterapia. Nuo ovat vain ajatuksia, eikä totta. Ajan mittaan totut.
Meillä oli vähän sama tilanne kun asuimme keskellä metsää ja ongelma oli se etten pelännyt ihmisiä ,rosvoja tai kirvesmurhaajia. Pelkäsin kummituksia, demoneita, staaloja, liekkiöitä...!
(kummitusjuttujen ohella ahmin aikoinaan suomen mytologiaa)
Vierailija kirjoitti:
taskulamppu mukaan
Pimeällä koko lääni näkee taskulamppua käyttävän, mutta taskulamppua käyttävä ei näe kuin pienen kaistaleen osoittamaansa suuntaan :O Parempi hankinta olisi pimeäkiikari. Sillä ei paljasta itseään ja näkee lamppua paremmin.
Tulevaisuudessa jokainen tuttu ihmettelee vuoron perään "eikö sua koskaan pelota?" Ainakin täällä on kokemusta, kun asun yksin maalla.
Jos siellä metsässä on joku joka kyttää kotiani pahat mielessä niin hänellä on täysi syy pelätä minua.
Se riippuu, missäpäin ap asut, onko pelättävää vai ei. Pohjois pohjanmaalla kiertää eräs T. S josta netissä juttuja ja jota olen joutunut pelkäämään ja joka on häiriköinyt minua. Onneksi pääsin muuttamaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vähän sama tilanne kun asuimme keskellä metsää ja ongelma oli se etten pelännyt ihmisiä ,rosvoja tai kirvesmurhaajia. Pelkäsin kummituksia, demoneita, staaloja, liekkiöitä...!
Jeesus on ratkaisu noihin, uskoisin.
Oletko kuullut sellaisista kun ulkovalot ja otsalamppu??
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu, missäpäin ap asut, onko pelättävää vai ei. Pohjois pohjanmaalla kiertää eräs T. S josta netissä juttuja ja jota olen joutunut pelkäämään ja joka on häiriköinyt minua. Onneksi pääsin muuttamaan pois.
Kerro niin voin ahdistua.
Mitä pelkäät? Ihmisiä? Eläimiä? Kummituksia tms.? Suomessa asuntomurrot jne. ovat tosi harvinaisia, mutta siihen ainakin auttaa, että pitää pihalla ja sisällä valoja päällä.
Hankkisin ihan oman mielenrauhani vuoksi murtohälyttimen ja hyvät lukot oviin, jos asuisin maaseudulla yksin.
Eläimistä taas ei ole vaaraa ja kummituksia ei ole olemassa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen maalta kotoisin, joten tuntuu hassulta että kaupunkilaisten mielestä maalla on pelottavaa. Asiahan on juuri päinvastoin, eli kaupungissa on vaarallista, tai ainakin paljon vaarallisempaa kuin maalla.
Uskon että totut kyllä siihen pimeyteen, kun asut siellä pitemmän aikaa ja huomaat ettei mitään pahaa tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ratkaisu noihin, uskoisin.
Satuolentoja vastaan satuolento -loistodea hei!
Ei eläimiä, ellette ole niistä valmiita huolehtimaan koko niiden elämän ajan. Kissaa ei saa pitää ulkona edes maalla. Äkkiä ammutaan.
Mutta itse asiaan. Pimeässä ei ole mitään pelkäämistä, vaikka aluksi voikin pelottaa. Samat asiat siellä ovat pimeässä kuin valossa. Mene vaikka miehen kanssa joskus ulos pimeällä, rauhassa kattelette, taskulamppu mukaan. Ei ole pelättävää.