Onko koirakuolemien bakteeri peräisin kiinassa tuotetuista koiranherkuista?
Norjassa kuolleista koirista löytynyt providencia alcalifaciens bakteeria, jota on Kiinasa usein lihatuotteissa (mm. Kana).
ttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29553069/
Tuossa faktaa.
Käytännössä melkein kaikki koirien kana ym.purutikut ja kuivatut kanafileet tulee Kiinasta.
Itse olen bikotoinut muutenkin kiinaa. Tässä ehkä muillekin koiranomistajille varotoimena hyvä syy boikottiin.
Kommentit (47)
Ennemmin tai myöhemmin niistä Kiinan eläintehtaista leviää jokin sairaus, joka tuhoaa lemmikit/tuotantoeläimet/ihmiset/kaikki. Ihme ettei ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt, että jokin kuivamuona olisi syyllinen🤔
Se vaihtoehto on Norjassa jo suljettu pois. Sairastuneet koirat ovat syöneet kuka mitäkin ruokaa. Ruoka ei yhdistä näitä tapauksia.
Koirat ovat osittain syöneet eri ruokia eli tosiaan saman merkin ruuat on suljettu pois.
Tosiasiassa eri merkkien ruokia tehdään samoissa tehtaissa ja lisäksi vaikka ruoka tehtäisiin eri tehtaissa, saattaa nämä eri tehtaat käyttää raaka-aineiden toimittajina samaa toimittajaa.
Eli vaikka koirat ovatkin syöneet "eri ruokaa", voi näissä eri ruuissa olla joku yhdistävä tekijä. Tätä yhdistävää tekijää ei käsittääkseni ole suljettu vielä pois. Ei tarvitse kun yhdestä ainesosasta yhden osittain pilaantuneen erän niin katastrofi on valmis. "Laitetaanpa tätä ainesosaa x mustin murkinaan kauhallinen": se kauhallinen on osin pilaantunutta ja osin hyvää. "Kouhaistaanpa kauhallinen tätä samaa ainesosaa x tähän hauhausafkaan"=taas menee osa pilaantunutta. Eli vain osa mustin murkinasta ja osa hauhausafkasta on pilaantunutta, ei kaikki. Koirannappulat tehdään toki isosta sekoitettavasta massasta mutta riippuen raaka-aineesta, ei pilaantunut aine pilaa välttämättä koko massaa vaan vain muutamia pusseja. Sitten ihmiset raapii päätä että miten ruoka voi muka olla syypää kun on eri merkit. Tämä on vähän sama kun ravintola x ja ravintola y tarjoaa ihan eri ruokaa mutta kuitenkin näistä niiden tarjoamista safkoista tulee asiakkaille samanlaisin oirein ruokamyrkytysepidemia. Ja vaikka ihmiset ei tosiaan ole käyneet syömässä samoissa paikoissa, voi silti ruokamyrkytyksen aiheuttajaksi paljastua salaatti m jota ravintolat x ja y ovat ostaneet samasta paikasta.
Suomessakin kannattaa olla tarkkana, kotimaisena ruokana markkinoitu safka voi kuitenkin olla valmistettu esim.saksassa.
Joo ei. Ne on jo jalostuslinjaltaan huonoja. Eli ulkonäkö ja äkäisyys edellä meneviä.
Jos kiinalainen ruoka olisi syyllinen, nii sitä varmaan oli tuotu muihinkin maihin.
Uskon, että on olemassa ns. Nollapotilas, joka on jostain epämääräisestä "kennelistä" itäblokin maasta kotoisin.