Onko koirakuolemien bakteeri peräisin kiinassa tuotetuista koiranherkuista?
Norjassa kuolleista koirista löytynyt providencia alcalifaciens bakteeria, jota on Kiinasa usein lihatuotteissa (mm. Kana).
ttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29553069/
Tuossa faktaa.
Käytännössä melkein kaikki koirien kana ym.purutikut ja kuivatut kanafileet tulee Kiinasta.
Itse olen bikotoinut muutenkin kiinaa. Tässä ehkä muillekin koiranomistajille varotoimena hyvä syy boikottiin.
Kommentit (47)
Kun kuolleiden koirien omistajilta kysellään mutä on annettu, niin nyt pitäisi kyllä kiinittää huomio siihen, yhdistääkö tapauksia kiinasta tuotjujen herkkujen antaminen?
Suomessa mukakotimaiset merkitkin tuovat herkutkiinasta, alkuperämaata ei ole mainittu tai se on hyvin pienellä.
Olkaa tarkkana
Kannattaa pohtia mahdollisuutta jossa koiraa saastaisena eläimenä pitävä harhaoppisuunta on alkanut toimiin.
Esim Rainbow tuotteet usein kiinasta
Onneksi on kotimaistakin koiran herkkuua, ainakin netistä saa.
Mun koira ei kestä yhtään mitään kiinalaisia koiranherkkuja. Kakka menee ihan limaruikulille. En niitä yleensä osta, mutta joskus unohdan ja myöhemmin kadun. En yhtään ihmettelis, vaikka ne voisivat olla norjalais koirienkin tapauksessa syy oireille.
Kertokaa syitä miksi ostatte kiinasta tuotuja juttuja koirille?
Esimerkiksi kiinalaisista kanafileistä on tullut munuaisvaurioita, se on tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Tai niistä rescue-koirista.
Norjaan ei saa viedä rescueita.
Itse olen miettinyt, että jokin kuivamuona olisi syyllinen🤔
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kiinalaisista kanafileistä on tullut munuaisvaurioita, se on tiedossa.
Vaikeaapa niitä on välttää, kun ei useassakaan tuotteessa ole lihan alkuperämaata. Vaatii omaa viitseliäisyyttä selvittää mistä mikäkin tuote on peräisin.
Edelleen voisi olla myös lintujen kautta leviävää siis. Linnut saaneet tartunnan jostain kanoista ja sitten levittävät sitä.
Kannattakaa vaan globalisaatiotq. Se johtaa karmeisiin kohtaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen voisi olla myös lintujen kautta leviävää siis. Linnut saaneet tartunnan jostain kanoista ja sitten levittävät sitä.
Mutta kun tuota bakteeria on nimenomaan kiinalaisissa kanoissa. Googlaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaapa niitä on välttää, kun ei useassakaan tuotteessa ole lihan alkuperämaata. Vaatii omaa viitseliäisyyttä selvittää mistä mikäkin tuote on peräisin.
Ei tarvi selvittää, kun ostat aina samoja kotimaisia tai edes eurooppalaisia tuotteita!
Jos alkuperämaata ei ole mainittu, sitä ei kande selvittää, koska se on kiina.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuolleiden koirien omistajilta kysellään mutä on annettu, niin nyt pitäisi kyllä kiinittää huomio siihen, yhdistääkö tapauksia kiinasta tuotjujen herkkujen antaminen?
Suomessa mukakotimaiset merkitkin tuovat herkutkiinasta, alkuperämaata ei ole mainittu tai se on hyvin pienellä.
Olkaa tarkkana
Juuri näin alkuperämaat pitää merkit niin pakkauksiin että sen huomaa helposti. Netistä alkuperämaan etsiminen on syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tuota bakteeria on nimenomaan kiinalaisissa kanoissa. Googlaa!
Niin? Eikö lintuinfluenssakin lähtenyt liikkeelle sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattakaa vaan globalisaatiotq. Se johtaa karmeisiin kohtaloihin.
Rakenna sinä muuri ympärillesi. Kohtalosi on karmea hyvin paljon nopeammin 😂😂😂
Meillä aina silloin tällöin Kiinassa tuotettuja koiran ruokia ja herkkuja mutta boikottiinhan ne tahtoo mennä. Kiinalaisuuden vältteleminen koiran ja kissan tuotteissa vaatii tarkkaavaisuutta.
Kiire on syy siihen miksi meille eksyy kiinapojan herkkuja.