Miksi en osaa ihastua?!
Olen deittaillut kohta vuoden, käynyt lukemattomilla treffeillä, tavannut erittäin hyviä tyyppejä joissa ei ole mitään vikaa ja aina tapailu päätyy siihen, että mun on myönnettävä ettei mulla ole sellaisia tunteita mitä suhteeseen tarvittaisi. Olen ollut hirveän ahdistunut, kun olen sinnitellyt kunnes en kestä enää ja on pitänyt sanoa minuun vilpittömästi ihastuneelle miehelle, että ei tule mitään. Kiinnyn heihin, viihdyn heidän kanssaan, seksi on hyvää, ei mitään valittamista. Ainoastaan se, että en ole pätkääkään ihastunut. Usein päädyn suorastaan toivomaan, että mies löytäisi jonkun arvoisensa jonka voisi tehdä onnelliseksi. Ja koen huonoa omaatuntoa, kun en osaa "asettua" vaikka toinen ei tee mitään väärin.
Mikä minussa on vikana?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään vikaa, et ole vain kohdannut sopivaa.
Minua ihmetyttää ainoastaan se, miten voit harrastaa seksiä deittien kanssa joihin et ole edes ihastunut?
Eikö se nyt jotain intohimoa edes vaadi?
Kuulostaa aivan tajuttoman tylsältä.En ole ap, mutta tämä on hassu kommentti. Kyllähän nyt seksiä harrastetaan paljonkin maailmassa ilman ihastusta. Ilmeisesti osa tarvitsee seksuaalisen kiinnostuksen heräämiseen romanttisia tunteita, mutta minä esimerkiksi en. Voin nauttia seksistä ja toisen ihmisen kehosta muuten vaan seksuaalisena kokemuksena, ei siihen tarvita romanttista kiinnostusta itse henkilöön.
N40
No mulle ihastuminen on nimenomaan seksuaalista vetovoimaa ja kiimaa, ei niinkään romanttista.
Rakastuminen on sitten ”vakavampaa” ja siihen liittyy jo romanttiset tunteet hyvin vahvasti.
Mutta ihastuminen on kevyttä huumaa, kiimaa ja halua, jota ilman seksi uuden ihmisen kanssa olisi vähintäänkin kolkko ja tekninen kokemus.
T: sama
Kaikki eivät tarvitse. Mutta ihmiselle, joka haluaa suhteeseen rakastumista ja intohimoa, ei riitä pelkkä kaveruus.
Olen itse todella harvoin ihastuva, joskin sitten kun se tapahtuu, on se tosi voimakas. Minulla on kyllä tällä hetkellä suhde, mutta en ole ihastunut. Minulle tämä tuntuu vaan sellaiselta friends with benefits -suhteelta. En ole henkisesti tai muutenkaan sitoutunut. Aiemmin olin pitkässä suhteessa, jossa intohimoa riitti 12 vuotta, tuntui että huuma ei vaan laantunut. Sen jälkeen kaikki arkinen tuntuu vaan tylsältä. Minä ehdottomasti tarvitsen ja kaipaan ihastumista ja rakastumista.
t. ei ap, mutta joku muu