Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en osaa ihastua?!

Vierailija
10.09.2019 |

Olen deittaillut kohta vuoden, käynyt lukemattomilla treffeillä, tavannut erittäin hyviä tyyppejä joissa ei ole mitään vikaa ja aina tapailu päätyy siihen, että mun on myönnettävä ettei mulla ole sellaisia tunteita mitä suhteeseen tarvittaisi. Olen ollut hirveän ahdistunut, kun olen sinnitellyt kunnes en kestä enää ja on pitänyt sanoa minuun vilpittömästi ihastuneelle miehelle, että ei tule mitään. Kiinnyn heihin, viihdyn heidän kanssaan, seksi on hyvää, ei mitään valittamista. Ainoastaan se, että en ole pätkääkään ihastunut. Usein päädyn suorastaan toivomaan, että mies löytäisi jonkun arvoisensa jonka voisi tehdä onnelliseksi. Ja koen huonoa omaatuntoa, kun en osaa "asettua" vaikka toinen ei tee mitään väärin.

Mikä minussa on vikana?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot l.utkaillu liikaa ja et enää pysty sitoutumaan.

Vierailija
2/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus ollut ihastunut vai voisitko olla aromanttinen?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aromanttisuus

Ja miksipä tuosta kannattaa painetta ottaa, yksinkin on ihmisen hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa, et ole vain kohdannut sopivaa.

Minua ihmetyttää ainoastaan se, miten voit harrastaa seksiä deittien kanssa joihin et ole edes ihastunut?

Eikö se nyt jotain intohimoa edes vaadi?

Kuulostaa aivan tajuttoman tylsältä.

Vierailija
4/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiat eivät kohtaa. Nettideittailun/Tinderin ongelma. "Paperilla sopivat" ihmiset kohtaavat mutta kipinä puuttuu. Feromonit, kemiat, mitä ikinä ne ovatkin, eivät kohtaa.

Been there.

Vierailija
5/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohdannut sopivaa. Itse olen tyypillinen skorpioni ja rakastun harvoin ja ajatuksella loppuiäksi. Irtoseksistäkään en pysty nauttimaan, joten odotellaan, odotellaan...

Vierailija
6/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilet liikaa. Luuleet liikaa itsestäsi.

Vierailija
7/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsoilet liikaa. Luuleet liikaa itsestäsi.

Ihmeellinen tuo luulet liikaa mentaliteetti. Toki joku voi kuvitella tavoittelevansa jotain kaunista tai rikasta, mutta jos muuten tietää kuka on, omaa todennäköisesti käsityksen siitä minkälaisen ihmisen kanssa yhteiselo voisi onnistua, millaisia arvoja pitäisi jakaa yhteisesti ja millaisia mieltymyksiä ja kommunikaatiotyyliä ja energiatasoa olla. 

Vierailija
8/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Teininä ja nuorena aikuisena ihastuin todella vahvasti, joten en usko olevani aromanttinen. Seksistä pystyn toki nauttimaan ilman ihastuksen tunteita. En usko, että kyse on nirsoudestakaan, sillä olen tapaillut myös itseäni "parempaa tasoa" olevia. Eli siis menestyneitä, varakkaita, todella hyvännäköisiäkin, mutta he eivät ole herättäneet siltikään kaipausta tai ihastusta, vaikka heidän kanssaan onkin ollut aidosti hauskaa. Tulen taloudellisesti hyvin toimeen omillani, joten itseäni huonotuloisempienkaan miesten deittailu ei ole ollut mikään kynnyskysymys. Moni mies on ollut kerrassaan upea, uniikki persoona (eli he eivät ole kaikki minulle mitään "samaa massaa"), mutta en vaan ihastu...

Pidän siis näistä aidosti, mutten osaa kuvitella parisuhdetta heidän kanssaan, sitoutumista tao mitään vakavaa.

Vierailija
9/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mihin sä tarviit ihastumista? Mä pystyin ihan helposti sitoutumaan kun mies oli ihastunut muhun, arvostin häntä ja seksi sujui.

Vierailija
10/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua mihin sä tarviit ihastumista? Mä pystyin ihan helposti sitoutumaan kun mies oli ihastunut muhun, arvostin häntä ja seksi sujui.

No itselläni ei ainakaan ole mitään motiivia sitoutua, ellen ole todella ihastunut ja sitten vielä rakastunut.

Sitoutuminen itsessään ei ole mulle mikään arvo, vaan vaatii ihmisen johon haluan sitoutua.

Itse en ymmärrä miksi kukaan haluaa sitoutua vain sitoutumisen vuoksi, ellei sitten asu jossain Afghanistanissa missä nainen ei oikein pärjää itsekseen.

T: ei ap

Vierailija
11/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et osaa rakastaa. 90% suomalaisista naisista ei osaa rakastaa muuta kuin itseään ja omaa nautintoa. Olet jääprinsessa, sieluton ja mauton.

Vierailija
12/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä minussa on vikana?

Ihan vain se, että kuvittelet, että suhteeseen tarvittaisiin ihastumisen tunne.

Kun on pitkään toisen kanssa yhdessä niin kyllä siinä ihastumiset karisee. Parhaassa tapauksessa jäljelle kuitenkin jää kiintymys, joka on tunteena paljon syvempi (ja rehellisempi ja realistisempi) kuin ihastus.

Vierailija
13/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihastuu joka toiseen vastaantulijaan. Jotkut ei ihastu ikinä.

Se on arvoitus, mikä saa aikaan yhteyden ihmisten välille. Joskus riittää ensimmäinen katse, joskus vaaditaan vuosien tunteminen, ennen kuin äkkiä salama iskee.

Vierailija
14/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen tulee ennen rakastumista ja sitten tulee rakastaminen. Jos ei ole edes ihastunut kun menee suhteeseen niin on sijoittaja. Ne ei tee yhtään siirtoa tunteiden perusteella, mutta pitää huolta kyllä sijoituksestaan. Jos sijoituksesta tulee taakka sen saa helposti leikattua pois.

Vierailija
15/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä minussa on vikana?

Ihan vain se, että kuvittelet, että suhteeseen tarvittaisiin ihastumisen tunne.

Kun on pitkään toisen kanssa yhdessä niin kyllä siinä ihastumiset karisee. Parhaassa tapauksessa jäljelle kuitenkin jää kiintymys, joka on tunteena paljon syvempi (ja rehellisempi ja realistisempi) kuin ihastus.

Minä en voisi kuvitella ainuttakaan syytä ryhtyä parisuhteeseen ihmisen kanssa, johon en ole ihastunut. En ole ap vaan lähes kuusikymppinen nainen, joka on avoliitossa nykyisen puolisonsa kanssa ihastuttuaan ja rakastuttuaan tähän korviaan myöten. Vuosien varrella perhoset vatsassa ovat vähentyneet mutta edelleen saatan ihan vain pysähtyä katselemaan ikkunasta tuota rakasta puolisoani, koska hän on niin komea ja haluttava ja herättää niin vahvoja tunteita. Meni vuosia ennen kuin hänet kohtasin ja niiden vuosien aikana ehdin itsekin tavata lukuisia miehiä ja käydä treffeillä ja tapailla ja yritinpä seurustellakin vaikka ei ollut niitä perhosia vatsassa. Mutta onneksi en kehenkään sitoutunut, koska silloin olisi tämä ihminen jäänyt tapaamatta ja nämä tunteet kokematta.

Vierailija
16/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ihmiset ole vaan ihastuvaa tyyppiä. Itse en ole koskaan ollut keneenkään ihastunut. En edes teininä kaukoihastunut muusikkoon tai filmitähteen. 

Mutta en minä ole tästä tehnyt mitään ongelmaa. Minulle riittää, että mukavaan ihmiseen kiinnyn ajan kanssa. Olen ollut elämässäni kolmesti pitkässä parisuhteessa, nyt 8 vuotta avioliitossa. Meillä on oikein mukavaa, seksi sujuu, kaikki sujuu hyvin. Ei miehenikään ole mitään ihastuvaa tai romanttista tyyppiä, ollaan vähän kuin parhaat kaverit seksillä. Hyvin sovitaan toisillemme eikä kaivata muuta.

Vierailija
17/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuota samaa. Edes nuorempana en ihastunut koskaan niin, että sitä olisi voinut ihastumiseksi kutsua. Pientä kiinnostusta ehkä muttei ihastumista. Sitten yhden kerran se vain iski. En olisi osannut kuvitellakaan että sellaisiakin fiiliksiä voisi olla olemassa.

Tämänhetkinen eli järjestyksessä toinen ihastumiseni on luonteeltaan selvästi erilainen. Mutta en epäile, etteikö tässäkin olisi ihastumisesta kyse.

Ilman ihastumista en edes harkitsisi suhdetta. Ennemmin olen yksin.

Vierailija
18/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää ainoastaan se, miten voit harrastaa seksiä deittien kanssa joihin et ole edes ihastunut?

En ole ap, mutta tämä on hassu kommentti. Kyllähän nyt seksiä harrastetaan paljonkin maailmassa ilman ihastusta. Ilmeisesti osa tarvitsee seksuaalisen kiinnostuksen heräämiseen romanttisia tunteita, mutta minä esimerkiksi en. Voin nauttia seksistä ja toisen ihmisen kehosta muuten vaan seksuaalisena kokemuksena, ei siihen tarvita romanttista kiinnostusta itse henkilöön.

N40

Vierailija
19/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tämä on hassu kommentti. Kyllähän nyt seksiä harrastetaan paljonkin maailmassa ilman ihastusta. Ilmeisesti osa tarvitsee seksuaalisen kiinnostuksen heräämiseen romanttisia tunteita, mutta minä esimerkiksi en. Voin nauttia seksistä ja toisen ihmisen kehosta muuten vaan seksuaalisena kokemuksena, ei siihen tarvita romanttista kiinnostusta itse henkilöön.

N40

Niin no, meitä on erilaisia. Itselleni tuntuisi täysin vieraalta, jopa mahdottomalta ajatukselta harrastaa seksiä ilman tunteita. Ei ole minkäänlaista kiinostusta edes, vaan kiinnostus herää tunteiden syttymisen yhteydessä.

Vierailija
20/22 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ihastun ihan liian helposti, ja se vasta raskasta onkin. Vaihdetaanko?

Terveisin Naispelko26