Mikä on lempein tapa käynnistää synnytys?
Mulla on ollut käynnistys jota yritettiin ballongilla, ballonki ei toiminut vaan tippui puolessa tunnissa pois. Sen jälkeen vietiin saliin ja oksitosiinit täysille. Rajut supistukset (kun kohdunkaula raaka ja ummessa) olivat niin hirveää ihmisen rääkkäystä että ennemmin synnyttäisin 10 luomusynnytystä kuin tällä tapaa käynnistäen.
Onko mitään muita tapaa? Miten toimii cytotec kohdinsuulla? Entä syötynä?
Nyt siis kyse pari viikkoa etuajassa tehtävästä käynnistyksestä eli ei toimi siivous eikä sauna.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
https://www.savenmaa.fi/image_view.php?name=3/-8711295106293-1.jpg
:D
Kiitos vinkistä - mutta tämä ei vielä ihan silloim toimi kun kohdunkaula on kiinni ja kypsymätön :) ap
Orgasmeilla kohtu supistelemaan? Hyvää jumppaa muutenkin (ja toimii myös kivun lievityksenä)!
Kait se on tuo Cytotec, mutta siihen liittyy komplikaatioriski. Sen takia sitä ei monessa maassa käytetä käynnistämiseen. En muista tarkkaan, mikä se riski on, joten googlaa, jos kiinnostaa (tietoa kyllä löytyy).
Mulla käynnistettiin ensimmäisen lapsen kohdalla Cytotecilla suun kautta. Olin kaksi yötä sairaalassa, joista toisena synnytys käynnistyi. Olisi laitettu aamulla seuraava tabletti kohdunsuulle. Käynnistyi ihan niin kuin luonnollinenkin synnytys, tai itse asiassa kätilö sanoi, että koska edellisestä tabletista oli niin pitkä aika, olikin tavallaan luonnollinen. Mutta tuo siis ei ole sellainen nopea tapa kuin vaikka kalvojen puhkaisu, joka kait aloittaa voimakkaat supistukset välittömästi. (Tähän liittyen, olin ekalla kerralla käynnistyksessä vesien menon takia. Supistuksia ei ollut. Toinenkin synnytys alkoi vesien menolla, mutta tällä kertaa voimakkaat supistukset alkoivat n. 15 min vesien menosta, joten voi olla, että se vastasi kalvojen puhkaisua. Oli kyllä tosi kipeät supistukset, mutta hyvä puoli oli se, että synnytys oli nopeasti ohi!)
miehesi voi auttaa siinä - ilman sadetakkia.
Vierailija kirjoitti:
Aika.
Aika ei auta koska tämä on lääketeiteellisestä syystä tehty käynnistys joka tehdään päivänä x. Eli se on aloitettava ”keinotekoisesti” vaikken itse niin haluaisikaan. Ap
https://www.savenmaa.fi/image_view.php?name=3/-8711295106293-1.jpg