Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akillesjänteen revähtymä tai plantaarifaskiitti

Vierailija
10.09.2019 |

Onko arvon mammoilla kokemuksia otsikon vammoista? Kertoisitteko minulle:
-Mitä konsteja te keksitte kivun lievittämiseen?
-Onko parempi kumminkin liikkua (kohtuullisesti rasittaen) kuin pitää jalka levossa?
(+hieronta, venyttely tms tukihoito)
-Kauan kesti ennen kuin täysin parani? Vai paraniko täysin ollenkaan, eli alttius saada vamma uudelleen jäi?

Kiitän.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on/on ollut plantaarifaskiitti molemmissa kantapäissä. Uusiutunut 2 kertaa toiseen, toiseen ei kertaakaan. Mulla syynä nilkkojen virheasento ja hyvin matala jalkapöydän kaari yhdistettynä kovaan treeniin. Ekalla kerralla lääkäri pisti kortisonia. Se auttoi kipuun mutta käsittääkseni ei "paranna" mitään. Mulla vaivan paransi riittävän pitkä lepo juoksemisesta (vuosi meni ekalla kerralla, puolisen vuotta seuraavilla. Uin ja pyöräilin, en juossut enkä edes pitkiä matkoja kävellyt).

Vaivan poissapysymiseen auttoivat minulla.(mielestäni, näistähän ei voi olla varma mikä auttaa) jalan virheasentoa korjaavat pohjalliset, pohkeiden venyttely kunnolla joka päivä, faskiajänteen venyttely, jalkapohjan lihasten treenaaminen (kannattaa kysyä fyssarilta juuri sinulle sopivat harjoitukset) lenkkien pidentäminen h i t a a s t i, kylmää jalalle heti lenkin jälkeen. Tsemppiä, on todella turhauttava vaiva!

Vierailija
2/3 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kummassakin jalassa plantaarifaskiitti, kesti vuosia parantua. Kipulääke auttoi hetken, mutta harvoin sitä otin, linkutin vaan menemään. Kortisoni, jota enää ei pistetä, ei yleensä auttanut mitään. Olis ehkä parantunut nopeammin jos jalka olis saanu levätä, mutta töissäkin koko päivä kävelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille.

Ap.