Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamunvirkku äiti ja illanvirkku teini

Vierailija
10.09.2019 |

Onko kohtalotovereita? Olen aivan loppu, kun teini suunnilleen vasta virkoaa siinä vaiheessa, kun itse olen jo aivan tattis.

Olen aina ollut aamuvirkku, luontainen rytmini on nousta neljältä, viideltä. Nyt iän ja kilpirauhassairauden myötä tilanne vain pahentunut. Olen aivan poikki iltaseiskalta, nukkumaan haluaisin ysiltä.

Teinillä taas olisi aina jotain asiaa vasta kymmenen yhdentoista maissa. Jos herään hoitamaan niitä, en saa unta kuin vasta aamuyöstä.

Jouduin valvomaan vuosia toisen lapsen astman takia ja minulle on varmaankin kehittynyt myös jonkinlainen unihäiriö eli kerran herättyäni uudelleen, en enää saa unta.

Teini ei vaan tajua, muista, suostu uskomaan, vaan aina ne hänen asiansa pulpahtavat mieleen iltayöstä.

Siirryin jo toiseen kerrokseennin saadakseni kunnon unet, mutta ei tämäkään riitä. Apua!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä just luin? Siis mitä asioita lähes itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä olevalla lapsella, että vanhempi pitää sitä varten herättää? :D 

Vierailija
2/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nukkumaan ysiltä ja kiellä teiniä häiritsemästä itseäsi sen jälkeen.

Sovitte yhteisestä palaverihetkestä joka päivälle klo. 18.00

Näin yksinkertaista se on.

Ei tarvitse kiitellä, sillä autan uusavuttomia mielelläni :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte tavaksi istua vaikka klo: 20:00 iltapalan ääreen ja käytte päivä asiat läpi ja tämän jälkeen lapselle ei ole mitään asiaa herättämään sinua?

Vierailija
4/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joko aamun virkku tai aamuvirkku.

Ja illan virkku tai iltavirkku.

T. kielipoliisi

Vierailija
5/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun teini herättää sinut, menet vastavuoroisesti herättämään hänet jonkin asian takia kuudelta aamulla.

Vierailija
6/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA jotain hemmetin koulun papereita, kiireellisiä leirikoulumuutoksia jne. Jotain jonka opettajat tälläävät Wilmaan viime tipassa edellisenä iltana, joku juttu on tuhertanut liian kauan itsekseen eikä saakaan sitä tehtyä...

Asiasta on jauhettu ja jauhettu ja aina vaan tää jatkuu.

Eikä tää täydellinen itsekeskeisyys nyt ole mitenkään tavatonta teineillä. Vituttaa vain.

Ap

Vierailija
7/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei tajua? Onko sinulta nyt jäänyt tajuamatta ettei ne lapset itsestään opi vaan he tarvitsee sitä vanhempaa? 

Vierailija
8/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa hiljaisuusajat. Esim 7-21, ja muuna aikana ei saa tehdä mitään meluavaa tai häiritä muuten. Tuo herättely voi olla ihan kiusantekoa siitä, ettei teini saa nukkua aamuaan rauhassa, kun sinä kolistelet jo viideltä hereillä.

Vierailija
9/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini ei tajua? Onko sinulta nyt jäänyt tajuamatta ettei ne lapset itsestään opi vaan he tarvitsee sitä vanhempaa? 

Mitä tääkin nyt sitten tarkoittaa?

Vierailija
10/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINA jotain hemmetin koulun papereita, kiireellisiä leirikoulumuutoksia jne. Jotain jonka opettajat tälläävät Wilmaan viime tipassa edellisenä iltana, joku juttu on tuhertanut liian kauan itsekseen eikä saakaan sitä tehtyä...

Eikä tää täydellinen itsekeskeisyys nyt ole mitenkään tavatonta teineillä. Vituttaa vain.

Ap

Eikä se itsekyys ole myöskään välttämätön osa kasvua etteikö sitä voisi ennaltaehkäistä ihan keskusteluyhteydellä.

Jos kerran tiedät tämän miksi et käy asioita läpi ennen kuin menet nukkumaan? Ja teen selväksi, ettei sinua herätetä? Kai te jotkut säännöt olette sopineet? Mitä seuraa kun niitä rikkoo?

Vierailija
11/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa hiljaisuusajat. Esim 7-21, ja muuna aikana ei saa tehdä mitään meluavaa tai häiritä muuten. Tuo herättely voi olla ihan kiusantekoa siitä, ettei teini saa nukkua aamuaan rauhassa, kun sinä kolistelet jo viideltä hereillä.

En kolistele viideltä hereillä. Meillä on iso talo eikä siellä teinien huoneiden lähellä kuulu pihaustakaan ennen kuin on aika herätä.

Tänä aamuna olin niin vihainen valvottuani koko yön että toden totta herätin tshallani puoli seiskalta. Eka kerta.

Vierailija
12/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mut ku se on teini...ARGH!

Vierailija
13/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kolistele viideltä hereillä. Meillä on iso talo eikä siellä teinien huoneiden lähellä kuulu pihaustakaan ennen kuin on aika herätä.

Tänä aamuna olin niin vihainen valvottuani koko yön että toden totta herätin tshallani puoli seiskalta. Eka kerta.

eli typistit itsesi lapsen tasolle?

Vierailija
14/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tääkin nyt sitten tarkoittaa?

Sitä, että nauti nyt siitä kasvatuksesi tuloksesta.

Vierailija
15/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on diili. Minä en herätä häntä aamuisin ja hän ei herätä minua iltaisin. Ja joka päivä otetaan sille aikaa että käydään kulunut ja seuraava päivä läpi.

Vierailija
16/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asui vuoden vaihto-oppilas. Hänellä oli tismalleen tuo sama tyyli. Kun hän muisti tai keksi jotain, hän tohotti sen saman tien.

Kerran olin oksennustaudissa pää ämpärissä, kun hän syöksyi ovet paukkuen makkariini selittämään miten tarvitsee pipon kahden kuukauden päästä olevalle retkelle.

Siis se järjetön oman navan ympärillä pyöriminen ja täydellinen impulsiivisuus oli jotain ihan tajutonta!

Vierailija
17/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vuorotyötä ja minun on saatava nukkua jopa outoihin aikoihin. Olen tehnyt selväksi teineilleni, että tapahtuu kauheita jos minut herätetään kesken unien. Eivät herättele. 

Vierailija
18/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei helikpterivanhempi.

Ellet ole sitä vielä tajunnut kasvatettuasi teiniäsi 12-18 vuotta, niin kerron sinulle salaisuuden.

Lapsille pitää antaa vastuuta hoitaa asioitaan pienestä pitäen, eikä korjailla heidän mokiaan aikuisuuden kynnykselle saakka.

Jos teiniltä jää joku homma tekemättä, niin hän kantaa myös vastuun tekemättömistä asioista.

Älä n yt enää jatka väärän mallin antamista ja pilaa lapsesi mahdollisuutta kasvaa asiansa hoitavaksi aikuiseksi.

Vierailija
19/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen vuorotyötä ja minun on saatava nukkua jopa outoihin aikoihin. Olen tehnyt selväksi teineilleni, että tapahtuu kauheita jos minut herätetään kesken unien. Eivät herättele. 

Ei herätte ei, mutta jos on ihan pakko he keittää kahvit valmiiksi :D

Vierailija
20/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei helikpterivanhempi.

Ellet ole sitä vielä tajunnut kasvatettuasi teiniäsi 12-18 vuotta, niin kerron sinulle salaisuuden.

Lapsille pitää antaa vastuuta hoitaa asioitaan pienestä pitäen, eikä korjailla heidän mokiaan aikuisuuden kynnykselle saakka.

Jos teiniltä jää joku homma tekemättä, niin hän kantaa myös vastuun tekemättömistä asioista.

Älä n yt enää jatka väärän mallin antamista ja pilaa lapsesi mahdollisuutta kasvaa asiansa hoitavaksi aikuiseksi.

Minäpä kerron sulle salaisuuden: murrosiässä murrosikäisen aivoissa tapahtuu suuria fysiologisia muutoksia, jotka vaikuttavat hänen käytökseensä. Moni taantuu, käytös on erittäin itsekeskeistä ja impulsiivista, empatiakyky katoaa.

Tää kaikki on ihan fysiologiaa.

T. Yläkoulun ope, joka opettaa päivät pääksytysten näitä aivonsa sulattaneita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme