Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegeversiot tehdään aina kaurasta?

Vierailija
21.06.2025 |

Aihealueet

Suhteet

Sinkut

Aamupuuron ääressä pohdintaa

Anonyymi-ap

2025-06-21 10:50:40Ilmoita

Söin toki aamulla kaurapuuroa nyrkillisellä voita. Siinä tuli mietittyä, miksi MUU tuotteet valmistetaan lähes kaikki kaurasta? Poikkeuksena on vebabbi, joka tehdään herneproteiinista ja se onkin ainoa vegeversio, jota itse viitsin ostaa ja syödä.

Juurikin sen lihaakin korkeamman proteiinipitoisuuden takia.

Eikä se ole pahaa, kuten ne MUU-makkaraversiot.

Mutta näihin tuloksiin päädyin:

-kaura on halpaa ja siitä on ylitarjontaa

-valmistajat luulevat ihmisten himoitsevan kauraa

-mikään muu ei sovellu vegetuotteiden valmistukseen

-jokin muu, mikä?

Mitä itse luulisitte? Ja persuttimelle tiedoksi, että kyllä minä syön kalaa ja kanaakin. Tässä iässä vain pitää olla tarkempi, mitä suuhunsa laittaa.

Ei sitä enää ole mikään parikymppinen punttihemmo.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se, että vehnä on haitallinen paitsi keliaakikoille, niin myös muillekin. Kotieläimille erityisesti.

Vierailija
2/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaura on suht neutraalin makuista ja herneproteiini (varsinkin kikherne) maistuu tuotteista läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpuus

Vierailija
4/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin se, että vehnä on haitallinen paitsi keliaakikoille, niin myös muillekin. Kotieläimille erityisesti.

Vegaanit kuitenkin syövät herkkuna sitä seitania joka on vehnän gluteenista tehty klöntti. 

Vierailija
5/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaura on suht neutraalin makuista ja herneproteiini (varsinkin kikherne) maistuu tuotteista läpi.

Vehnä on neutraalin makuista. Kaura ei. 

Vierailija
6/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensteks vaihdetaan maito kauralillinkiin. Juuston sijaan syödään kovetettua kasvirasvalisäainekimpaletta. Sitten itketään, kun ei saada halpaa jauhelihaa. No ei kai, kun lehmien pito ei enää kannata. 

Kohta itketään että maaseutumaisema katoaa, kun laitumet katoavat lehmien myötä. 

Sellasta.

Vierailija
7/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit kuitenkin syövät herkkuna sitä seitania joka on vehnän gluteenista tehty klöntti. 

Mä tein nuorena seitania itse. En herkuksi, vaan koska se on halpaa proteiinia. 

Vierailija
8/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rajaa heti suuren käyttäjäjoukon pois, joten sitä on turha edes harkita vaihtoehdoksi. Kaura on maultaan neutraalimpi kuin palkokasvit.

Vierailija
9/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait persut vedettyä tähänkin aiheeseen mukaan? Kannattaa mennä terapiaan jos et voi keskustella mistään ilman ajatustakaan persuista.

Vierailija
10/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä osoittaa että kasvisruokavalio on rajoittunut. 

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.

Liha on terveellistä ja monipuolista ravintoa. Kasvisruoka pierettää ja turvottaa. 

Kasvissyöjälapset tulee ottaa huostaan koska kaikilla lapsilla täytyy olla oikeus terveelliseen ruokavalioon mikä kehittää aivoja ja kehoa. Kasvisruoka ei korvaa eläinproteiinia aivojen ja kehon kehityksessä.

Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Jos luovumme lihasta me taannumme takaisin apinoiksi. 

Vierailija
11/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait persut vedettyä tähänkin aiheeseen mukaan? Kannattaa mennä terapiaan jos et voi keskustella mistään ilman ajatustakaan persuista.

Uli, uli. Kannattaisi persuttimen miettiä omaa käytöstä. Varsinkin viime hallituskaudella. Turha vinkua, kun nyt saa sitä, mitä on itse kylvänyt.

Vierailija
12/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rajaa heti suuren käyttäjäjoukon pois, joten sitä on turha edes harkita vaihtoehdoksi. Kaura on maultaan neutraalimpi kuin palkokasvit.

Kasvikset sisältävät paljon haitallisia aineita joiden tehtävänä on estää kasvien syönti. Kasvit eivät ole luonnollista ruokaa ihmisille.

Vierailija
13/13 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli, uli. Kannattaisi persuttimen miettiä omaa käytöstä. Varsinkin viime hallituskaudella. Turha vinkua, kun nyt saa sitä, mitä on itse kylvänyt.

Tämä on jo vakava tapaus. Kaikki ovat persuja jos ei ole samaa mieltä hänen kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi